Egymillió jármű válhat irányíthatatlanná

Gigantikus visszahívás a Chryslernél

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.11. 14.00

Összesen három járműcsoportot érint az a tömeges visszahívási akció, amelyben a Chrysler közel 1,2 millió Ram pick-upon ellenőrzi a törésre hajlamos kormányösszekötőt.

Több mint 840 ezer, 2003 és 2008 között gyártott platós kisteherautót hív vissza a Chrysler az Egyesült Államokban. 


A Ram 2500 és Ram 3500 típusú (korábban Dodge Ram néven forgalmazott) pick-upokat érintő hiba nem a gyártásból, hanem javításból származhat: az elmúlt évtizedben több mint 110 ezer ilyen járművön nyúltak hozzá a kormányműhöz, ám a geometria nem megfelelő beállítása következtében megfeszülhetnek és eltörhetnek az alkatrészek, ami kormányozhatatlanná teszi a haszonjárműveket. 

Eddig összesen hét balesetről és kettő személyi sérülésről tudnak, de nem kockáztatnak: további két termékcsoportot is begyűjtenek és átvizsgálnak. Így mintegy 340 ezer darab teherautót rendelnek be a 2008-2012-es modellévekből. 

Utóbbiak között már nehéz haszonjárművek: a 7,5 tonna össztömegű Ram 4500, illetve a 8,8 tonnás Ram 5500 is szerepelnek. Utóbbiak gazdáira egyébként rendesen ráhozza a frászt a Chrysler: a javításhoz szükséges alkatrészek ugyanis legkorábban egy év múlva (!) állnak rendelkezésre.


Nem gyerekjáték: 2012-es Ram 5500 billenőplatóval. Nem jó, ha irányíthatatlanná válik.


Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.