Elektromos kisbuszokat vesz a főváros

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.13. 12.00

Új, teljes mértékben elektromos üzemű midibuszokat vásárolna a Budavári Önkormányzat. Az alacsonypadlós járművek a várban szállítanák az utasokat.

Néhány napja jelent meg a közbeszerzési értesítőben a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) legújabb tendere. A kiírás szerint a BKK az I. kerületi önkormányzat képviseletében hét darab, teljes mértékben alacsonypadlós midibuszt vásárolna a jövő év folyamán. Az ajánlattevőknek mindemellett továbbá 14 azonos műszaki paraméterekkel rendelkező jármű beszerzésére kell opcionális lehetőséget biztosítania.

A tenderkiírás szerint az autóbuszok befogadóképessége nem lehet kisebb 33 főnél, maximális szélességük pedig nem haladhatja meg 2,55 métert. A midibuszok hosszúságát 9,5 méterben, magasságát pedig 3,5 méterben maximalizálja a BKK. A Budai Vár szempontjából fontos kiírás lehet továbbá, hogy a beszerzendő új autóbuszok maximális össztömege nem haladhatja meg a 16 tonnát. A győztes ajánlattevőnek az autóbuszok leszállítása mellett gondoskodnia kell a megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítéséről, a járművek helyszíni próbaüzeméről, a kezelőszemélyzet betanításáról, valamint az előírt engedélyek beszerzéséről.

A közbeszerzési eljárás a fentiek mellett további előírásokat fogalmaz meg a garanciára vonatkozólag. Eszerint a karosszéria elemeire vonatkozóan a korrózió elleni jótállás időtartama 10 év, míg az erőátvitelre, illetve az energiatároló egységre vonatkozó jótállás 8 év. A infrastrukturálisára, illetve az azokhoz tartozó tartalék alkatrészekre egységesen 2 évet követel meg a BKK. Az elektromos midibuszok beszerzéséről szóló szerződést jövő év első felében írhatja alá a főváros és a győztes pályázó.

A BKK szeptember végén már kiírt egy tendert 16 darab midibusz beszerzésére, melyeket ugyancsak az I. kerülettel közösen helyeztek volna forgalomba. Az ősszel meghirdetett kiírás azonban még dízelüzemű Euro 6-os motorral rendelkező autóbuszokra szólt. Ezzel kapcsolatban megkerestük a BKK-t, viszont kérdésünkre egyelőre nem érkezett válasz.

Forrás: Vezess.hu

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.