Nagykorú lett: Mercedes Sprinter

Új Mercedes-Benz Sprinter

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.10.05. 08.00

Idén nagykorúvá vált a Mercedes-Benz talán legismertebben csengő haszonjármű modellje, a Sprinter. Új arcot és temérdek új biztonsági berendezést kapott a születésnapra.

Idén nagykorúvá vált a Mercedes-Benz talán legismertebben csengő haszonjármű modellje, a Sprinter. Új arcot és temérdek új biztonsági berendezést kapott a születésnapra. 
18 évvel bemutatása és 2,5 millió legyártott autó után takarékosabb, zöldebb és biztonságosabb a Sprinter, mint eddig valaha. A 7 éve változatlan formában gyártott haszonjármű külseje is megváltozott. Igaz, nem komoly a ráncfelvarrás, mindössze az autó eleje lett szebb. Új formájú lámpatestet kapott és a hűtőmaszk is komolyabb lett, valamint gyalogosbiztonsági szempontok miatt a motorháztető is magasabb. Valamelyest a hátsó lámpa is modernebb, de az kevésbé látványos, leginkább csak a fényerőben érhető tetten javulás.

Új formát kaptak a lámpatestek

Sokkal komolyabb újítások találhatók a lemezek alatt. A Sprinter 5 új biztonsági rendszerrel gazdagodott, amelyek között olyan is akad,a mit ebben a kategóriában még nem nagyon láthattunk. Hogy miért van ezekre szükség? A statisztikák szerint körülbelül minden negyedik baleset ráfutásos ütközés, minden ötödik lekanyarodáskor történik, illetve minden hatodikban elveszti a vezető az uralmát a jármű felett. 
Minden új Sprinterbe bekerül az oldalszélasszisztens – az autó ABS-én alapul a működése, és az adott oldali fékek működtetésével teszi szinte észrevétlenné a széllökéseket – és választható hozzá ütközésmegelőző-asszisztens és holttérfigyelő berendezés is, valamint a már ismert távfényasszisztens – amely a hosszú, éjszakai vezetésnél könnyíti meg a sofőr életét – emellett pedig sávtartó is rendelhető bele.
Motorkínálatának minden tagja megfelel az Euro VI-os károsanyag-kibocsátási normának és a benzines, dízel hajtás mellett gázüzemű Sprinterek is rendelhetők. A legtakarékosabb modell átlagfogyasztása 6,3 liter, amely a korábbi, hasonló tudású motorénál nagyjából egy literrel kevesebbet jelent. A tiszta üzemről az AdBlue adalék gondoskodik, amely több mint 80 százalékkal csökkenti a nitrogénoxid-kibocsátást. 

Masszívabb hűtőmaszk teszi robusztussá megjelenését

A szabványosított folyadék nagy része ásványtalanított víz, egyharmada szintetikus karbamid. Elektronika felügyelete alatt, páraként fecskendezik be a kipufogóba, ahol a hő hatására ammóniává alakul, majd az SCR-katalizátorban ártalmatlan víz és nitrogén keletkezik. A Sprinterben jobboldalt elől található a 18 literes tartály, amely kb. 6000 kilométer megtételére elegendő mennyiség.
A fogyasztásnak szintén jót tett az autó 30 mm-es leültetése is, amely nemcsak jobb légellenállást, hanem alacsoynabb súlypontot, jobb kanyarstabilitást és az alacsonyabb fülkepadló, rakodóperem miatt kényelmesebb munkavégzést is eredményezett.
A temérdek biztonsági berendezést bemutató videó itt nézhető meg:

Megbízható?

Valószínűleg igen. Kirgizisztánban például a reptérről szinte csak Sprinterekkel – illetve még ezek őseivel – szállítják a a hegymászókat és cuccaikat felfelé a 3600 méter magasan lévő legelső táborba. A korábban jól menő, főleg német szállodákban dolgozó járgányok – még a hotel emblémája is rajtuk van – mind benzinmotorosak. Logikus, hiszen ezeket könnyebb javítani, és a helyi 140 forint körüli benzinár is baráti. Természetesen mindegyikük folyamatosan túlterhelve rója a sokszor nem is létező utakat, hogy később hegyi patakokon, mocsaras részeken gázolva vigye fel a turistákat az alaptáborba. És ez elég kemény melónak tűnik, amit nem mindenki bír ki.
 

Szinte minden vállalkozás megtalálja a neki megfelelő felépítményt

Az új Sprinterek október elsejétől a hazai márkakereskedésekben is elérhetők. A legolcsóbb Sprinter alváz 5 922 000 forinttól vihető haza, míg a legdrágább kivitel 14 307 000 forintba kerül. Természetesen ezek nettó árak.

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.