Nyugati luxus, keleti kényelem

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.05. 13.05

Hazai gyártmányú jármű lett az év autóbusza Oroszországban. A helyközi buszban svéd gépészet van.

Az orosz járműipart korábban elsősorban a Zil és Kamaz teherautók, valamint az Uaz terepjárók képviselték idehaza, és az egykori Ikarusnak köszönhetően kevés fogalmunk lehet az oroszországi autóbuszgyártásról. Pedig létezik és rohamléptekben fejlődik. Igaz, a legtöbb gyártmány még aligha vehetné fel a versenyt az európai versenytársakkal. Az GAZ-csoporthoz tartozó GolAZ elsősorban karosszálóként kíván egyre nagyobb piacrészhez jutni Oroszországban.

A gyártó a közelmúltban 709 darab turistabuszra kapott megrendelést a Mostransavtótól, melyek várhatóan a jövő év elején állnak forgalomba Moszkva környékén. A városi kivitelű járművektől kezdve egészen a turistabuszig számos szegmensben jelen lévő gyártó sikere főként annak köszönhető, hogy népszerű nyugati gyártók alvázaira karosszál. A GolAZ idei sikereit tovább gazdagította egy szeptemberi rangos elismerés, valamint egy újbóli tetemes mennyiségre szóló megrendelés.

A Voyage lett az "Év autóbusza" Oroszországban

A Golitsyno autóbuszgyár 5251-es típusú, Voyage fantázianévre hallgató modellje nyerte el Oroszországban a megtisztelő “Az év autóbusza” címet.  A tizenharmadik alkalommal megrendezett Comtrans haszonjármű-expón újságírókból, iparági szakértőkből, valamint főszerkesztőkből álló szakmai zsűri ítélte oda díjat. Ez a modell két évvel korábban ugyanezen a kiállításon már elhozta a “Az év reménysége” elismerést.

A régió egyik legrangosabb szakkiállításán a díj odaítélésénél elsődleges szempont volt a gazdaságosság. Mindamellett a szakmai stáb azt is figyelembe vette, hogy a jármű tökéletesen lefedi-e az adott szegmens igényeit. A verseny győztesének kiválasztásakor természetesen az alkalmazott fejlesztésekre, az üzemeltetési költségekre és az értékesítési daraszámokra is nagy hangsúlyt fektettek.

A Voyage-t elsősorban 500 kilométernél hosszabb városközi útvonalakra tervezték. A modell fejlesztésénél az oroszok bevált, Scania gyártmányú K250 IB4x2-es kéttengelyes alvázhoz nyúltak. Az első ránézésre a Temsa Tourmalinra hasonlító modellben 250 lóerős, Euro 4-es környezetvédelmi besorolású Scania DC09 102 dízelmotor található. A felfüggesztést vezérlő egység, mely a karosszéria emelésért és süllyesztésért felel, lehetővé teszi, hogy a jármű megbirkózzon a rosszabb minőségű, egyenetlen útszakaszokkal.

GolAZ 6228-s háromtengelyes autóbusz

A városközi autóbusz utasterében maximum 53 ülés helyezhető el, azonban ha a megrendelő úgy kéri, akkor a második ajtónál kialakítható peron a kerekesszékkel vagy a babakocsival közlekedők számára. Az ilyen kivitelű járműveknél azonban a maximálisnál kevesebb, összesen 47 ülőhely található az utastérben. A mozgássérültek feljutását az utastérbe elektromos, a járművezető által működtethető lift segíti. Az osztatlan szélvédő a turistabuszokban megszokott kilátást, a dupla falú oldalüvegezés pedig biztonságot nyújt az utasok számára.

Az új autóbuszokkal a jövő évi téli olimpiai játékok során ismerkedhet meg a nagyközönség Szocsiban. A Golaz ugyanis 282 darab 12,5 méter hosszú 5251-es autóbuszra (Voyage), valamint 370 darab 15 méteres 6228-as típusú autóbuszra (Voyage L) kapott megrendelést.

Kommentek

  • Myko

    Lesz bennük hozzáadott érték hazánkból is :)

  • Matyi2010

    “Az orosz járműipart korábban elsősorban a Zil, a Kamaz és a LiAZ-teherautók”

    Az Origón vagy az Indexen még elmegy, de egy szakportálon nagyon gáz a LIAZ (LIberecké Automobilové Závody – Libereci Autógyár) cseh gyártót összekeverni a szintén LIAZ rövídítésű Likinskiy Avtobusnyi Zavod orosz autóbuszgyártóval.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.