Új buszok jönnek Budapestre

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.06. 12.00

Bár nem a Télapó hozta a budapestieknek, mégis feltűnően jól volt időzítve az új buszok beszerzéséről szóló hír. Dízel vagy hibrid hajtású járműveket, valamint trolibuszokat vásárolna a főváros.

Nemrég jelentette be a BKV, hogy új  Ikarus V127-eseket vásárol. A három darab szóló kivitelű, alacsonypadlós autóbuszt a fővárosi közlekedési vállalat a kelenföldi autóbuszgarázsban rakja össze. Ha a járművek beválnak, akkor a BKV-nak további 15 darab vásárlására van kedvezményes lehetősége. Ezt a szenzációs hírt tegnap újabb tenderkiírásokkal fejelte meg a közlekedési társaság.

A BKV új alacsonypadlós buszok beszerzésére írt ki pályázatot, melyek a legkorábban 2014 második felében állhatnak forgalomba. A tender szerint 15 új szóló autóbuszt kell leszállítania a nyertesnek, ugyanakkor ezen felül további 60 járműre kell opciós lehetőséget biztosítani. Dízel járművek esetén az Euro 6-os, dízel-hibrid járműveknél az EEV környezetvédelmi norma teljesítése a feltétel. A nyertes ajánlattevőnek a szerződés aláírását követő hat hónapon belül le kell szállítania a járműveket, amelyekre két év teljes körű garanciát kell vállalnia. A tenderkiírásban emellett az is szerepel, hogy a járművekre 10 évnyi korrózióállóságot is kell vállalnia a nyertes ajánlattevőnek.

Szinte egy időpontban jelent meg a kiírás a trolibuszok beszerzésére irányuló pályázattal. Mint ismeretes, az előzőt érvényes pályázat hiányában elmeszelték, majd októberben azt ígérték, hogy kiírják a tendert az uniós forrásokból megvalósuló trolibuszbeszerzésre. Az októberből végül december lett, de remélhetőleg emiatt nem esik el Budapest az EU-s támogatástól. A 14 darab szóló és a 10 darab csuklós alacsonypadlós és légkondicionálóval felszerelt trolibusz gyártására 2014. január 20-ig lehet ajánlatot adni. Ekkora mennyiségben Budapest az 1980-as években vásárolt utoljára trolibuszt.

Az új járművekkel szemben támasztott speciális követelmény, hogy a trolibuszoknak  legalább 4 kilométert kell tudniuk felsővezetékhez való kapcsolódás nélkül megtenni. A BKK kikötötte továbbá, hogy a szóló változatnak legalább 62 fős, a csuklós kivitelűnek minimum 102 fős befogadóképességgel kell rendelkeznie.

Kommentek

  • husky

    Egy közösségi közlekedési cégnek szolgáltatni kell nem buszt gyártani meg villamoskat barkácsolni, mint anno és horrorisztikus rezsijű és létszámű ipari hátteret fenntartani. Ócska buszt a kukába és nem szervizauto flottát venni hozzá, aminek a beszerzése és szervizelése szintén csak viszi ám a pénzt. Na többek közt ezért nincs egy büdös vasuk sem! És miért baj az, ha nem egy túlméretes cég van hanem 2-4 kisebb! A 400 ezres Edinburghban (Skócia)3 busztársaság van és minden OK. A telephelyen csak izzót cserélnek, tankolnak, mosnmak és gumiznak, a többivel vacakoljon az alvázgyártó vagy fődarab beszállítók pl. Cummins és Allison. A szélvőd meg ablakcsere helybe megy! Ennyi!

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.