Idén nagykorúvá vált a Mercedes-Benz talán legismertebben csengő haszonjármű modellje, a Sprinter. Új arcot és temérdek új biztonsági berendezést kapott a születésnapra. 
18 évvel bemutatása és 2,5 millió legyártott autó után takarékosabb, zöldebb és biztonságosabb a Sprinter, mint eddig valaha. A 7 éve változatlan formában gyártott haszonjármű külseje is megváltozott. Igaz, nem komoly a ráncfelvarrás, mindössze az autó eleje lett szebb. Új formájú lámpatestet kapott és a hűtőmaszk is komolyabb lett, valamint gyalogosbiztonsági szempontok miatt a motorháztető is magasabb. Valamelyest a hátsó lámpa is modernebb, de az kevésbé látványos, leginkább csak a fényerőben érhető tetten javulás.

Új formát kaptak a lámpatestek

Sokkal komolyabb újítások találhatók a lemezek alatt. A Sprinter 5 új biztonsági rendszerrel gazdagodott, amelyek között olyan is akad,a mit ebben a kategóriában még nem nagyon láthattunk. Hogy miért van ezekre szükség? A statisztikák szerint körülbelül minden negyedik baleset ráfutásos ütközés, minden ötödik lekanyarodáskor történik, illetve minden hatodikban elveszti a vezető az uralmát a jármű felett. 
Minden új Sprinterbe bekerül az oldalszélasszisztens – az autó ABS-én alapul a működése, és az adott oldali fékek működtetésével teszi szinte észrevétlenné a széllökéseket – és választható hozzá ütközésmegelőző-asszisztens és holttérfigyelő berendezés is, valamint a már ismert távfényasszisztens – amely a hosszú, éjszakai vezetésnél könnyíti meg a sofőr életét – emellett pedig sávtartó is rendelhető bele.
Motorkínálatának minden tagja megfelel az Euro VI-os károsanyag-kibocsátási normának és a benzines, dízel hajtás mellett gázüzemű Sprinterek is rendelhetők. A legtakarékosabb modell átlagfogyasztása 6,3 liter, amely a korábbi, hasonló tudású motorénál nagyjából egy literrel kevesebbet jelent. A tiszta üzemről az AdBlue adalék gondoskodik, amely több mint 80 százalékkal csökkenti a nitrogénoxid-kibocsátást. 

Masszívabb hűtőmaszk teszi robusztussá megjelenését

A szabványosított folyadék nagy része ásványtalanított víz, egyharmada szintetikus karbamid. Elektronika felügyelete alatt, páraként fecskendezik be a kipufogóba, ahol a hő hatására ammóniává alakul, majd az SCR-katalizátorban ártalmatlan víz és nitrogén keletkezik. A Sprinterben jobboldalt elől található a 18 literes tartály, amely kb. 6000 kilométer megtételére elegendő mennyiség.
A fogyasztásnak szintén jót tett az autó 30 mm-es leültetése is, amely nemcsak jobb légellenállást, hanem alacsoynabb súlypontot, jobb kanyarstabilitást és az alacsonyabb fülkepadló, rakodóperem miatt kényelmesebb munkavégzést is eredményezett.
A temérdek biztonsági berendezést bemutató videó itt nézhető meg:

Megbízható?

Valószínűleg igen. Kirgizisztánban például a reptérről szinte csak Sprinterekkel – illetve még ezek őseivel – szállítják a a hegymászókat és cuccaikat felfelé a 3600 méter magasan lévő legelső táborba. A korábban jól menő, főleg német szállodákban dolgozó járgányok – még a hotel emblémája is rajtuk van – mind benzinmotorosak. Logikus, hiszen ezeket könnyebb javítani, és a helyi 140 forint körüli benzinár is baráti. Természetesen mindegyikük folyamatosan túlterhelve rója a sokszor nem is létező utakat, hogy később hegyi patakokon, mocsaras részeken gázolva vigye fel a turistákat az alaptáborba. És ez elég kemény melónak tűnik, amit nem mindenki bír ki.
 

Szinte minden vállalkozás megtalálja a neki megfelelő felépítményt

Az új Sprinterek október elsejétől a hazai márkakereskedésekben is elérhetők. A legolcsóbb Sprinter alváz 5 922 000 forinttól vihető haza, míg a legdrágább kivitel 14 307 000 forintba kerül. Természetesen ezek nettó árak.