Teszteltük a 2014-es év áruszállítóját

Vezettük: Ford Transit Connect

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.29. 07.00

Nehéz a Transit Connecten fogást találni, mivel egy lassan változó kategóriában tör babérokra. Jelenleg nincs hasonlóan friss ellenlábas áruszállító, így a legnagyobb kérdés az ár!

Röviden – Ford Transit Connect

Mi ez?

A Ford két raklapot elnyelő áruszállítója

Mit tud? Nagy, széles, hosszú tárgyakat eljuttatni A-ból B-be
Mibe kerül? 4,5 millió a kecsegtető alapár, de 5-6 millió között szóródnak a használható verziók
Kinek jó?  Olyan vállalkozóknak, akik maguk ülnek a volán mögé, vagy személyautós kényelemmel kényeztetnék a profitot termelő beosztottakat
Jár a kényelem a melósnak? Vagy egy haszonjármű akkor jó, ha az utolsó cafat hangszigeteléstől is lecsupaszított bódé épp elviselhető komfortérzetet ad? Úgy tűnik, a Ford a Transit Connect csatasorba állításával megválaszolta a kérdést. Igenis jár! Legalábbis ezzel a tapasztalattal szálltam repülőre a müncheni menetpróbát követően.

A Transit Connect a megújult, négy járműből álló, Transit modellcsalád új tagja; a kínálatban megtalálható még a Transit Custom, a hamarosan érkező Transit Courier és a 2014-ben megjelenő 2 tonnás Transit

Nem vagyok kisáruszállító-professzor, de a közelmúltban tesztelt konkurensek jó mércét adnak arról, melyik a legideálisabb társ egy menetlevéllel kezdett reggelen. A forma sokadlagos szempont ebben a szegmensben, de az előd több mint tíz éves stílusával összevetve hatalmas az előrelépés. A márkaarculat kötelező jegyeivel felvértezett Transit Connect felismerhető karakterré vált.

Új srác a brigádban

Természetesen a tervezés fő szempontja a funkció maradt, ezt bizonyítják a magasra helyezett lámpatestek, amelyek így kevésbé sérülékenyek egy apró ütközés, koccanás esetén. Említésre érdemes részlet még a kocsi hátsó ajtaján található plecsni, ami a márkajelzések mellett hirdeti büszkén, hogy a 2014-es Év Haszonjárműve kitüntető cím birtokosa az új Transit Connect.

Nem rossz eredmény, főképp, hogy a Transit család másik tagja, a Custom 2013-ra már elhozta a díjat, tehát a Fordnak sikerült duplázni. Egy higgadt, számadatok alapján választó vállalkozót viszont nem hatnak meg holmi csillogó elismerések, ők a tényekben hisznek, ezért most átrágjuk magunkat a raktér legfontosabb jellemzőin.

Beépített válaszfal nélkül érhető el a legnagyobb rakodótér, így akár 3,7-4,4 köbméternyi tér hozhat hasznot

A dobozos, duplakabinos dobozos áruszállító és üvegezett oldalfalú karosszériaváltozatokban megrendelhető Transit Connect rakterének teljes kapacitása rövid tengelytáv esetén 2,9, a hosszabb kivitelnél pedig 3,6 köbméter a válaszfalig. Tisztes értékek, viszont nem mindegy, hogy cement, vagy faforgács foglalja a teret, ezért a teherbírásra is nagy súlyt fektettek a Fordnál, a Connect kerek egy tonnányi portékát bír el.


A munkatérben forradalmi újításokat nehéz elérni, természetesen 180 fokig nyílnak az ajtók, és derék- és vállmagasságban állnak rendelkezésre csomagrögzítő pontok, valamint elfér két szabványos méretű Euro raklap. Ezeket az L2 hosszabb tengelytávú kialakítása miatt akár az oldalajtón is rakodhatjuk, ám a Connect igazi trükkje mégsem ebben rejlik.

Praktikus megoldások

Hanem a macskaajtóban! Bár ők rakodónyílás-rendszernek nevezik, a jobb oldali ülés ledöntésével elővarázsolható, zsanérral ellátott ajtóra tökéletesen illik ez a becenév. Hosszú csövek, deszkák szállítása válik így elérhetővé, egészen 3,4 méterig a hosszú, 3 méterig a rövidebb változat esetén. Bár három biztonsági övet találunk, trojkában csak kebelbarátok számára javallott az utazás, hiszen a középső ülőhely keskeny, ráadásul a lábteret teljesen elfoglalja a váltókulissza műanyag tornya.

Sokkal hasznosabb száműzni a harmadik utast, és a bal oldali háttámlát ledöntve élvezni a munkaasztal, vagy az ülőlap alatt található rekesz praktikumát. A Transit Connect természetesen teljesíti a kötelező gyakorlatokat, a fejtérben hosszú polc került kialakításra, a menetlevelet a műszerfal feletti tárolóba gyűrhetjük, a mobil pedig mehet a szélvédő alatti árokba, ott legalább úgy sem éri el senki.

Az ülés asztallá alakítható, az ülőlap alatt pedig tárolórekesz és USB csatlakozó lapul

Olcsó, strapabíró belső, vagy melóst kényeztető komfort? A Fordnál nem tudtak dönteni, ezért az arany középúton indultak el. Nem érezzük úgy, mintha egy tejfölös dobozban ülnénk, masszív benyomást kelt a beltér, a padló könnyen mosható borítást kapott, festett elemek, díszítések híján valószínűleg a dolgos napok sem rontanak majd sokat az összképen. Hogy mégis jóleső érzéssel induljon a brigád a munkaterületre, a sofőrnek ülésfűtés, kollégájának pedig az USB-n keresztül lejátszható zenék jelentenek motivációt.

