Német lett Európa legjobbja

Setra S 515 HD

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.13. 12.00

Az európai újságírók a kéttengelyes Setra 515HD típusú turistabuszt választották az év autóbuszának. A rangos elismerést az egy hét múlva kezdődő belgiumi autóbusz-kiállításon adják át ünnepélyesen.

Alig egy évvel a világpremier után az új Setra ComfortClass 500 érdemelte ki a “Coach of the Year 2014″ díjat. A tizenkilenc tagú, buszos újságírókból álló bizottság legfőképpen a letisztult formatervet, valamint a jármű utasbarát kialakítását díjazta. A nemzetközi zsűri mérte a belső tér zajterhelését, vizsgálta az összeszerelés minőségét, a fékteljesítményt, a biztonsági felszereltséget, értékelte az ergonómiát, az utastér kényelmét és a jármű gazdaságosságát.

A német gyártmányú S 515 HD 12,3 méter hosszú távolsági autóbuszban 49 ülés található, melyek lábtartóval, könyöktámasszal, valamit műbőrborítású fejtámlákkal vannak felszerelve. A jármű – a típuscsalád többi tagjához hasonlóan – Mercedes-Benz motorral készül. Az új OM 470-es egy soros, hathengeres, 10,7 literes egység, mely 1800-as percenkénti fordulatszámnál legfeljebb 428 lóerő leadására képes.


A távolsági autóbuszban multimédiás rendszer is van, mely a DVD-lejátszó, valamint az ülések fölött elhelyezett monitorok működtetésért felelős. A magas komfortfokozatnak köszönhetően az utasoknak lehetőségük van az iPodjukkal, illetve iPhone-jukkal az ingyenes wifi-hálózat igénybevételére. Mindamellett az utazás ideje alatt az utasok a jármű oldalfalába helyezett konnektorok segítségével tölthetik fel elektromos készülékeiket. Talán említeni se kell, de az autóbuszban WC, forróital-készítő automata, valamint légkondicionáló is található.

A ComfortClass 500-as szériából ez év augusztus végéig több száz darab autóbuszt értékesített a Setra Európa-szerte. A sors fintora, hogy az első S 515 HD a francia Groupe Lacroix-hoz került ez év februárjában. Az első nagyobb megrendelés júniusban érkezett a modellre, amikor az osztrák Blaguss bejelentette, hogy 2015-ig összesen 100 darab magas komfortfokozatú S 515 HD-t helyez forgalomba. Legutóbb az Eurolines vásárolt három új ComfortClass 500-ast, melyek a közép-európai vonalakon szállítják az utasokat.

A tavaly bemutatott típuscsalád minden egyes tagja már a jövőre életbelépő Euro 6-os motorokkal készül. A ulmi cég szerint a könnyített karosszériának köszönhetően a megújult turistabuszok üzemanyag-felhasználása lényegen kisebb. A tavalyi “Record Run Buses” – elnevezésű versenyen a Setra 515 HD több hasonló kategóriájú modellt utasított maga mögé, ugyanis fogyasztása 8,2 százalékkal kisebb volt a teszten résztvevő járműveknél.


A “Coach of the Year” – díjat 1989 óta adják át európai újságírók a legjobbnak ítélt modell gyártóinak. Az elismerés olyan ranggal bír, mint a futball világában az aranylabda és hazai gyártónak körülbelül annyi esélye van ezen indulni, mint egy magyar játékosnak a nemzetközi futball-díjért. A zsűri tagjai minden évben nagy figyelmet fordítanak a “Coach Euro Test” elnevezésű buszos megmérettetésre, melyen általában a legutolsó technikai megoldásokat felvonultató autóbuszipari nagyágyúk vesznek részt.

Kommentek

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.