Belgiumban mutatja be új buszait az Iveco

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.30. 12.00

Egyre jobban közeledik a buszos szakma legrangosabb kiállítása, a belgiumi Busworld. Ezúttal az Iveco jelentette be, mire számíthat a nagyközönség Kortrijkban.

Három hónapja az Iveco közölte a sajtóval, hogy megszünteti az Irisbus márkanevet, azonban a javarészt a Renault-modellekre épített  járművek gyártása nem állt le. Az olaszok az újítás jegyében frissítették a buszok formatervét és műszaki tartalmát. Ennek köszönhető, hogy az Iveco Bus egy teljesen megújult típuscsaládot mutat be az idei Busworld kiállításon október 18-23. között. A modellkínálat megújítására a cég nem csak a vállalati vérfrissítés, hanem a jövőre életbe lépő Euro 6-os környezetvédelmi normák teljesítése miatt szánta el magát.

13 méteres Crossway

Az elsősorban helyközi utasszállításra tervezett, megújult formatervvel érkező Crossway háromféle hosszal (10,8, 12, illetve 13 méter) és három különböző változatban készül a jövőben. A csehországi gyártású jármű eddig alacsony belépésű kivitelben, valamint magaspadlós, távolsági forgalomra kialakított változatban volt elérhető. A 13 méteres változat az Irisbuus Arway/Evadays modellek helyébe lép és elsősorban városközi utasszállításra lesz alkalmas. A Crossway 13 méteres változata az egyetlen olyan jármű a piacon, amely az adott hosszban 63 ülést, valamint változatlan mozgékonyságot és manőverezőképességet kínál. A jármű vezetőfülkéjének hossza a nagyobb elülső túlnyúlásnak köszönhetően további 10 centiméterrel nőtt.

A Crossway új formatervet, valamint erősebb motorokat kapott


Új városi autóbusz

Idén a Nemzetközi Tömegközlekedési Unió (UITP) genfi világkongresszusán bemutatott városi kivitelű Urbanway modell új motorral frissül. A típusról korábban már beszámoltunk. A modell az elődjénél használt keresztirányú Cursor 9 motor helyett  új, hosszirányú Tector 7 erőforrást kapott, így többféle közlekedési hálózat üzemi feltételeinek is képes megfelelni. A 286 lóerős Tector 7 motorral hajtott Urbanway több mint 800 kilogrammal könnyebb az elődjénél. A modell vezetőfülkéjét pedig a legújabb EBSF-irányelvek (European Bus System of the Future – A jövő európai buszrendszere) szerint alakították ki az UITP égisze alatt.
 
Magelys, a zászlóshajó

A Magelys turistabuszt az olaszok a cég zászlóshajójának szánják. A modell ismertetőjegye a tető két oldalán végighúzódó ablaksor, mely kivételes panorámát nyújt az utastérben. Az Urbanway és a Crossway modellekhez hasonlóan a Magelys is jóval könnyebb elődeinél, ugyanakkor a tervezéskor ügyeltek szabványos alkatrészek beépítésére. A Magelys esetében az akadálymentesítésre is gondoltak, ezért beépítették a mozgáskorlátozott utasok beszállását segítő emelőlapot is. A jármű továbbá csúcstechnológiai extrákkal, például wifi-kapcsolattal, bármilyen digitális eszközzel használható 220 V-os és USB-csatlakozókkal, illetve LCD monitorokkal is felszerelhető.

Új buszokba új motor

A Tector és Cursor Euro 5-ös és EEV-besorolású motorok helyét a nagyobb lökettérfogatú Tector 7 és a Cursor 9 Euro 6-os erőforrások veszik át. Míg a Tector esetében 5,9-ről 6,7 literre, addig a Cursor esetében 7,8-ről 8,7 literre nőtt a hengerűrtartalom. A Cursor 8 motorral szemben a Cursor 9 szelepfedele alatt közös nyomócsöves befecskendezési rendszer található, amely megoldással jelentősen csökken a jármű belső zajszintje.

Az Iveco Bus zászlóshajója, a Magelys fantáziarajzon


Az erőforrások az FPT Industrial által kifejlesztett, úgynevezett Hi-eSCR (nagy hatékonyságú SCR) technológiáját használják annak érdekében, hogy teljesítsék az új Euro 6-os környezetvédelmi szabályozást. A Hi-eSCR kizárólag friss levegő beszívásával teszi lehetővé az optimális égést a motorban. A technológia különösen alkalmas a farmotoros, nagy hűtési igényű buszokhoz, melyeknél az EGR rendszer legalább 30 százalékkal nagyobb mennyiségű hűtés mellett nyújt azonos teljesítményt. A fejlett katalitikus redukciós rendszer továbbá az alacsony átlagsebességű, gyakori megállásokkal megszakított városi használatra is ideális.

Az Iveco Bus új, Euro 6-os motorokkal szerelt modelljeire ez idáig több mint félezer megrendelés érkezett,  legutóbb egy svájci tömegközlekedési vállalattól, a Post Autótól. Az olasz gyártó 1200 négyzetméteres standján látható Euro 6-os modellek mellett új koncepciójárművek megtekinthetőek lesznek, valamint tesztvezetésre is lehetőség nyílik majd.

Kommentek

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.