Az új motorral a svéd gyártó már a 250 és 490 lóerő közötti tartományban 1100 és 2550 newtonméteres nyomaték között kínál Euro 6-os erőforrásokat az üzemeltetők számára. Az új erőforrás elsősorban városi környezetben, kevésbé meredek domborzati viszonyokra lehet ideális választás. “Az új 7 literes motorra vonatkozó igény már többször megmutatkozott azon ügyfeleink részéről, akik számára nincs szükség kiemelkedő teljesítményre személyszállítási feladataik ellátásához” – mondta Klas Dahlberg, a Scania buszüzletágáért felelős alelnöke.

Az alacsony padlós vagy alacsony belépésű buszokba keresztben vagy hosszában is beépíthető 7 literes motor ugyanazokban a buszkonfigurációkban használható, mint 9 literes társai, de a helyi karosszálásra szánt alvázakba is rendelhető. A kisebb lökettérfogatnak köszönhetően a motor súlya is kisebb, csakúgy, mint bizonyos kiegészítő berendezéseké. Az alacsonyabb nyomatékszint miatt a ZF automata váltóknak egy könnyebb változatát építi be a gyártó.

Az új 7 literes motor 280 lóerős és elsősorban városi autóbuszokba ajánlja a Scania

Ahogy az összes Euro 6-os minősítésű motor, úgy ez a hathengeres erőforrás is extra nagy nyomású befecskendezéssel és változó geometriájú turbótöltővel készül. A svéd gyártó a szigorú környezetvédelmi előírásokat a kipufogógáz-visszavezetés (EGR) és a kipufogógáz utókezelés (SCR) technológia együttes alkalmazásával teljesíti. Igaz, a két másik változat esetében az Euro 6 norma teljesítését kizárólagosan az SCR technológia alkalmazásával oldották meg. Összességében az új hajtásláncnak köszönhetően akár 500 kg súlymegtakarítás is elérhető a 9 literes motorhoz képest, amely az üres jármű hátsó tengelyének terhelését csökkenti és több utas szállítását teszi lehetővé.

A belgiumi Busworldon a Scania egy olyan erőforrást is bemutatott, mely 100 százalékban biodízellel is üzemeltethető. A motor 320, 360,450 és 490 lóerős változatban érhető el, és maximálisan kielégíti az Euro 6-os környezetvédelmi normákat. Az új motort az amerikai Cumminsszal fejlesztette ki a Scania. A két vállalat közötti együttműködés két évtizedre tekint vissza és többek között felöleli a befecskendezési technológia, a turbótöltők és a károsanyag-kibocsátás területeit.