Megérkeztek a Goodyear új teherpapucsai

Kmax és Fuelmax

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 12.00

A Goodyear teljesen megújította gumiabroncs-kínálatát. Az új teherpapucsok nagyobb futásteljesítményre képesek, gördülési ellenállásuk pedig jelentősen csökkent.

A Goodyear múlt héten mutatta be tehergépjárművek számára gyártott két új termékcsaládját, a Kmax és a Fuelmax gumiabroncsokat. Az új abroncsok kapcsán a gyártó magasabb futásteljesítményt, valamint alacsonyabb gördülési ellenállást ígér. A gumik felhasználási terület szerint egyaránt alkalmasak  regionális vagy országúti fuvarozásra.

Teszt laborban és élesben
A Goodyear nem dob piacra terméket anélkül, hogy előbb ne tesztelné laboratóriumi körülmények között, illetve éles helyzetekben a flották üzemeltetőivel együttműködve. Az új Kmax-termékcsalád tesztelésében többek között a Transports Berthaud működött közre, melynek legalább 118 kamionja van. A fuvarozási vállalat járművei Lyon, Strasbourg, Bordeux és a Párizs közelében fekvő Rungis közt – jobbára menetrendszerűen közlekedve – évente összesen mintegy 12 millió kilométert tesznek meg.

A Kmax abroncsoknál a fejlesztés célja a futásteljesítmény növelése volt, de nem a többi mutató, mint például az üzemanyag-hatékonyság vagy a húzóerő rovására. Ugyanezt az elvet követve a Goodyear Fuelmax-termékcsalád azokat az üzemeltetőket célozza meg, akik jó futásteljesítmény mellett optimális üzemanyag-fogyasztásra törekszenek.
Minden tengelyre 
A szériába kormányzott tengelyre, húzó tengelyre és pótkocsihoz gyártott abroncsok tartoznak. A Goodyear  korábbi abroncsaihoz képest a Kmax futásteljesítménye akár 35 százalékkal is jobb lehet, ráadásul a hajtott tengelyre tervezett gumiabroncsok megnövelt húzóerejüknek és a téli időjárás követelményeinek való megfelelésüknek köszönhetően egész évben használhatók. A gyártó tájékoztatása szerint az új abroncsok közel 100 ezer kilométerrel nagyobb futásteljesítményre képesek elődeiknél.

A Fuelmax széria az összes közúton használt Goodyear abroncs közül a legjobb gördülési ellenállási mutatóval rendelkezik, és kiegyensúlyozott általános teljesítményt mutat. Az ebbe a termékcsaládba ugyancsak a kormányzott tengelyre, hajtott tengelyre és pótkocsihoz  gyártott abroncsok tartoznak. Akár 10 százalékkal javított gördülési ellenállásuknak köszönhetően jelentősen csökkenhet a szén-dioxid kibocsátás, miközben a kiemelkedően sokoldalú, javított húzóerejű abroncsok futásteljesítménye akár 15 százalékkal magasabb lehet a korábbinál. A Goodyear szerint a Fuelmax abroncsokkal legalább 1400 liter üzemanyag spórolás érhető el a korábbi termékekhez képest.

Az új teherpapucsokkal ez év őszétől találkozhatunk a márkakereskedésekben, ugyanakkor a gyártó ígérete szerint jövőre újabb gumiabroncstípusokkal bővülhet a kínálat.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.