Teherautó felturbózva

Hotwheels Ford Transit Connect

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.15. 17.00

Dögös versenygépet varázsolt a Hot Wheels a Ford kisáruszállítójából. A Transit Connect felturbózott kiadását a Las Vegas-i SEMA Show-n láthatta a nagyközönség.

Az átalakítást a Ford és a Hot Wheels dizájnerei közösen végezték, az egyedi autók építésére szakosodott Ice 9 Group céggel közösen. A munka során az alapokig lebontották a járművet, majd teljesen újjáépítették. A csapat számítógépes tervezéssel és modellezéssel dolgozott annak érdekében, hogy teljesen újszerű külsőt adjanak a Transitnak. Ennek eredményeképpen a kocsitest minden részlete megváltozott, még a tető is.

A 2,5 literes, négyhengeres motorral hajtott Transitot elől 10, hátul pedig 15 centiméterrel szélesítették ki. Az autó mindkét oldalon egyedi kipufogó-végződéseket kapott, a tolóajtók helyére felfelé nyíló szárnyas ajtók kerültek. Az első légbeömlők, valamint a lökhárítók a Focus RS stílusát idézik, a gyári felniket viszont egyedi tervezésű 20 colos keréktárcsák váltották fel. A kisáruszállító belseje is teljesen megújult: a szerszámkészletek rekeszeit egy másodlagos padló fedi, emellett a kabinban egy 55 colos televízió mellett két 18 colos tablet is helyet kapott. Az ülések ugyancsak a Focus RS-tól származnak.

A 2014-es “Év Haszonjárműve” címet elnyert Ford Transit Connect két különböző változatban jelenik meg az amerikai piacon. Az egyik hagyományos kialakítású, dobozos kisáruszállító, a másik pedig a Transit Connect Wagon, mely tulajdonképpen egy stílusos személyautó. Az új Transit Connect 2014 elején kerül az ottani márkakereskedésekbe, míg hazánkban már most is bárki hazaviheti.

A Hot Wheels márkát 1968-ban alapította a Mattel és azóta több mint 4 milliárd kisautót gyártott. A vállalat először a 2001-es SEMA szakkiállításon lépett porondra életnagyságú autóval, melyek – akárcsak Ford Transit Connect – élethű másai a játékautóknak.  A múlt héten bemutatott darabot ugyan nem lehetett megvásárolni, annak 1:64-es arányú mását csak jövőre szerezhetik meg a Hot Wheels rajongók. 

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.