Adatlap

Ford Transit Connect

Teszteltük a 2014-es év áruszállítóját 1
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 95 LE
Nyomaték 230 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 14,7 sec
Végsebesség 160 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5 l / 100 km

De nem csak az ülésfűtés csábít a volán mögé, a kétszemélyes padnál sokkal igényesebben kidolgozott, hátat megfelelően tartó vezetőülés is könnyű teherré változtatja a vezetést. A kormány hossz- és tengelyirányban is állítható, a váltó kellően közel, tényleg ez a VIP részleg, főleg, ha a hatszemélyes verzió hátsó ülőhelyeivel vetjük össze. Nyilván ez nem a személyszállításra kihegyezett Turneo, de a hátsó pad tényleg rövid utakra alkalmazható szükségmegoldás.

Nincs semmilyen kapaszkodó, az ajtók burkolata egyszerű farostlap, nyithatatlanok az ablakok, ilyen környezetben egy óra alatt komolyat esik a munkamorál. Bezzeg a sofőr személyautós kényelmet élvez, és nem csak az ülés miatt. A vezetés nem jelent terhet egy tizenkét órás műszak után sem, a két részre osztott tükrök jó szolgálatot tesznek, az elektromos szervóval ellátott kormány leheletnyi erővel jár, a parkolást tolatóradar segíti, ráadásul a jármű feladatához mérten sikerült átültetni a Ford típusaira jellemző határozott, stabil úttartást.

Személyautókat idéző kényelem

A kamu rakomány terhe alatt 140-150 km/órás tempónál sem pattogott, és az elöl-hátul méretes tárcsafékeknek köszönhetően a lassítással sem akadt gond. Gyorsításkor szintén jól vizsgázott a Transit Connect, az 1,0 literes, 100 lóerős háromhengeres EcoBoost tisztességgel helytállt, és 170 Nm nyomatékával nem maradt le vészesen az 1,6 literes dízel mögött.

A Ford jelenleg futó formai világát tükrözi a beltér, a kemény műanyagok mintázata több helyen eltér, ezért nem keltenek túl komor benyomást.

A gázolajos 75-95-115 lóerős teljesítményszintekkel érhető el, és alacsonyabb fogyasztása, illetve 1500-as fordulattól rendelkezésre álló 220-270 Nm nyomatéka miatt (felára ellenére) várhatóan ez lesz a népszerűbb választás. A motorokhoz öt- illetve hatfokozatú kézi sebességváltó társítható, egyedüli kivétel a kínálat csúcsát képviselő 1,6 literes 150 lovas benzines, ehhez a méregzsákhoz már hatsebességes automata dukál.

Mindkét blokk esetén meglepően jól sikerült a hangszigetelés, a háromhengeres morgása, és a dízel kotyogása is csak kisautókat idéző tompa morajként jut el az utastérbe. A kategóriára jellemző, raktér felől érkező zörgő zajokat szintén sikerült kellő mértékben kiszorítani, legalábbis hátrafelé zárt háromszemélyes, dobozos kivitel esetén.


Modell     B/D LE/kW Lökettérf. Váltó Vegyes fogyasztás Bruttó ár
Ford Transit Connect 1.0 EcoBoost B 100/74 1.0 Kézi 6 fokozatú 5,6 l/100 km 4 711 700 Ft
Ford Transit Connect 1.6 EcoBoost B 150/110 1.6 Automata 6 fokozatú 7,7 l/100 km Nem forgalmazzák
Ford Transit Connect 1.6 TDCi (FE csomag*) D 75/55 1.6 Kézi 5 fokozatú 4,4 l/100 km 4 570 730 Ft
Ford Transit Connect 1.6 TDCi B 95/70 1.6 Kézi 5
fokozatú
4,8 l/100 km 5 105 400 Ft
Ford Transit Connect 1.6 TDCi D 115/85 1.6 Kézi 6 fokozatú 4,8 l/100 km 5 562 600 Ft

* Fuel Economy csomag: Auto-Start-Stop, Active Hűtőrács, Intelligens Regeneratív Töltés

Nehéz a Transit Connecten fogást találni, mivel egy lassan változó kategóriában tör babérokra. Jelenleg nincs hasonlóan friss ellenlábas áruszállító, így a legnagyobb kérdés az ár. Mennyit kér a Ford az alacsony sebességnél sofőr helyett fékező Active City Stop rendszertért, a segélyhívásra is képes SYNC beszédfelismerőért, vagy a dupla utasülésért? A legcsupaszabb verzió 4 570 730 forintba kerül 75 lóerős dízelmotorral, de Economy szinten nincs más választás, aki nagyobb motort szeretne, tovább kell lépni Ambiente, vagy Trend felszereltségi szintre, ami már 5-6 millió között szóródó árakat eredményez.

Mellette – Ellene
  • Jól sikerült zajszigetelés
  • Két raklapnyi raktér
  • Takarékos, modern motorok
  • Biztonsági extrák
  • Az első dupla ülés csak kényszermegoldás
  • Ha van, akkor a hátsó három szintén
  • Túl könnyű kormány

Szavazás

Melósok álma az új Transit Connect? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.