Új motorokkal rukkolt elő a Scania

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 12.00

A Scania a jelenleg is zajló kotrijki buszkiállításon mutatta be új 7 literes, 280 lóerős motorját. A svédek emellett egy biodízellel üzemeltethető erőforrással is előálltak.

Az új motorral a svéd gyártó már a 250 és 490 lóerő közötti tartományban 1100 és 2550 newtonméteres nyomaték között kínál Euro 6-os erőforrásokat az üzemeltetők számára. Az új erőforrás elsősorban városi környezetben, kevésbé meredek domborzati viszonyokra lehet ideális választás. “Az új 7 literes motorra vonatkozó igény már többször megmutatkozott azon ügyfeleink részéről, akik számára nincs szükség kiemelkedő teljesítményre személyszállítási feladataik ellátásához” – mondta Klas Dahlberg, a Scania buszüzletágáért felelős alelnöke.

Az alacsony padlós vagy alacsony belépésű buszokba keresztben vagy hosszában is beépíthető 7 literes motor ugyanazokban a buszkonfigurációkban használható, mint 9 literes társai, de a helyi karosszálásra szánt alvázakba is rendelhető. A kisebb lökettérfogatnak köszönhetően a motor súlya is kisebb, csakúgy, mint bizonyos kiegészítő berendezéseké. Az alacsonyabb nyomatékszint miatt a ZF automata váltóknak egy könnyebb változatát építi be a gyártó.

Az új 7 literes motor 280 lóerős és elsősorban városi autóbuszokba ajánlja a Scania

Ahogy az összes Euro 6-os minősítésű motor, úgy ez a hathengeres erőforrás is extra nagy nyomású befecskendezéssel és változó geometriájú turbótöltővel készül. A svéd gyártó a szigorú környezetvédelmi előírásokat a kipufogógáz-visszavezetés (EGR) és a kipufogógáz utókezelés (SCR) technológia együttes alkalmazásával teljesíti. Igaz, a két másik változat esetében az Euro 6 norma teljesítését kizárólagosan az SCR technológia alkalmazásával oldották meg. Összességében az új hajtásláncnak köszönhetően akár 500 kg súlymegtakarítás is elérhető a 9 literes motorhoz képest, amely az üres jármű hátsó tengelyének terhelését csökkenti és több utas szállítását teszi lehetővé.

A belgiumi Busworldon a Scania egy olyan erőforrást is bemutatott, mely 100 százalékban biodízellel is üzemeltethető. A motor 320, 360,450 és 490 lóerős változatban érhető el, és maximálisan kielégíti az Euro 6-os környezetvédelmi normákat. Az új motort az amerikai Cumminsszal fejlesztette ki a Scania. A két vállalat közötti együttműködés két évtizedre tekint vissza és többek között felöleli a befecskendezési technológia, a turbótöltők és a károsanyag-kibocsátás területeit.

Kommentek

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítmény-optimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.