Villanybusszal iskolába

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.09. 13.00

Első ránézésre olyan mint egy hagyományos amerikai iskolabusz. Azonban a SST-e tisztább és halkabb a jelenleg futó példányoknál.

Az úgynevezett STT-e modell az iskolabuszokat gyártó Trans Tech Bus és a Motiv Power Systems együttműködésének gyümölcse. A null-emissziós autóbuszt a Ford E450 teherautó alvázára építették a Motiv elektromos hajtásláncának felhasználásával, mely többféle differenciálművel és váltóval kombinálható. A jármű 60,5 liter gázolajat takarít meg naponta, ami évente 11 ezer dollár megtakarítást jelenthet üzemeltetőjének évente.

Az elektromos iskolabusz jelenleg négy akkumulátorral mintegy 129 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, míg plusz egy akku esetén akár 161 kilométerre nőhet a hatótávolsága. A Motiv által fejlesztett konstrukció előnye, hogy az energia tárolására szolgáló eszközök akár egyenként is cserélhetőek, ennek köszönhetően nem kell kukába hajítani az összes akkumulátort, ha valamelyik megadja magát. Az energiatároló eszközök kevesebb mint egy óra alatt tölthetők fel félig, ugyanakkor a teljes töltés nyolc órát vesz igénybe. A Motiv a buszok üzemeltetéséhez háromfázisú gyorstöltőket kínál.

A nemrég bemutatott modell kétféle kialakításban 32, illetve 24 személyes változatban készül, mindamellett az utastérben kerekesszékkel közlekedő utas szállítására is van lehetőség. A klasszikus megjelenésű iskolabuszban persze semmi sem maradhat titkokban, hiszen olyan telemetrikus rendszerrel szerelték fel, mely folyamatosan méri és küldi a szükséges információkat egy távoli megfigyelő eszköz számára. A első példány a kaliforniai San Joaquin völgyben található a Kings Canyon iskolakerületben áll forgalomba, őt azonban jövőre több tucat elektromos iskolabusz követheti.

Az USÁ-ban egyelőre gyerekcipőben jár az elektromos autóbuszok gyártása is fejlesztése, persze még így is jobban állnak mint mi. Az amerikai gyártók ugyanakkor egyelőre csak kisebb befogadóképességű elektromos buszok gyártására képesek, a jelenleg a piacon kapható modellek közül az egyik legígéretesebb fejlesztés a Proterra Ecoride, melyben már két-három pom-pom lánycsapat is elfér.

Kommentek

  • PluginHibrid

    “által fejlesztett konstrukció előnye, hogy az energia tárolására szolgáló eszközök akár egyenként is cserélhetőek, ennek köszönhetően nem kell kukába hajítani az összes akkumulátort, ha valamelyik megadja magát.”

    Ez ütős mondat…

    Mondjatok már egy hibrid vagy vill. autót ahol nem így van…

    Persze majdnem értem én mint akartatok írni, de azért ha lehet ne így fogalmazzatok….

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.