Történelmi buszbeszerzés Budapesten

Ikarus V127

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.26. 14.30

Több mint 10 év után ismét Ikarust vásárolt a BKV. A fővárosi vállalat három darab szóló autóbuszt helyez forgalomba, miután összerakta őket.

Utoljára 2001-ben álltak forgalomba a Budapesti Közlekedési Vállalatnál (BKV) új Ikarusok. Akkortájt a BKV 115 darab alacsonypadlós, szóló 412-essel fiatalította a buszparkját. A fővárosi közlekedési társaság ezt követően kizárólag új, vagy használt külföldi gyártású autóbuszokat vásárolt. Az elmúlt évtizedben ez idő alatt a “nagy Ikarus” mindkét gyára tönkrement, majd jó darabig nem készültek ez alatt a márkanév alatt autóbuszok Magyarországon. Éppen ezért történelmi jelentősége van annak a közbeszerzési pályázatnak, melyen néhány napja a Magyar Autóbuszgyártó Kft.-t hirdették ki győztesnek.

IKEA-utánérzés

A sikeresen lezárult tendernek köszönhetően a cég 18 darab V127 típusú autóbuszt szállíthat a BKV-nak. A beszerzés érdekessége, hogy a budapesti közlekedési társaság lényegében “saját kezűleg” rakja össze a járműveket. A Magyar Autóbuszgyártó Kft. által épített Ikarusok félkész állapotban érkeznek a társasághoz, melyek összeszerelését a közlekedési vállalat és a gyártó szakemberei a BKV műhelyeiben végzik. A megállapodás szerint idén három járművet raknak össze a BKV-nál, a további 15 darab autóbusz pedig jövőre érkezhet Budapestre feltéve, ha a fővárosi közlekedési vállalat megrendeli őket.

A tizenkét méter hosszú, szóló kivitelű, teljes mértékben alacsonypadlós Ikarus V127-eseket a jelenleg érvényben lévő, legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak is megfelelő, Euro 5-ös Cummins gyártmányú dízelmotorokkal gyártják. A részben kiszerelt vázak fényezését és a helyszínre szállított részegységek beépítését a BKV saját műhelyi kapacitásával végzi, emellett a közlekedési vállalat biztosítja az akkumulátorokat, a gumiabroncsokat, a jegykezelőket és a fedélzeti zártláncú kamerarendszert.

A buszok vételára 52 millió forint, melyet a BKV további összesen 3,5 millió forintnyi anyaggal és körülbelül 2,5 millió forint értékű munkával egészít ki, amely így kedvező végső beszerzési árat jelent. Az új járművekkel leghamarabb 2014 első felében találkozhatnak az utasok.

Százon is túl

A Magyar Autóbuszgyártó Kft.-t az Auto Rad Controlle (ARC) és az Ikarusbus Kft. alapította, melynek eredményeképpen egy teljesen új fejlesztésű, volt Ikarusos mérnökök által tervezett városi autóbuszcsalád került a hazai piacra a jól csengő Ikarus márkanév alatt. A típuscsalád őselődjét, a csuklós kivitelű ARC 187-et 2005-ben mutatták be, két évvel később érezett a szóló változat, mely a 134-es típusszámot kapta. Egy évvel később pedig bemutatták a 127-et, amely lényegében a 134-es modell rövidebb változata.

A hazai gyártású modellekből eddig több mint száz darab készült el idehaza, legutóbb épp Szegeden állt forgalomba a típusfrissítésen átesett Ikarus 187-es troli változata. A BKV-nál pedig bérleti konstrukcióban jelenleg is közlekedik egy Ikarus V187-es típusú csuklós autóbusz, mely 2014 decemberéig biztosan szállít utasokat Budapesten.

Kommentek

  • v_gabe

    “A fővárosi közlekedési társaság ezt követően kizárólag új, vagy használt külföldi gyártású autóbuszokat vásárolt. Az elmúlt évtizedben ez idő alatt a “nagy Ikarus” mindkét gyára tönkrement,…”

    Ezt is elrendezték a most ellenzékben is oly hangos elvtársak…

  • krycek07

    @v_gabe- Itt most Széles Gáborra gondolsz?…

  • menőmanó

    v_gabe meg a gondolkodás? Két külön álló fogalom! :)

  • ikarusz

    A te kormánypárti elvtársaid most szerveztek ki 150 db autóbuszt Merci buszokkal ahelyett hogy a Mo-n létező 4 buszgyártótol vásároltak volna buszt.Ahelyett,hogy a magyar gyártást segítették volna.Ezzel együtt kirúgtak a BKV-tól közel 150 embert.És ezt tovább is folytatni akarják azért,hogy a BKV busz szakszervezetét szétverjék ugyanúgy mint a többi szakszervezetet az országban

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.