Ismét magyar buszt vesznek a svédek

Molitus S91

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.15. 13.00

Öt midibuszra kapott megrendelést Svédországból az egykori Ikarus EAG dolgozókból alakult Molitusbus.

A járművet az S91-esek svéd forgalmazója, a VingaBus Partner vásárolta, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy pontosan kinek értékesítik a hazai gyártmányú midibuszokat. A cég megrendelését 2014 tavaszán teljesíti a Molitusbus, amely biztosítja a buszok szerviz- és pótalkatrész-hátterét is. A biodízel-meghajtású Rába-alvázas S91-esek várhatóan iskolabuszként állnak forgalomba.

Az alacsony belépésű autóbusz városi kivitelben 19 ülő és 24 álló utas szállítására alkalmas, utastere pedig teljes egészében légkondicionált. A kerekesszékkel és babakocsival utazók számára a térdeplőfunkcióval együtt a járművezető által működtethető, mechanikus rámpa segíti a ki- és beszállást. Télen a hagyományos radiátorok mellett az ajtóknál részleges padlófűtés, valamint tetőfűtés biztosítja a komfortos utazást.

A S91-esben 156 lóerős, Euro 5-ös kibocsátási normáknak megfelelő Mercedes-Benz motor található, mely biodízellel is üzemeltethető. Az utasok biztonságáról többek között egy automata tűzoltórendszer gondosodik, mely megakadályozza a motortérben keletkező tüzek továbbterjedését. A Molitus sokat ad a biztonságra, a svéd igények alapján elkészített midibuszokban alkoholszonda is van, igaz Svédországban ennek alkalmazását törvény írja elő.

Az S91-est 2008-ban mutatták be először, nem sokkal azután, hogy az Irisbus bezárta az Ikarus mátyásföldi gyárát. A midibuszból azóta kettőt állítottak forgalomba hazánkban. Mindkét jármű demóbusz volt, a legelső jelenleg Gyömrőn, a második bemutató busz pedig a BKV-nál teljesít szolgálatot. A S91-esből eddig öt darabot Norvégiában, kettőt pedig Svédországban értékesítettek.

A jármű ma az egyetlen olyan magyar fejlesztésű autóbusz, amit a közelmúltban magyar gyártó értékesíteni tudott a külpiacokon és amelyre nemzetközi szinten igény van. A Molitusszal és a Webasto Hungáriával együttműködésben készülő midibuszok első generációjából, az Ikarus E91-esekből több száz üzemel Európában, többek között Görögországban, Csehországban, Lettországban, Norvégiában és Izlandon.

Kommentek

  • kocogok

    Nekik jó, nekünk meg nem kell, mert hazai …

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.