Alig egy évvel a világpremier után az új Setra ComfortClass 500 érdemelte ki a “Coach of the Year 2014” díjat. A tizenkilenc tagú, buszos újságírókból álló bizottság legfőképpen a letisztult formatervet, valamint a jármű utasbarát kialakítását díjazta. A nemzetközi zsűri mérte a belső tér zajterhelését, vizsgálta az összeszerelés minőségét, a fékteljesítményt, a biztonsági felszereltséget, értékelte az ergonómiát, az utastér kényelmét és a jármű gazdaságosságát.

A német gyártmányú S 515 HD 12,3 méter hosszú távolsági autóbuszban 49 ülés található, melyek lábtartóval, könyöktámasszal, valamit műbőrborítású fejtámlákkal vannak felszerelve. A jármű – a típuscsalád többi tagjához hasonlóan – Mercedes-Benz motorral készül. Az új OM 470-es egy soros, hathengeres, 10,7 literes egység, mely 1800-as percenkénti fordulatszámnál legfeljebb 428 lóerő leadására képes.


A távolsági autóbuszban multimédiás rendszer is van, mely a DVD-lejátszó, valamint az ülések fölött elhelyezett monitorok működtetésért felelős. A magas komfortfokozatnak köszönhetően az utasoknak lehetőségük van az iPodjukkal, illetve iPhone-jukkal az ingyenes wifi-hálózat igénybevételére. Mindamellett az utazás ideje alatt az utasok a jármű oldalfalába helyezett konnektorok segítségével tölthetik fel elektromos készülékeiket. Talán említeni se kell, de az autóbuszban WC, forróital-készítő automata, valamint légkondicionáló is található.

A ComfortClass 500-as szériából ez év augusztus végéig több száz darab autóbuszt értékesített a Setra Európa-szerte. A sors fintora, hogy az első S 515 HD a francia Groupe Lacroix-hoz került ez év februárjában. Az első nagyobb megrendelés júniusban érkezett a modellre, amikor az osztrák Blaguss bejelentette, hogy 2015-ig összesen 100 darab magas komfortfokozatú S 515 HD-t helyez forgalomba. Legutóbb az Eurolines vásárolt három új ComfortClass 500-ast, melyek a közép-európai vonalakon szállítják az utasokat.

A tavaly bemutatott típuscsalád minden egyes tagja már a jövőre életbelépő Euro 6-os motorokkal készül. A ulmi cég szerint a könnyített karosszériának köszönhetően a megújult turistabuszok üzemanyag-felhasználása lényegen kisebb. A tavalyi “Record Run Buses” – elnevezésű versenyen a Setra 515 HD több hasonló kategóriájú modellt utasított maga mögé, ugyanis fogyasztása 8,2 százalékkal kisebb volt a teszten résztvevő járműveknél.


A “Coach of the Year” – díjat 1989 óta adják át európai újságírók a legjobbnak ítélt modell gyártóinak. Az elismerés olyan ranggal bír, mint a futball világában az aranylabda és hazai gyártónak körülbelül annyi esélye van ezen indulni, mint egy magyar játékosnak a nemzetközi futball-díjért. A zsűri tagjai minden évben nagy figyelmet fordítanak a “Coach Euro Test” elnevezésű buszos megmérettetésre, melyen általában a legutolsó technikai megoldásokat felvonultató autóbuszipari nagyágyúk vesznek részt.