Papírja van a fogyasztásról

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.11. 12.00

Az Iveco legújabb motorjai kevesebb üzemanyagot használnak fel, mint elődeik. Erről az olasz gyártónak most már papírja is van.

Európa egyik vezető műszaki tanúsító központja, a TÜV Rheinland szerint az Iveco Stralis Hi-Way modellek Euro 6-ös motorjai bizonyítottan 2,33 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. Az olasz gyártó szerint mindez az FPT Industrial által szabadalmaztatott HI-eSCR katalitikus redukciós rendszernek, illetve az új fülke aerodinamikai optimalizálásának köszönhető.
Ez annyit jelent, hogy az új Stralis modellcsalád gyakorlatilag kipufogógáz-visszavezetés (EGR) nélkül teljesíti az Euro 6-os szabvány előírásait. Ez a megoldás számos előnyt, például kisebb össztömeget, alacsony üzemanyag-fogyasztást és tartósabb használatot biztosít. A tanúsító központ tesztjei során az új, 460 lóerős, Euro 6-os  Cursor 11 motorral felszerelt Stralis Hi-Way nyergesvontató EcoStralis-verzióját egy 460 lóerős, Euro 5-ös Cursor 10 motorral felszerelt, előző generációs EcoStralis modellel hasonlította össze.

“Örülünk az elmerésnek, legalább annyira, mint amikor az EcoStralis Euro6-os modellünk is elnyerte a TÜV tanúsítványát, mivel a hagyományos változatoknál 7,32 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztott?” – mondta el Lorenzo Sistino, az Iveco márkaelnöke.

A TÜV idén kiválasztotta a legmegbízhatóbb haszonjármű gyártót is, amely ugyan nem az Iveco, hanem a Volkswagen-csoporthoz tartozó MAN lett. A müncheni cég gyártmányai meggyőző arányban szerepelnek azon járművek között, amelyek kifogás nélkül átmentek a vizsgán. Az MAN ezzel vezető helyet szerzett magának, ugyanis az egyéves teherautók között 82 százalékban fordult elő hibamentes eredmény (78 százalék 2012-ben).

Kommentek

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.