Továbbra is jól megy a Fordnak

Értékesítés négyperceként

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 12.00

A Ford az elmúlt tizenegy év eddigi legmagasabb piaci részesedését érte el a közepes haszonjárművek európai piacán.

A Ford az idei év első kilenc hónapjában az elmúlt több mint tíz esztendő legmagasabb részesedését érte el a közepes haszonjárművek európai piacán. A cég 106 800 darab Transit és Transit Custom modellt értékesített, ami azt jelenti, hogy négypercenként talált gazdára egy új közepes teherbírású haszonjármű. A Ford részesedése a szegmens értékesítési eredményeiből szeptemberre 14,3 százalékra nőtt, ami 1,4 százalékpontos javulást jelent a tavalyi év azonos időszakához képest és a legmagasabb értékesítési eredmény 2002 óta a Polk Intézet statisztikái szerint.

2013 szeptemberében a Ford részesedése a közepes haszonjárművek szegmensében – az 1 és 2 tonnásoktól kezdve egészen a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű járművekig – elérte a 16,8 százalékot, ami 1,1 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi eredményekhez képest. 2001 óta ez a vállalat legmagasabb szeptemberi piaci részesedésének számít. A Ford továbbra is a márka hagyományosnak számító nyugat-európai, észak-európai és közép-európai piacain ér el szép sikereket.

A tavaly bemutatott Transit Customból ez év szeptemberéig több mint 24 500 darab kelt el. A 0,6-1 tonnás terhelhetőséggel érkező Transit Connect gyártása már megkezdődött, illetve nemrég megkapta a 2014-es “Év Haszonjárműve” díjat is. Szeptember végéig több mint 2000 megrendelés futott be a modellre, még mielőtt az autó megjelent volna a Ford-szalonokban.

A Ford haszongépjármű-kínálatának része a 2013-as “Év Pickupja” címet elnyert Ranger is, amely idehaza az év első kilenc hónapját tekintve a márka 15 százalékos piaci részesedésével az első helyen a haszongépjármű piacon. Idén ősztől a hazai kereskedésekben már a Transit Connect is megrendelhető, jövő év elején pedig a Transit Courier is megérkezik, valamint kapható lesz a 2 tonnás Transit is.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.