Megérkeztek a Goodyear új teherpapucsai

Kmax és Fuelmax

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 12.00

A Goodyear teljesen megújította gumiabroncs-kínálatát. Az új teherpapucsok nagyobb futásteljesítményre képesek, gördülési ellenállásuk pedig jelentősen csökkent.

A Goodyear múlt héten mutatta be tehergépjárművek számára gyártott két új termékcsaládját, a Kmax és a Fuelmax gumiabroncsokat. Az új abroncsok kapcsán a gyártó magasabb futásteljesítményt, valamint alacsonyabb gördülési ellenállást ígér. A gumik felhasználási terület szerint egyaránt alkalmasak  regionális vagy országúti fuvarozásra.

Teszt laborban és élesben
A Goodyear nem dob piacra terméket anélkül, hogy előbb ne tesztelné laboratóriumi körülmények között, illetve éles helyzetekben a flották üzemeltetőivel együttműködve. Az új Kmax-termékcsalád tesztelésében többek között a Transports Berthaud működött közre, melynek legalább 118 kamionja van. A fuvarozási vállalat járművei Lyon, Strasbourg, Bordeux és a Párizs közelében fekvő Rungis közt – jobbára menetrendszerűen közlekedve – évente összesen mintegy 12 millió kilométert tesznek meg.

A Kmax abroncsoknál a fejlesztés célja a futásteljesítmény növelése volt, de nem a többi mutató, mint például az üzemanyag-hatékonyság vagy a húzóerő rovására. Ugyanezt az elvet követve a Goodyear Fuelmax-termékcsalád azokat az üzemeltetőket célozza meg, akik jó futásteljesítmény mellett optimális üzemanyag-fogyasztásra törekszenek.
Minden tengelyre 
A szériába kormányzott tengelyre, húzó tengelyre és pótkocsihoz gyártott abroncsok tartoznak. A Goodyear  korábbi abroncsaihoz képest a Kmax futásteljesítménye akár 35 százalékkal is jobb lehet, ráadásul a hajtott tengelyre tervezett gumiabroncsok megnövelt húzóerejüknek és a téli időjárás követelményeinek való megfelelésüknek köszönhetően egész évben használhatók. A gyártó tájékoztatása szerint az új abroncsok közel 100 ezer kilométerrel nagyobb futásteljesítményre képesek elődeiknél.

A Fuelmax széria az összes közúton használt Goodyear abroncs közül a legjobb gördülési ellenállási mutatóval rendelkezik, és kiegyensúlyozott általános teljesítményt mutat. Az ebbe a termékcsaládba ugyancsak a kormányzott tengelyre, hajtott tengelyre és pótkocsihoz  gyártott abroncsok tartoznak. Akár 10 százalékkal javított gördülési ellenállásuknak köszönhetően jelentősen csökkenhet a szén-dioxid kibocsátás, miközben a kiemelkedően sokoldalú, javított húzóerejű abroncsok futásteljesítménye akár 15 százalékkal magasabb lehet a korábbinál. A Goodyear szerint a Fuelmax abroncsokkal legalább 1400 liter üzemanyag spórolás érhető el a korábbi termékekhez képest.

Az új teherpapucsokkal ez év őszétől találkozhatunk a márkakereskedésekben, ugyanakkor a gyártó ígérete szerint jövőre újabb gumiabroncstípusokkal bővülhet a kínálat.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.