Ismét magyar buszt vesznek a svédek

Molitus S91

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.15. 13.00

Öt midibuszra kapott megrendelést Svédországból az egykori Ikarus EAG dolgozókból alakult Molitusbus.

A járművet az S91-esek svéd forgalmazója, a VingaBus Partner vásárolta, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy pontosan kinek értékesítik a hazai gyártmányú midibuszokat. A cég megrendelését 2014 tavaszán teljesíti a Molitusbus, amely biztosítja a buszok szerviz- és pótalkatrész-hátterét is. A biodízel-meghajtású Rába-alvázas S91-esek várhatóan iskolabuszként állnak forgalomba.

Az alacsony belépésű autóbusz városi kivitelben 19 ülő és 24 álló utas szállítására alkalmas, utastere pedig teljes egészében légkondicionált. A kerekesszékkel és babakocsival utazók számára a térdeplőfunkcióval együtt a járművezető által működtethető, mechanikus rámpa segíti a ki- és beszállást. Télen a hagyományos radiátorok mellett az ajtóknál részleges padlófűtés, valamint tetőfűtés biztosítja a komfortos utazást.

A S91-esben 156 lóerős, Euro 5-ös kibocsátási normáknak megfelelő Mercedes-Benz motor található, mely biodízellel is üzemeltethető. Az utasok biztonságáról többek között egy automata tűzoltórendszer gondosodik, mely megakadályozza a motortérben keletkező tüzek továbbterjedését. A Molitus sokat ad a biztonságra, a svéd igények alapján elkészített midibuszokban alkoholszonda is van, igaz Svédországban ennek alkalmazását törvény írja elő.

Az S91-est 2008-ban mutatták be először, nem sokkal azután, hogy az Irisbus bezárta az Ikarus mátyásföldi gyárát. A midibuszból azóta kettőt állítottak forgalomba hazánkban. Mindkét jármű demóbusz volt, a legelső jelenleg Gyömrőn, a második bemutató busz pedig a BKV-nál teljesít szolgálatot. A S91-esből eddig öt darabot Norvégiában, kettőt pedig Svédországban értékesítettek.

A jármű ma az egyetlen olyan magyar fejlesztésű autóbusz, amit a közelmúltban magyar gyártó értékesíteni tudott a külpiacokon és amelyre nemzetközi szinten igény van. A Molitusszal és a Webasto Hungáriával együttműködésben készülő midibuszok első generációjából, az Ikarus E91-esekből több száz üzemel Európában, többek között Görögországban, Csehországban, Lettországban, Norvégiában és Izlandon.

Kommentek

  • kocogok

    Nekik jó, nekünk meg nem kell, mert hazai …

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.