Megérkeztek a Goodyear új teherpapucsai

Kmax és Fuelmax

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 12.00

A Goodyear teljesen megújította gumiabroncs-kínálatát. Az új teherpapucsok nagyobb futásteljesítményre képesek, gördülési ellenállásuk pedig jelentősen csökkent.

A Goodyear múlt héten mutatta be tehergépjárművek számára gyártott két új termékcsaládját, a Kmax és a Fuelmax gumiabroncsokat. Az új abroncsok kapcsán a gyártó magasabb futásteljesítményt, valamint alacsonyabb gördülési ellenállást ígér. A gumik felhasználási terület szerint egyaránt alkalmasak  regionális vagy országúti fuvarozásra.

Teszt laborban és élesben
A Goodyear nem dob piacra terméket anélkül, hogy előbb ne tesztelné laboratóriumi körülmények között, illetve éles helyzetekben a flották üzemeltetőivel együttműködve. Az új Kmax-termékcsalád tesztelésében többek között a Transports Berthaud működött közre, melynek legalább 118 kamionja van. A fuvarozási vállalat járművei Lyon, Strasbourg, Bordeux és a Párizs közelében fekvő Rungis közt – jobbára menetrendszerűen közlekedve – évente összesen mintegy 12 millió kilométert tesznek meg.

A Kmax abroncsoknál a fejlesztés célja a futásteljesítmény növelése volt, de nem a többi mutató, mint például az üzemanyag-hatékonyság vagy a húzóerő rovására. Ugyanezt az elvet követve a Goodyear Fuelmax-termékcsalád azokat az üzemeltetőket célozza meg, akik jó futásteljesítmény mellett optimális üzemanyag-fogyasztásra törekszenek.
Minden tengelyre 
A szériába kormányzott tengelyre, húzó tengelyre és pótkocsihoz gyártott abroncsok tartoznak. A Goodyear  korábbi abroncsaihoz képest a Kmax futásteljesítménye akár 35 százalékkal is jobb lehet, ráadásul a hajtott tengelyre tervezett gumiabroncsok megnövelt húzóerejüknek és a téli időjárás követelményeinek való megfelelésüknek köszönhetően egész évben használhatók. A gyártó tájékoztatása szerint az új abroncsok közel 100 ezer kilométerrel nagyobb futásteljesítményre képesek elődeiknél.

A Fuelmax széria az összes közúton használt Goodyear abroncs közül a legjobb gördülési ellenállási mutatóval rendelkezik, és kiegyensúlyozott általános teljesítményt mutat. Az ebbe a termékcsaládba ugyancsak a kormányzott tengelyre, hajtott tengelyre és pótkocsihoz  gyártott abroncsok tartoznak. Akár 10 százalékkal javított gördülési ellenállásuknak köszönhetően jelentősen csökkenhet a szén-dioxid kibocsátás, miközben a kiemelkedően sokoldalú, javított húzóerejű abroncsok futásteljesítménye akár 15 százalékkal magasabb lehet a korábbinál. A Goodyear szerint a Fuelmax abroncsokkal legalább 1400 liter üzemanyag spórolás érhető el a korábbi termékekhez képest.

Az új teherpapucsokkal ez év őszétől találkozhatunk a márkakereskedésekben, ugyanakkor a gyártó ígérete szerint jövőre újabb gumiabroncstípusokkal bővülhet a kínálat.

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.