Kamaz ami valójában Mercedes

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.19. 12.00

Legördült a gyártósorról az első Kamaz 5490-es nyergesvontató. A tervek szerint ebben a hónapban még további öt készül.

A típus kifejlesztésénél az oroszok a Daimler segítségét kérték, ennek köszönhető, hogy többek között a kabin, a motor és a hátsó tengely is a Mercedestől származik. Ugyanakkor a 5490-es hatvan százalékban hazai beszállítóktól tartalmazó alkatrészeket tartalmaz, ezt az arányt pedig a Kamaz tovább növelné a jövőben. Az 5490-est legelőször 2011-ben láthatta a nagyközönség a moszkvai haszonjármű kiállításon. Az akkor bemutatott két prototípus egyike még a Mercedes Axor vezetőfülkéjével készült, a másikat pedig a dél-koreai DMEC gyártotta.

A kamion önsúlya 7.9 tonna vonóereje pedig 44 tonna. A jármű 440 lóerős Kamaz 740.75-ös motorral, vagy Mercedes OM 457LA erőforrással készülhet. Az oroszok a típushoz ugyancsak kétféle, ZF-gyártmányú Astronic, valamint Ecosplit típusú váltót kínálnak, a fékek pedig az oroszországi Knorr-Bremse-től érkeznek. Az 5490-es fejlett biztonsági megoldásokkal rendelkezik, ugyanis megtalálható benne az elektronikusan vezérelt fékrendszer (EBS), illetve a pályaelhagyásos balesetek megelőzésére kifejlesztett ESP. Az oroszok persze az elektromos vezérlésű légrugós kerékfelfüggesztést (ECAS) sem felejtették ki a járműből.

A kamion vezetőfülkéjében fejlett fedélzeti számítógép található, melyre a tervek szerint a jövőben navigációs rendszert is telepítenek. Az oroszországi Naberezhnye Chelny-i üzemben fejlesztett ülések és kormányoszlopok tesztelése viszont jelenleg is zajlik. A már sorozatgyártásban lévő Kamaz nyergesvontatók listaára 2,5 millió rubel, így biztosan versenyképes lesz az európai modellekkel, melyekért 3 millió rubelt is elkérnek. A gyártó előrejelzései szerint az 5490-esek legalább 25 százaléka oroszországi vevőkhöz kerül majd.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.