Több tűzoltógyártó cég csak nemrég adta át az első Euro 6-os járműveket a parancsnokságoknak. A karosszáló cégek túlnyomó része az MAN-t választotta. Az osztrák Rosenbauer egy MAN TGM 18.340 4×4-es hajtásképletű alvázra építette legújabb modelljét. A kínaiak által megvásárolt német Ziegler pedig a TGM 13.290 ?es modell, ugyancsak 4×4-es hajtásképletű alvázát használta fel.

A korábbi motoroknál alacsonyabb károsanyag kibocsátással rendelkező Euro 6-os erőforrások beépítése nem kis fejtörést okozott a mérnököknek. Az új motorok beszerelésekor ugyanis plusz helyet kellett találni a kipufogógáz visszavezető rendszernek, valamint a 10 literes AdBlue tartálynak. A tűzoltóautókban a két tengely és a lépcsők között, a kasztni mindkét oldalán megtalálható egy-egy az oltáshoz használt eszközök tárolására szolgáló rekesz.

A járművek gyártásakor tehát nemcsak a teherautó fülkéjét kellett magasabbra tenni, hanem ezeket a tárolórekeszeket is. Mindamellett a szokásostól eltérő helyre került a levegőbeömlő-nyílás, az akkumulátor, valamint a kipufogó rendszer is. Az MAN és a karosszálók között szoros együttműködésnek köszönhetően könnyedén oldották meg az átrendezésből fakadó problémákat. Az Euro 6-os normákat teljesítő motorokhoz az MAN TipMatic automataváltókat kínál, amelyeket még az Euro 5-ös motorokkal egy időben mutatott be a müncheni székhelyű gyártó.

Bár az Euro 6-os norma január elsején lép életbe kötelező jelleggel, egyes országokban, mint például Németországban, Ausztriában és az Egyesült Királyságban még jövőre is lehetséges lesz Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású járműveket forgalomba helyezni, de természetesen csak külön engedéllyel.