Új Scania motor rönkszállítókhoz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.11. 13.00

Nyolchengeres, bivalyerős motort dobott piacra a Scania. Az erőforrás az Euro 6-os normákat teljesítő változatok utolsó példánya.

A svéd gyártó nyolchengeres motorkínálata az új 730 lóerős változattal egészült ki. Korábban két erőforrás -az 520 lóerős és az 580 lóerős változat – közül lehetett választani, így a legnehezebb feladatok ellátására is képes csúcsteljesítményű motor még váratott magára.

Mindhárom Scania motor vízhűtéses EGR-rendszert használ SCR-technológiával és változó geometriájú turbófeltöltővel kombinálva a jövőre életbe lépő Euro 6-os környezetvédelmi norma teljesítése érdekében. A kipufogó-egység csak kicsivel nagyobb, mint a kategóriájában legjobbnak számító hathengeres, soros Scania motoroké. Ennek köszönhetően bőven marad elegendő hely az alvázon az üzemanyag- és AdBlue-tartályoknak.

Az új motor legfontosabb előnye, hogy szélesebb nyomatékgörbével rendelkezik, mint Euro 5-ös elődje. Ennek köszönhetően az erőforrás maximális nyomatéka már 1000 fordulat/perctől rendelkezésre áll, egészen 1400 fordulat/percig. A fülke alatt megbújó erő kezelésére pedig a megerősített automatizált sebességváltó Scania Opticruise-zal az alapfelszereltség részét képezi. A Scania nyolchengeres motorjai azonban csak a felsőkategóriásnak számító R-fülkékkel rendelhetőek.

Az új 730 lóerős változatot a svéd gyártó elsősorban olyan 60 tonna össztömegű, rönkszállító teherautókhoz ajánlja, melyek elsősorban az észak-európai országokban, vagy egyéb európai nehézfuvarozási feladatokat ellátó kamionokhoz ajánlja.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.