Belgiumban mutatja be új buszait az Iveco

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.30. 12.00

Egyre jobban közeledik a buszos szakma legrangosabb kiállítása, a belgiumi Busworld. Ezúttal az Iveco jelentette be, mire számíthat a nagyközönség Kortrijkban.

Három hónapja az Iveco közölte a sajtóval, hogy megszünteti az Irisbus márkanevet, azonban a javarészt a Renault-modellekre épített  járművek gyártása nem állt le. Az olaszok az újítás jegyében frissítették a buszok formatervét és műszaki tartalmát. Ennek köszönhető, hogy az Iveco Bus egy teljesen megújult típuscsaládot mutat be az idei Busworld kiállításon október 18-23. között. A modellkínálat megújítására a cég nem csak a vállalati vérfrissítés, hanem a jövőre életbe lépő Euro 6-os környezetvédelmi normák teljesítése miatt szánta el magát.

13 méteres Crossway

Az elsősorban helyközi utasszállításra tervezett, megújult formatervvel érkező Crossway háromféle hosszal (10,8, 12, illetve 13 méter) és három különböző változatban készül a jövőben. A csehországi gyártású jármű eddig alacsony belépésű kivitelben, valamint magaspadlós, távolsági forgalomra kialakított változatban volt elérhető. A 13 méteres változat az Irisbuus Arway/Evadays modellek helyébe lép és elsősorban városközi utasszállításra lesz alkalmas. A Crossway 13 méteres változata az egyetlen olyan jármű a piacon, amely az adott hosszban 63 ülést, valamint változatlan mozgékonyságot és manőverezőképességet kínál. A jármű vezetőfülkéjének hossza a nagyobb elülső túlnyúlásnak köszönhetően további 10 centiméterrel nőtt.

A Crossway új formatervet, valamint erősebb motorokat kapott


Új városi autóbusz

Idén a Nemzetközi Tömegközlekedési Unió (UITP) genfi világkongresszusán bemutatott városi kivitelű Urbanway modell új motorral frissül. A típusról korábban már beszámoltunk. A modell az elődjénél használt keresztirányú Cursor 9 motor helyett  új, hosszirányú Tector 7 erőforrást kapott, így többféle közlekedési hálózat üzemi feltételeinek is képes megfelelni. A 286 lóerős Tector 7 motorral hajtott Urbanway több mint 800 kilogrammal könnyebb az elődjénél. A modell vezetőfülkéjét pedig a legújabb EBSF-irányelvek (European Bus System of the Future – A jövő európai buszrendszere) szerint alakították ki az UITP égisze alatt.
 
Magelys, a zászlóshajó

A Magelys turistabuszt az olaszok a cég zászlóshajójának szánják. A modell ismertetőjegye a tető két oldalán végighúzódó ablaksor, mely kivételes panorámát nyújt az utastérben. Az Urbanway és a Crossway modellekhez hasonlóan a Magelys is jóval könnyebb elődeinél, ugyanakkor a tervezéskor ügyeltek szabványos alkatrészek beépítésére. A Magelys esetében az akadálymentesítésre is gondoltak, ezért beépítették a mozgáskorlátozott utasok beszállását segítő emelőlapot is. A jármű továbbá csúcstechnológiai extrákkal, például wifi-kapcsolattal, bármilyen digitális eszközzel használható 220 V-os és USB-csatlakozókkal, illetve LCD monitorokkal is felszerelhető.

Új buszokba új motor

A Tector és Cursor Euro 5-ös és EEV-besorolású motorok helyét a nagyobb lökettérfogatú Tector 7 és a Cursor 9 Euro 6-os erőforrások veszik át. Míg a Tector esetében 5,9-ről 6,7 literre, addig a Cursor esetében 7,8-ről 8,7 literre nőtt a hengerűrtartalom. A Cursor 8 motorral szemben a Cursor 9 szelepfedele alatt közös nyomócsöves befecskendezési rendszer található, amely megoldással jelentősen csökken a jármű belső zajszintje.

Az Iveco Bus zászlóshajója, a Magelys fantáziarajzon


Az erőforrások az FPT Industrial által kifejlesztett, úgynevezett Hi-eSCR (nagy hatékonyságú SCR) technológiáját használják annak érdekében, hogy teljesítsék az új Euro 6-os környezetvédelmi szabályozást. A Hi-eSCR kizárólag friss levegő beszívásával teszi lehetővé az optimális égést a motorban. A technológia különösen alkalmas a farmotoros, nagy hűtési igényű buszokhoz, melyeknél az EGR rendszer legalább 30 százalékkal nagyobb mennyiségű hűtés mellett nyújt azonos teljesítményt. A fejlett katalitikus redukciós rendszer továbbá az alacsony átlagsebességű, gyakori megállásokkal megszakított városi használatra is ideális.

Az Iveco Bus új, Euro 6-os motorokkal szerelt modelljeire ez idáig több mint félezer megrendelés érkezett,  legutóbb egy svájci tömegközlekedési vállalattól, a Post Autótól. Az olasz gyártó 1200 négyzetméteres standján látható Euro 6-os modellek mellett új koncepciójárművek megtekinthetőek lesznek, valamint tesztvezetésre is lehetőség nyílik majd.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.