A svéd gyártó nyolchengeres motorkínálata az új 730 lóerős változattal egészült ki. Korábban két erőforrás -az 520 lóerős és az 580 lóerős változat – közül lehetett választani, így a legnehezebb feladatok ellátására is képes csúcsteljesítményű motor még váratott magára.

Mindhárom Scania motor vízhűtéses EGR-rendszert használ SCR-technológiával és változó geometriájú turbófeltöltővel kombinálva a jövőre életbe lépő Euro 6-os környezetvédelmi norma teljesítése érdekében. A kipufogó-egység csak kicsivel nagyobb, mint a kategóriájában legjobbnak számító hathengeres, soros Scania motoroké. Ennek köszönhetően bőven marad elegendő hely az alvázon az üzemanyag- és AdBlue-tartályoknak.

Az új motor legfontosabb előnye, hogy szélesebb nyomatékgörbével rendelkezik, mint Euro 5-ös elődje. Ennek köszönhetően az erőforrás maximális nyomatéka már 1000 fordulat/perctől rendelkezésre áll, egészen 1400 fordulat/percig. A fülke alatt megbújó erő kezelésére pedig a megerősített automatizált sebességváltó Scania Opticruise-zal az alapfelszereltség részét képezi. A Scania nyolchengeres motorjai azonban csak a felsőkategóriásnak számító R-fülkékkel rendelhetőek.

Az új 730 lóerős változatot a svéd gyártó elsősorban olyan 60 tonna össztömegű, rönkszállító teherautókhoz ajánlja, melyek elsősorban az észak-európai országokban, vagy egyéb európai nehézfuvarozási feladatokat ellátó kamionokhoz ajánlja.