Teherautó felturbózva

Hotwheels Ford Transit Connect

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.15. 17.00

Dögös versenygépet varázsolt a Hot Wheels a Ford kisáruszállítójából. A Transit Connect felturbózott kiadását a Las Vegas-i SEMA Show-n láthatta a nagyközönség.

Az átalakítást a Ford és a Hot Wheels dizájnerei közösen végezték, az egyedi autók építésére szakosodott Ice 9 Group céggel közösen. A munka során az alapokig lebontották a járművet, majd teljesen újjáépítették. A csapat számítógépes tervezéssel és modellezéssel dolgozott annak érdekében, hogy teljesen újszerű külsőt adjanak a Transitnak. Ennek eredményeképpen a kocsitest minden részlete megváltozott, még a tető is.

A 2,5 literes, négyhengeres motorral hajtott Transitot elől 10, hátul pedig 15 centiméterrel szélesítették ki. Az autó mindkét oldalon egyedi kipufogó-végződéseket kapott, a tolóajtók helyére felfelé nyíló szárnyas ajtók kerültek. Az első légbeömlők, valamint a lökhárítók a Focus RS stílusát idézik, a gyári felniket viszont egyedi tervezésű 20 colos keréktárcsák váltották fel. A kisáruszállító belseje is teljesen megújult: a szerszámkészletek rekeszeit egy másodlagos padló fedi, emellett a kabinban egy 55 colos televízió mellett két 18 colos tablet is helyet kapott. Az ülések ugyancsak a Focus RS-tól származnak.

A 2014-es “Év Haszonjárműve” címet elnyert Ford Transit Connect két különböző változatban jelenik meg az amerikai piacon. Az egyik hagyományos kialakítású, dobozos kisáruszállító, a másik pedig a Transit Connect Wagon, mely tulajdonképpen egy stílusos személyautó. Az új Transit Connect 2014 elején kerül az ottani márkakereskedésekbe, míg hazánkban már most is bárki hazaviheti.

A Hot Wheels márkát 1968-ban alapította a Mattel és azóta több mint 4 milliárd kisautót gyártott. A vállalat először a 2001-es SEMA szakkiállításon lépett porondra életnagyságú autóval, melyek – akárcsak Ford Transit Connect – élethű másai a játékautóknak.  A múlt héten bemutatott darabot ugyan nem lehetett megvásárolni, annak 1:64-es arányú mását csak jövőre szerezhetik meg a Hot Wheels rajongók. 

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.