Német lett Európa legjobbja

Setra S 515 HD

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.13. 12.00

Az európai újságírók a kéttengelyes Setra 515HD típusú turistabuszt választották az év autóbuszának. A rangos elismerést az egy hét múlva kezdődő belgiumi autóbusz-kiállításon adják át ünnepélyesen.

Alig egy évvel a világpremier után az új Setra ComfortClass 500 érdemelte ki a “Coach of the Year 2014” díjat. A tizenkilenc tagú, buszos újságírókból álló bizottság legfőképpen a letisztult formatervet, valamint a jármű utasbarát kialakítását díjazta. A nemzetközi zsűri mérte a belső tér zajterhelését, vizsgálta az összeszerelés minőségét, a fékteljesítményt, a biztonsági felszereltséget, értékelte az ergonómiát, az utastér kényelmét és a jármű gazdaságosságát.

A német gyártmányú S 515 HD 12,3 méter hosszú távolsági autóbuszban 49 ülés található, melyek lábtartóval, könyöktámasszal, valamit műbőrborítású fejtámlákkal vannak felszerelve. A jármű – a típuscsalád többi tagjához hasonlóan – Mercedes-Benz motorral készül. Az új OM 470-es egy soros, hathengeres, 10,7 literes egység, mely 1800-as percenkénti fordulatszámnál legfeljebb 428 lóerő leadására képes.


A távolsági autóbuszban multimédiás rendszer is van, mely a DVD-lejátszó, valamint az ülések fölött elhelyezett monitorok működtetésért felelős. A magas komfortfokozatnak köszönhetően az utasoknak lehetőségük van az iPodjukkal, illetve iPhone-jukkal az ingyenes wifi-hálózat igénybevételére. Mindamellett az utazás ideje alatt az utasok a jármű oldalfalába helyezett konnektorok segítségével tölthetik fel elektromos készülékeiket. Talán említeni se kell, de az autóbuszban WC, forróital-készítő automata, valamint légkondicionáló is található.

A ComfortClass 500-as szériából ez év augusztus végéig több száz darab autóbuszt értékesített a Setra Európa-szerte. A sors fintora, hogy az első S 515 HD a francia Groupe Lacroix-hoz került ez év februárjában. Az első nagyobb megrendelés júniusban érkezett a modellre, amikor az osztrák Blaguss bejelentette, hogy 2015-ig összesen 100 darab magas komfortfokozatú S 515 HD-t helyez forgalomba. Legutóbb az Eurolines vásárolt három új ComfortClass 500-ast, melyek a közép-európai vonalakon szállítják az utasokat.

A tavaly bemutatott típuscsalád minden egyes tagja már a jövőre életbelépő Euro 6-os motorokkal készül. A ulmi cég szerint a könnyített karosszériának köszönhetően a megújult turistabuszok üzemanyag-felhasználása lényegen kisebb. A tavalyi “Record Run Buses” – elnevezésű versenyen a Setra 515 HD több hasonló kategóriájú modellt utasított maga mögé, ugyanis fogyasztása 8,2 százalékkal kisebb volt a teszten résztvevő járműveknél.


A “Coach of the Year” – díjat 1989 óta adják át európai újságírók a legjobbnak ítélt modell gyártóinak. Az elismerés olyan ranggal bír, mint a futball világában az aranylabda és hazai gyártónak körülbelül annyi esélye van ezen indulni, mint egy magyar játékosnak a nemzetközi futball-díjért. A zsűri tagjai minden évben nagy figyelmet fordítanak a “Coach Euro Test” elnevezésű buszos megmérettetésre, melyen általában a legutolsó technikai megoldásokat felvonultató autóbuszipari nagyágyúk vesznek részt.

Kommentek

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.