Történelmi buszbeszerzés Budapesten

Ikarus V127

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.26. 14.30

Több mint 10 év után ismét Ikarust vásárolt a BKV. A fővárosi vállalat három darab szóló autóbuszt helyez forgalomba, miután összerakta őket.

Utoljára 2001-ben álltak forgalomba a Budapesti Közlekedési Vállalatnál (BKV) új Ikarusok. Akkortájt a BKV 115 darab alacsonypadlós, szóló 412-essel fiatalította a buszparkját. A fővárosi közlekedési társaság ezt követően kizárólag új, vagy használt külföldi gyártású autóbuszokat vásárolt. Az elmúlt évtizedben ez idő alatt a “nagy Ikarus” mindkét gyára tönkrement, majd jó darabig nem készültek ez alatt a márkanév alatt autóbuszok Magyarországon. Éppen ezért történelmi jelentősége van annak a közbeszerzési pályázatnak, melyen néhány napja a Magyar Autóbuszgyártó Kft.-t hirdették ki győztesnek.

IKEA-utánérzés

A sikeresen lezárult tendernek köszönhetően a cég 18 darab V127 típusú autóbuszt szállíthat a BKV-nak. A beszerzés érdekessége, hogy a budapesti közlekedési társaság lényegében “saját kezűleg” rakja össze a járműveket. A Magyar Autóbuszgyártó Kft. által épített Ikarusok félkész állapotban érkeznek a társasághoz, melyek összeszerelését a közlekedési vállalat és a gyártó szakemberei a BKV műhelyeiben végzik. A megállapodás szerint idén három járművet raknak össze a BKV-nál, a további 15 darab autóbusz pedig jövőre érkezhet Budapestre feltéve, ha a fővárosi közlekedési vállalat megrendeli őket.

A tizenkét méter hosszú, szóló kivitelű, teljes mértékben alacsonypadlós Ikarus V127-eseket a jelenleg érvényben lévő, legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak is megfelelő, Euro 5-ös Cummins gyártmányú dízelmotorokkal gyártják. A részben kiszerelt vázak fényezését és a helyszínre szállított részegységek beépítését a BKV saját műhelyi kapacitásával végzi, emellett a közlekedési vállalat biztosítja az akkumulátorokat, a gumiabroncsokat, a jegykezelőket és a fedélzeti zártláncú kamerarendszert.

A buszok vételára 52 millió forint, melyet a BKV további összesen 3,5 millió forintnyi anyaggal és körülbelül 2,5 millió forint értékű munkával egészít ki, amely így kedvező végső beszerzési árat jelent. Az új járművekkel leghamarabb 2014 első felében találkozhatnak az utasok.

Százon is túl

A Magyar Autóbuszgyártó Kft.-t az Auto Rad Controlle (ARC) és az Ikarusbus Kft. alapította, melynek eredményeképpen egy teljesen új fejlesztésű, volt Ikarusos mérnökök által tervezett városi autóbuszcsalád került a hazai piacra a jól csengő Ikarus márkanév alatt. A típuscsalád őselődjét, a csuklós kivitelű ARC 187-et 2005-ben mutatták be, két évvel később érezett a szóló változat, mely a 134-es típusszámot kapta. Egy évvel később pedig bemutatták a 127-et, amely lényegében a 134-es modell rövidebb változata.

A hazai gyártású modellekből eddig több mint száz darab készült el idehaza, legutóbb épp Szegeden állt forgalomba a típusfrissítésen átesett Ikarus 187-es troli változata. A BKV-nál pedig bérleti konstrukcióban jelenleg is közlekedik egy Ikarus V187-es típusú csuklós autóbusz, mely 2014 decemberéig biztosan szállít utasokat Budapesten.

Kommentek

  • v_gabe

    “A fővárosi közlekedési társaság ezt követően kizárólag új, vagy használt külföldi gyártású autóbuszokat vásárolt. Az elmúlt évtizedben ez idő alatt a “nagy Ikarus” mindkét gyára tönkrement,…”

    Ezt is elrendezték a most ellenzékben is oly hangos elvtársak…

  • krycek07

    @v_gabe- Itt most Széles Gáborra gondolsz?…

  • menőmanó

    v_gabe meg a gondolkodás? Két külön álló fogalom! :)

  • ikarusz

    A te kormánypárti elvtársaid most szerveztek ki 150 db autóbuszt Merci buszokkal ahelyett hogy a Mo-n létező 4 buszgyártótol vásároltak volna buszt.Ahelyett,hogy a magyar gyártást segítették volna.Ezzel együtt kirúgtak a BKV-tól közel 150 embert.És ezt tovább is folytatni akarják azért,hogy a BKV busz szakszervezetét szétverjék ugyanúgy mint a többi szakszervezetet az országban

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az Ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.