Magyar sofőr a legtakarékosabb

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 12.00

Megszoktuk az ínséges időket. Ez a tanulsága annak a fogyasztási versenynek, amelyen egy magyar kamionsofőr hozta el a fődíjat.

A teherautó-sofőrök fogyasztási versenyének idei végső döntőjét október 19-én, a grobniki pályán rendezték meg Horvátországban. A Volvo Trucks által szervezett versenyen a közép-európai régió 14 országából induló kamionvezetők közül egy magyar bizonyult a legjobbnak. A kamionos ezzel Kelet-Közép-Európa bajnoka lett, valamint elnyerte a fődíjat, egy vadonatúj Volvo V40-est.

A verseny – melyet a svéd gyártó 2011-ben indított el nemzetközi szinten, a régió pedig már második alkalommal rendezett meg – fő üzenete az üzemanyag-takarékosság fontossága. Bármilyen fejlett is lehet egy teherautó technológiája, a sofőr döntő tényezőnek számít a gázolaj-fogyasztás, valamint az emissziócsökkentés területén. Az átgondolt vezetés ugyanis jelentős megtakarításokat jelent mind a környezet mind a szállítmányozó cég számára.

Idén a versenyre mintegy 3200 kamionvezető jelentkezett  Kelet-Közép-Európából. Ez majdnem kétszer több, mint amennyien tavaly indultak. A grobniki régiós döntőre azonban már csak a 14 nemzeti bajnok kapott meghívást. A versenyzőknek Horvátországban azért kellett meg megmérkőzniük, hogy bekerülhessenek a legjobb négy közé.

Simon Zoltán pózol a verseny fődíjával

A versenykörök 8,4 km hosszúak voltak, melyet a lehető legkevesebb üzemanyag felhasználásával kellett teljesíteni maximum 14 perc alatt. A döntőbe két-két körből, kétféle Volvo FH kombinációval került a döntőbe egy cseh, magyar, lengyel és szlovén pilóta. A verseny győztese Simon Zoltán volt, aki a legkevesebb üzemanyagot fogyasztotta (2,181 liter) a végső döntő körben.

“A döntő alatt egy kicsit ideges voltam, de bíztam magamban. A történet vége felülmúlta az álmaimat, annak ellenére, hogy ezért jöttem Horvátországba. A verseny alatt saját vezetési stílusomat követtem – amely gazdaságos és dinamikus is egyben – úgy, ahogy a mindennapokban vezetek. Most már tudom, hogy tökéletes döntés volt” – mondta Simon Zoltán, miután átvette a verseny fődíját.

A második helyet Tomas Horcicka, cseh versenyző szerezte meg, Stanisław Mierzejewski lengyel kamionsofőr pedig harmadik lett.

Kommentek

  • Guevara

    ” A verseny alatt saját vezetési stílusomat követtem – amely gazdaságos és dinamikus is egyben”

    Vagyis mindenhol 70-nel megy.

  • Guillotine

    Gratulálunk neki!

    Hogy mérik ki ezred pontosan az üzemanyagot?
    Gondolom a befecskendezési adatok figyelésére rá volt kötve néhány laptop..

  • bubibeka1.6

    Guillotine – 2013.10.28 17:16 ÚJ !

    Gondolom csontszárat tankkal indul a verseny, mindenki ugyan annyi üzemanyagot kapott, és a végén leszerelték a tankot, és teljesen leengedték.

  • bubibeka1.6

    Guevara – 2013.10.28 14:09 !

    Ne Magyarországból indulj ki :) Tudod, van az a mondás, hogy a magyar teherautó és traktorvezetők tudnak a legspórolósobban vezetni, de ez sosem derül ki… :)

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.