Belgiumban mutatja be új buszait az Iveco

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.30. 12.00

Egyre jobban közeledik a buszos szakma legrangosabb kiállítása, a belgiumi Busworld. Ezúttal az Iveco jelentette be, mire számíthat a nagyközönség Kortrijkban.

Három hónapja az Iveco közölte a sajtóval, hogy megszünteti az Irisbus márkanevet, azonban a javarészt a Renault-modellekre épített  járművek gyártása nem állt le. Az olaszok az újítás jegyében frissítették a buszok formatervét és műszaki tartalmát. Ennek köszönhető, hogy az Iveco Bus egy teljesen megújult típuscsaládot mutat be az idei Busworld kiállításon október 18-23. között. A modellkínálat megújítására a cég nem csak a vállalati vérfrissítés, hanem a jövőre életbe lépő Euro 6-os környezetvédelmi normák teljesítése miatt szánta el magát.

13 méteres Crossway

Az elsősorban helyközi utasszállításra tervezett, megújult formatervvel érkező Crossway háromféle hosszal (10,8, 12, illetve 13 méter) és három különböző változatban készül a jövőben. A csehországi gyártású jármű eddig alacsony belépésű kivitelben, valamint magaspadlós, távolsági forgalomra kialakított változatban volt elérhető. A 13 méteres változat az Irisbuus Arway/Evadays modellek helyébe lép és elsősorban városközi utasszállításra lesz alkalmas. A Crossway 13 méteres változata az egyetlen olyan jármű a piacon, amely az adott hosszban 63 ülést, valamint változatlan mozgékonyságot és manőverezőképességet kínál. A jármű vezetőfülkéjének hossza a nagyobb elülső túlnyúlásnak köszönhetően további 10 centiméterrel nőtt.

A Crossway új formatervet, valamint erősebb motorokat kapott


Új városi autóbusz

Idén a Nemzetközi Tömegközlekedési Unió (UITP) genfi világkongresszusán bemutatott városi kivitelű Urbanway modell új motorral frissül. A típusról korábban már beszámoltunk. A modell az elődjénél használt keresztirányú Cursor 9 motor helyett  új, hosszirányú Tector 7 erőforrást kapott, így többféle közlekedési hálózat üzemi feltételeinek is képes megfelelni. A 286 lóerős Tector 7 motorral hajtott Urbanway több mint 800 kilogrammal könnyebb az elődjénél. A modell vezetőfülkéjét pedig a legújabb EBSF-irányelvek (European Bus System of the Future – A jövő európai buszrendszere) szerint alakították ki az UITP égisze alatt.
 
Magelys, a zászlóshajó

A Magelys turistabuszt az olaszok a cég zászlóshajójának szánják. A modell ismertetőjegye a tető két oldalán végighúzódó ablaksor, mely kivételes panorámát nyújt az utastérben. Az Urbanway és a Crossway modellekhez hasonlóan a Magelys is jóval könnyebb elődeinél, ugyanakkor a tervezéskor ügyeltek szabványos alkatrészek beépítésére. A Magelys esetében az akadálymentesítésre is gondoltak, ezért beépítették a mozgáskorlátozott utasok beszállását segítő emelőlapot is. A jármű továbbá csúcstechnológiai extrákkal, például wifi-kapcsolattal, bármilyen digitális eszközzel használható 220 V-os és USB-csatlakozókkal, illetve LCD monitorokkal is felszerelhető.

Új buszokba új motor

A Tector és Cursor Euro 5-ös és EEV-besorolású motorok helyét a nagyobb lökettérfogatú Tector 7 és a Cursor 9 Euro 6-os erőforrások veszik át. Míg a Tector esetében 5,9-ről 6,7 literre, addig a Cursor esetében 7,8-ről 8,7 literre nőtt a hengerűrtartalom. A Cursor 8 motorral szemben a Cursor 9 szelepfedele alatt közös nyomócsöves befecskendezési rendszer található, amely megoldással jelentősen csökken a jármű belső zajszintje.

Az Iveco Bus zászlóshajója, a Magelys fantáziarajzon


Az erőforrások az FPT Industrial által kifejlesztett, úgynevezett Hi-eSCR (nagy hatékonyságú SCR) technológiáját használják annak érdekében, hogy teljesítsék az új Euro 6-os környezetvédelmi szabályozást. A Hi-eSCR kizárólag friss levegő beszívásával teszi lehetővé az optimális égést a motorban. A technológia különösen alkalmas a farmotoros, nagy hűtési igényű buszokhoz, melyeknél az EGR rendszer legalább 30 százalékkal nagyobb mennyiségű hűtés mellett nyújt azonos teljesítményt. A fejlett katalitikus redukciós rendszer továbbá az alacsony átlagsebességű, gyakori megállásokkal megszakított városi használatra is ideális.

Az Iveco Bus új, Euro 6-os motorokkal szerelt modelljeire ez idáig több mint félezer megrendelés érkezett,  legutóbb egy svájci tömegközlekedési vállalattól, a Post Autótól. Az olasz gyártó 1200 négyzetméteres standján látható Euro 6-os modellek mellett új koncepciójárművek megtekinthetőek lesznek, valamint tesztvezetésre is lehetőség nyílik majd.

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.