Stílusos törperős

BredaMenarinibus Vivacity+

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.03. 14.00

Ha emberként jelenne meg a BredaMenarinibus midibusza, akkor minden bizonnyal egy kis termetű, izompólós fickó lenne.

A környezetbarát midibusz motorja és hajtáslánca a holland Ebusco-tól érkezik. A jármű akkumulátorának valamint erőforrásának teljesítményéről azonban egyelőre nem közölt hivatalos adatokat a BredaMenarinibus. A jármű egy lényeges ponton nagymértékben különbözik a piacon kapható versenytársaktól. Az e-Vivacity+ a midibuszoktól eltérően normál méretű kerekekkel rendelkezik,  ami meglehetősen furcsa lehet elsőre főleg, hogy idehaza továbbra is népszerű a 19,5 colos gumiabroncsokkal érvelni az alacsonyabb üzemanyag fogyasztás terén.

A midibusz kicsit keskenyebb a városi buszoknál, ugyanis 2,35 méter széles, viszont méter magas. Tömzsi termete ellenére az e-Vivacity+ nagy befogadóképességgel rendelkezik hiszen összesen 53 utas szállítására képes. Ebből pedig 11 ülőhely áll rendelkezésre, mindamellett a második ajtónál kialakított peronon kerekesszékkel közlekedők utazására is van lehetőség.

A null emissziós Vivacity+ sorozatgyártása ugyan csak 2014 közepén indul, így a modell egyelőre csak Euro 6-os dízel, valamint CNG-motorokkal áll az üzemeltetők rendelkezésére. Ezt követően biztosan számíthatunk feltűnésére kisebb-nagyobb flottákban egyes olaszországi üzemeltetőknél, mivel a BredaMenarinibus különösen nagy népszerűségnek örvend odahaza. A több mint 90 éves tapasztalattal rendelkező cég a második legnagyobb autóbuszos-gyártónak számít Olaszországban.

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.