Menő kukásautó a Renault-tól

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.26. 12.00

Új modellt dobott piacra a Renault Trucks. A Nissannal közösen fejlesztett kisméretű teherautó szinte mindenhol elfér.

Az egészen pontosan a D Cab 2M típusszámot viselő modell a 3,5-7,5 tonnáig terjedő össztömegű változatokban készül. Ugyan jellegét tekintve elsősorban városi teherszállításra tervezték, de kialakításának köszönhetően kukásautónak is ideális. A Nissan Motorral közösen kifejlesztett új modell megjelenésével teljessé vált a Renault Trucks kínálata, ugyanis a 2,8-tól 120 tonnásig terjedő teherautóival az összes szállítási igényt ki tudja elégíteni.

A Renault Trucks D-t elsősorban a városi áruterítésre szánták. A kiskerekű teherautó készülhet dobozos, platós, illetve speciális feladatokat ellátó felépítménnyel. A franciák várakozásai szerint a hulladékgyűjtő változat különösen népszerű lesz az üzemeltetők körében, mivel kisebb, mint egy hagyományos kukásautó. Az előretolt fülkével ötvözött kompakt felépítésnek köszönhetően a szűk belvárosi utcákon is könnyedén lehet vele manőverezni.

A teherautó kétméteres fülkéjének megtervezésekor ügyeltek arra, hogy minden helyet kihasználjanak, ennek köszönhető, hogy a sofőr környezetében számos rekesz található. A kabint alapvetően három személy számára tervezték, a középső ülésből viszont könnyedén asztalka varázsolható, ami jelentősen növeli a kényelmet a teherautóban ülők számára.

Csak a 7,5 tonnás változathoz jár robotváltó

A járművet a lyoni gyártó Euro 6-os minősítésű, 150 és 180 lóerős motorokkal gyártja, melyekhez hatsebességes mechanikus váltót kínál. Ugyanakkor meg kell barátkozni a keserű ténnyel, hogy a városi kialakítás ellenére a Renault Trucks csak a 7,5 tonnás változathoz kínál robotváltót.

Kommentek

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.