Német lett Európa legjobbja

Setra S 515 HD

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.13. 12.00

Az európai újságírók a kéttengelyes Setra 515HD típusú turistabuszt választották az év autóbuszának. A rangos elismerést az egy hét múlva kezdődő belgiumi autóbusz-kiállításon adják át ünnepélyesen.

Alig egy évvel a világpremier után az új Setra ComfortClass 500 érdemelte ki a “Coach of the Year 2014” díjat. A tizenkilenc tagú, buszos újságírókból álló bizottság legfőképpen a letisztult formatervet, valamint a jármű utasbarát kialakítását díjazta. A nemzetközi zsűri mérte a belső tér zajterhelését, vizsgálta az összeszerelés minőségét, a fékteljesítményt, a biztonsági felszereltséget, értékelte az ergonómiát, az utastér kényelmét és a jármű gazdaságosságát.

A német gyártmányú S 515 HD 12,3 méter hosszú távolsági autóbuszban 49 ülés található, melyek lábtartóval, könyöktámasszal, valamit műbőrborítású fejtámlákkal vannak felszerelve. A jármű – a típuscsalád többi tagjához hasonlóan – Mercedes-Benz motorral készül. Az új OM 470-es egy soros, hathengeres, 10,7 literes egység, mely 1800-as percenkénti fordulatszámnál legfeljebb 428 lóerő leadására képes.


A távolsági autóbuszban multimédiás rendszer is van, mely a DVD-lejátszó, valamint az ülések fölött elhelyezett monitorok működtetésért felelős. A magas komfortfokozatnak köszönhetően az utasoknak lehetőségük van az iPodjukkal, illetve iPhone-jukkal az ingyenes wifi-hálózat igénybevételére. Mindamellett az utazás ideje alatt az utasok a jármű oldalfalába helyezett konnektorok segítségével tölthetik fel elektromos készülékeiket. Talán említeni se kell, de az autóbuszban WC, forróital-készítő automata, valamint légkondicionáló is található.

A ComfortClass 500-as szériából ez év augusztus végéig több száz darab autóbuszt értékesített a Setra Európa-szerte. A sors fintora, hogy az első S 515 HD a francia Groupe Lacroix-hoz került ez év februárjában. Az első nagyobb megrendelés júniusban érkezett a modellre, amikor az osztrák Blaguss bejelentette, hogy 2015-ig összesen 100 darab magas komfortfokozatú S 515 HD-t helyez forgalomba. Legutóbb az Eurolines vásárolt három új ComfortClass 500-ast, melyek a közép-európai vonalakon szállítják az utasokat.

A tavaly bemutatott típuscsalád minden egyes tagja már a jövőre életbelépő Euro 6-os motorokkal készül. A ulmi cég szerint a könnyített karosszériának köszönhetően a megújult turistabuszok üzemanyag-felhasználása lényegen kisebb. A tavalyi “Record Run Buses” – elnevezésű versenyen a Setra 515 HD több hasonló kategóriájú modellt utasított maga mögé, ugyanis fogyasztása 8,2 százalékkal kisebb volt a teszten résztvevő járműveknél.


A “Coach of the Year” – díjat 1989 óta adják át európai újságírók a legjobbnak ítélt modell gyártóinak. Az elismerés olyan ranggal bír, mint a futball világában az aranylabda és hazai gyártónak körülbelül annyi esélye van ezen indulni, mint egy magyar játékosnak a nemzetközi futball-díjért. A zsűri tagjai minden évben nagy figyelmet fordítanak a “Coach Euro Test” elnevezésű buszos megmérettetésre, melyen általában a legutolsó technikai megoldásokat felvonultató autóbuszipari nagyágyúk vesznek részt.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.