Kartellezés miatt csődöltek be

Mutyi magasfokon

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.16. 12.00

Kínai állami cég vásárolja meg a német Zieglert. A tűzoltóautókat gyártó cég kartellezés miatt került a tönk szélére.

Kínai állami vállalat vásárolja meg az egykoron szebb napokat megélt német tűzoltóautó-gyártót. A CIMC összesen 55 millió eurót tett le az asztalra a nemrég még ezer embert foglalkoztató vállalatért. A Ziegler megszerzésért 25 cég volt versenyben, közülük került ki a kínai cég, mely a világ legnagyobb konténergyártó társasága. A CIMC ugyanakkor haszongépjárműveket is gyárt, ezért is volt érdekelt a német vállalat felvásárlásában.

A Zieglerrel szemben azután indult csődeljárás, hogy 2011-ben elmarasztalták egy kartellezési ügyben. A német és az osztrák versenyhatóság négy tűzoltóautó-gyártó – a Ziegler mellett a Rosenbauer, az Iveco és a Schlingmann – ellen indított eljárást tiltott áregyeztetés miatt, valamint milliós nagyságrendű büntetést szabott ki rájuk. A kartellezési ügy egyenesen a mélybe taszította a céget, a botrány ugyanis elriasztotta a főként önkormányzati szereplőkből álló vevőkört. A rendelésállomány megcsappanásával a nyereség is megzuhant, a társaság pedig fizetésképtelenné vált.

Az 1891-ben alapított, MAN és Mercedes alvázakra tűzoltóautó felépítményeket gyártó Ziegler, a németországi gyár mellett olasz, spanyol, horvát, holland, valamint indonéziai üzemekkel is rendelkezik. A giengeni székhelyű cég kínálatában jelenleg hagyományos, különleges feladatokat ellátó, valamint repülőtéri kivitelű tűzoltóautók szerepelnek. A Ziegler korábban évente összesen 500 darab tűzoltóautót értékesített, az új befektetők megjelenésével várhatóan változhat a cég gyártási struktúrája.

Kínai cégek az utóbbi időben egymás után szereznek meghatározó részesedést nagy múltú német vállalatokban, amelyek a legjobbak közé tartoznak a saját piacukon. A kínaiak tették rá a kezüket többek között a betonadalék-szereket és betonszivattyúkat gyártó Putzmeisterre is. Ugyancsak kínai tőkések szálltak be az évente csaknem 5 milliárd eurós forgalmat lebonyolító Kion-csoportba, amely villástargoncákat és egyéb raktározási és anyagmozgatási berendezéseket gyárt.

Forrás: MTI – Vezess.hu
 

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.