Nyugati luxus, keleti kényelem

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.10.05. 13.05

Hazai gyártmányú jármű lett az év autóbusza Oroszországban. A helyközi buszban svéd gépészet van.

Az orosz járműipart korábban elsősorban a Zil és Kamaz teherautók, valamint az Uaz terepjárók képviselték idehaza, és az egykori Ikarusnak köszönhetően kevés fogalmunk lehet az oroszországi autóbuszgyártásról. Pedig létezik és rohamléptekben fejlődik. Igaz, a legtöbb gyártmány még aligha vehetné fel a versenyt az európai versenytársakkal. Az GAZ-csoporthoz tartozó GolAZ elsősorban karosszálóként kíván egyre nagyobb piacrészhez jutni Oroszországban.

A gyártó a közelmúltban 709 darab turistabuszra kapott megrendelést a Mostransavtótól, melyek várhatóan a jövő év elején állnak forgalomba Moszkva környékén. A városi kivitelű járművektől kezdve egészen a turistabuszig számos szegmensben jelen lévő gyártó sikere főként annak köszönhető, hogy népszerű nyugati gyártók alvázaira karosszál. A GolAZ idei sikereit tovább gazdagította egy szeptemberi rangos elismerés, valamint egy újbóli tetemes mennyiségre szóló megrendelés.

A Voyage lett az "Év autóbusza" Oroszországban

A Golitsyno autóbuszgyár 5251-es típusú, Voyage fantázianévre hallgató modellje nyerte el Oroszországban a megtisztelő “Az év autóbusza” címet.  A tizenharmadik alkalommal megrendezett Comtrans haszonjármű-expón újságírókból, iparági szakértőkből, valamint főszerkesztőkből álló szakmai zsűri ítélte oda díjat. Ez a modell két évvel korábban ugyanezen a kiállításon már elhozta a “Az év reménysége” elismerést.

A régió egyik legrangosabb szakkiállításán a díj odaítélésénél elsődleges szempont volt a gazdaságosság. Mindamellett a szakmai stáb azt is figyelembe vette, hogy a jármű tökéletesen lefedi-e az adott szegmens igényeit. A verseny győztesének kiválasztásakor természetesen az alkalmazott fejlesztésekre, az üzemeltetési költségekre és az értékesítési daraszámokra is nagy hangsúlyt fektettek.

A Voyage-t elsősorban 500 kilométernél hosszabb városközi útvonalakra tervezték. A modell fejlesztésénél az oroszok bevált, Scania gyártmányú K250 IB4x2-es kéttengelyes alvázhoz nyúltak. Az első ránézésre a Temsa Tourmalinra hasonlító modellben 250 lóerős, Euro 4-es környezetvédelmi besorolású Scania DC09 102 dízelmotor található. A felfüggesztést vezérlő egység, mely a karosszéria emelésért és süllyesztésért felel, lehetővé teszi, hogy a jármű megbirkózzon a rosszabb minőségű, egyenetlen útszakaszokkal.

GolAZ 6228-s háromtengelyes autóbusz

A városközi autóbusz utasterében maximum 53 ülés helyezhető el, azonban ha a megrendelő úgy kéri, akkor a második ajtónál kialakítható peron a kerekesszékkel vagy a babakocsival közlekedők számára. Az ilyen kivitelű járműveknél azonban a maximálisnál kevesebb, összesen 47 ülőhely található az utastérben. A mozgássérültek feljutását az utastérbe elektromos, a járművezető által működtethető lift segíti. Az osztatlan szélvédő a turistabuszokban megszokott kilátást, a dupla falú oldalüvegezés pedig biztonságot nyújt az utasok számára.

Az új autóbuszokkal a jövő évi téli olimpiai játékok során ismerkedhet meg a nagyközönség Szocsiban. A Golaz ugyanis 282 darab 12,5 méter hosszú 5251-es autóbuszra (Voyage), valamint 370 darab 15 méteres 6228-as típusú autóbuszra (Voyage L) kapott megrendelést.

Kommentek

  • Myko

    Lesz bennük hozzáadott érték hazánkból is :)

  • Matyi2010

    “Az orosz járműipart korábban elsősorban a Zil, a Kamaz és a LiAZ-teherautók”

    Az Origón vagy az Indexen még elmegy, de egy szakportálon nagyon gáz a LIAZ (LIberecké Automobilové Závody – Libereci Autógyár) cseh gyártót összekeverni a szintén LIAZ rövídítésű Likinskiy Avtobusnyi Zavod orosz autóbuszgyártóval.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.