Másfél ezren vették már igénybe a BKK új Telebusz-szolgáltatását a járatok november 4-i elindulása óta. A társaság szerint az utasszám alátámasztja, hogy valós utazási szándékot elégítenek ki az új buszok.


A közelmúltban indult, Aranyhegy és Csillaghegy között közlekedő 219-es buszt jellemzően munkába és iskolába járáshoz veszik igénybe az utasok, a csúcshegyi kertvárost a fővárosi közösségi közlekedési hálózathoz közelebb hozó 260-as járat esetében pedig az esetek döntő többségében igény mutatkozik arra, hogy megtegye a meghosszabbított útvonalat a hegyre.

A BKK célja a Telebuszok elindításával egyrészt a szolgáltatás bővítése, a tömegközlekedéssel eddig nem rendelkező területek kiszolgálása, másrészt pedig az igényalapú szolgáltatástípus meghonosítása és az ehhez kapcsolódó tapasztalatszerzés volt. A Telebusz-rendszer lényege, hogy az ilyen típusú szolgáltatást nyújtó buszok csak akkor közlekednek, ha arra  az utasok részéről valós igény jelentkezik.

Az utazási szándékot mind a 219-es, mind a 260-as járat esetében a 06 1 3-BKK-BKK (06 1 3-255-255-ös) telefonszámon lehet jelezni, emellett a 260-as busz esetében a Virágosnyereg utca irányában a járművezetőnél, útközben is kérhető. A módszer előnye, hogy a buszok kizárólag az utasok által ténylegesen igénybe vett útszakaszt járják csak be, nem kell üresen közlekedniük, és sem zaj-, sem környezetszennyezéssel nem terhelik a zöld-, lakóterületeket.

Mindkét járatot a BKK normál díjszabásával lehet igénybe venni, azaz a szokásos vonaljegyek, bérletek használhatóak, az arra jogosultak részére pedig ingyenes az utazási lehetőség. A menetjegy a buszvezetőnél is megvásárolható 450 forintos áron.