Teszteltük a 2014-es év áruszállítóját

Vezettük: Ford Transit Connect

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.29. 07.00

Nehéz a Transit Connecten fogást találni, mivel egy lassan változó kategóriában tör babérokra. Jelenleg nincs hasonlóan friss ellenlábas áruszállító, így a legnagyobb kérdés az ár!

Röviden – Ford Transit Connect

Mi ez?

A Ford két raklapot elnyelő áruszállítója

Mit tud? Nagy, széles, hosszú tárgyakat eljuttatni A-ból B-be
Mibe kerül? 4,5 millió a kecsegtető alapár, de 5-6 millió között szóródnak a használható verziók
Kinek jó?  Olyan vállalkozóknak, akik maguk ülnek a volán mögé, vagy személyautós kényelemmel kényeztetnék a profitot termelő beosztottakat
Jár a kényelem a melósnak? Vagy egy haszonjármű akkor jó, ha az utolsó cafat hangszigeteléstől is lecsupaszított bódé épp elviselhető komfortérzetet ad? Úgy tűnik, a Ford a Transit Connect csatasorba állításával megválaszolta a kérdést. Igenis jár! Legalábbis ezzel a tapasztalattal szálltam repülőre a müncheni menetpróbát követően.

A Transit Connect a megújult, négy járműből álló, Transit modellcsalád új tagja; a kínálatban megtalálható még a Transit Custom, a hamarosan érkező Transit Courier és a 2014-ben megjelenő 2 tonnás Transit

Nem vagyok kisáruszállító-professzor, de a közelmúltban tesztelt konkurensek jó mércét adnak arról, melyik a legideálisabb társ egy menetlevéllel kezdett reggelen. A forma sokadlagos szempont ebben a szegmensben, de az előd több mint tíz éves stílusával összevetve hatalmas az előrelépés. A márkaarculat kötelező jegyeivel felvértezett Transit Connect felismerhető karakterré vált.

Új srác a brigádban

Természetesen a tervezés fő szempontja a funkció maradt, ezt bizonyítják a magasra helyezett lámpatestek, amelyek így kevésbé sérülékenyek egy apró ütközés, koccanás esetén. Említésre érdemes részlet még a kocsi hátsó ajtaján található plecsni, ami a márkajelzések mellett hirdeti büszkén, hogy a 2014-es Év Haszonjárműve kitüntető cím birtokosa az új Transit Connect.

Nem rossz eredmény, főképp, hogy a Transit család másik tagja, a Custom 2013-ra már elhozta a díjat, tehát a Fordnak sikerült duplázni. Egy higgadt, számadatok alapján választó vállalkozót viszont nem hatnak meg holmi csillogó elismerések, ők a tényekben hisznek, ezért most átrágjuk magunkat a raktér legfontosabb jellemzőin.

Beépített válaszfal nélkül érhető el a legnagyobb rakodótér, így akár 3,7-4,4 köbméternyi tér hozhat hasznot

A dobozos, duplakabinos dobozos áruszállító és üvegezett oldalfalú karosszériaváltozatokban megrendelhető Transit Connect rakterének teljes kapacitása rövid tengelytáv esetén 2,9, a hosszabb kivitelnél pedig 3,6 köbméter a válaszfalig. Tisztes értékek, viszont nem mindegy, hogy cement, vagy faforgács foglalja a teret, ezért a teherbírásra is nagy súlyt fektettek a Fordnál, a Connect kerek egy tonnányi portékát bír el.


A munkatérben forradalmi újításokat nehéz elérni, természetesen 180 fokig nyílnak az ajtók, és derék- és vállmagasságban állnak rendelkezésre csomagrögzítő pontok, valamint elfér két szabványos méretű Euro raklap. Ezeket az L2 hosszabb tengelytávú kialakítása miatt akár az oldalajtón is rakodhatjuk, ám a Connect igazi trükkje mégsem ebben rejlik.

Praktikus megoldások

Hanem a macskaajtóban! Bár ők rakodónyílás-rendszernek nevezik, a jobb oldali ülés ledöntésével elővarázsolható, zsanérral ellátott ajtóra tökéletesen illik ez a becenév. Hosszú csövek, deszkák szállítása válik így elérhetővé, egészen 3,4 méterig a hosszú, 3 méterig a rövidebb változat esetén. Bár három biztonsági övet találunk, trojkában csak kebelbarátok számára javallott az utazás, hiszen a középső ülőhely keskeny, ráadásul a lábteret teljesen elfoglalja a váltókulissza műanyag tornya.

Sokkal hasznosabb száműzni a harmadik utast, és a bal oldali háttámlát ledöntve élvezni a munkaasztal, vagy az ülőlap alatt található rekesz praktikumát. A Transit Connect természetesen teljesíti a kötelező gyakorlatokat, a fejtérben hosszú polc került kialakításra, a menetlevelet a műszerfal feletti tárolóba gyűrhetjük, a mobil pedig mehet a szélvédő alatti árokba, ott legalább úgy sem éri el senki.

Az ülés asztallá alakítható, az ülőlap alatt pedig tárolórekesz és USB csatlakozó lapul

Olcsó, strapabíró belső, vagy melóst kényeztető komfort? A Fordnál nem tudtak dönteni, ezért az arany középúton indultak el. Nem érezzük úgy, mintha egy tejfölös dobozban ülnénk, masszív benyomást kelt a beltér, a padló könnyen mosható borítást kapott, festett elemek, díszítések híján valószínűleg a dolgos napok sem rontanak majd sokat az összképen. Hogy mégis jóleső érzéssel induljon a brigád a munkaterületre, a sofőrnek ülésfűtés, kollégájának pedig az USB-n keresztül lejátszható zenék jelentenek motivációt.

Adatlap

Ford Transit Connect

Teszteltük a 2014-es év áruszállítóját 1
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 95 LE
Nyomaték 230 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 14,7 sec
Végsebesség 160 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5 l / 100 km

De nem csak az ülésfűtés csábít a volán mögé, a kétszemélyes padnál sokkal igényesebben kidolgozott, hátat megfelelően tartó vezetőülés is könnyű teherré változtatja a vezetést. A kormány hossz- és tengelyirányban is állítható, a váltó kellően közel, tényleg ez a VIP részleg, főleg, ha a hatszemélyes verzió hátsó ülőhelyeivel vetjük össze. Nyilván ez nem a személyszállításra kihegyezett Turneo, de a hátsó pad tényleg rövid utakra alkalmazható szükségmegoldás.

Nincs semmilyen kapaszkodó, az ajtók burkolata egyszerű farostlap, nyithatatlanok az ablakok, ilyen környezetben egy óra alatt komolyat esik a munkamorál. Bezzeg a sofőr személyautós kényelmet élvez, és nem csak az ülés miatt. A vezetés nem jelent terhet egy tizenkét órás műszak után sem, a két részre osztott tükrök jó szolgálatot tesznek, az elektromos szervóval ellátott kormány leheletnyi erővel jár, a parkolást tolatóradar segíti, ráadásul a jármű feladatához mérten sikerült átültetni a Ford típusaira jellemző határozott, stabil úttartást.

Személyautókat idéző kényelem

A kamu rakomány terhe alatt 140-150 km/órás tempónál sem pattogott, és az elöl-hátul méretes tárcsafékeknek köszönhetően a lassítással sem akadt gond. Gyorsításkor szintén jól vizsgázott a Transit Connect, az 1,0 literes, 100 lóerős háromhengeres EcoBoost tisztességgel helytállt, és 170 Nm nyomatékával nem maradt le vészesen az 1,6 literes dízel mögött.

A Ford jelenleg futó formai világát tükrözi a beltér, a kemény műanyagok mintázata több helyen eltér, ezért nem keltenek túl komor benyomást.

A gázolajos 75-95-115 lóerős teljesítményszintekkel érhető el, és alacsonyabb fogyasztása, illetve 1500-as fordulattól rendelkezésre álló 220-270 Nm nyomatéka miatt (felára ellenére) várhatóan ez lesz a népszerűbb választás. A motorokhoz öt- illetve hatfokozatú kézi sebességváltó társítható, egyedüli kivétel a kínálat csúcsát képviselő 1,6 literes 150 lovas benzines, ehhez a méregzsákhoz már hatsebességes automata dukál.

Mindkét blokk esetén meglepően jól sikerült a hangszigetelés, a háromhengeres morgása, és a dízel kotyogása is csak kisautókat idéző tompa morajként jut el az utastérbe. A kategóriára jellemző, raktér felől érkező zörgő zajokat szintén sikerült kellő mértékben kiszorítani, legalábbis hátrafelé zárt háromszemélyes, dobozos kivitel esetén.


Modell     B/D LE/kW Lökettérf. Váltó Vegyes fogyasztás Bruttó ár
Ford Transit Connect 1.0 EcoBoost B 100/74 1.0 Kézi 6 fokozatú 5,6 l/100 km 4 711 700 Ft
Ford Transit Connect 1.6 EcoBoost B 150/110 1.6 Automata 6 fokozatú 7,7 l/100 km Nem forgalmazzák
Ford Transit Connect 1.6 TDCi (FE csomag*) D 75/55 1.6 Kézi 5 fokozatú 4,4 l/100 km 4 570 730 Ft
Ford Transit Connect 1.6 TDCi B 95/70 1.6 Kézi 5
fokozatú
4,8 l/100 km 5 105 400 Ft
Ford Transit Connect 1.6 TDCi D 115/85 1.6 Kézi 6 fokozatú 4,8 l/100 km 5 562 600 Ft

* Fuel Economy csomag: Auto-Start-Stop, Active Hűtőrács, Intelligens Regeneratív Töltés

Nehéz a Transit Connecten fogást találni, mivel egy lassan változó kategóriában tör babérokra. Jelenleg nincs hasonlóan friss ellenlábas áruszállító, így a legnagyobb kérdés az ár. Mennyit kér a Ford az alacsony sebességnél sofőr helyett fékező Active City Stop rendszertért, a segélyhívásra is képes SYNC beszédfelismerőért, vagy a dupla utasülésért? A legcsupaszabb verzió 4 570 730 forintba kerül 75 lóerős dízelmotorral, de Economy szinten nincs más választás, aki nagyobb motort szeretne, tovább kell lépni Ambiente, vagy Trend felszereltségi szintre, ami már 5-6 millió között szóródó árakat eredményez.

Mellette – Ellene
  • Jól sikerült zajszigetelés
  • Két raklapnyi raktér
  • Takarékos, modern motorok
  • Biztonsági extrák
  • Az első dupla ülés csak kényszermegoldás
  • Ha van, akkor a hátsó három szintén
  • Túl könnyű kormány

Szavazás

Melósok álma az új Transit Connect? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.