Áramszedős kamiont tesztelnek

Siemens-Scania együttműködés

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.29. 12.00

Megkezdődik az ígéretes jövő előtt álló áramszedős kamion tesztje. A fejlesztéstől azt várják, hogy jelentősen csökken a teherautók üzemanyag fogyasztása.

Márciusban adtunk hírt arról a Scania és a Siemens által közösen kifejlesztett kamionról, melyek tesztelését éppen a napokban kezdik meg a szakemberek. A kamion érdekessége, hogy a fülke mögött áramszedő egység található, melynek segítségével a jármű a villamoshoz hasonlóan a felsővezetékből nyeri az energiát. A svéd és a német vállalat közötti együttműködés eredményeként Svédország lehet az első országok egyike, ahol elektromos árammal hajtott nehéz-tehergépkocsik közlekednek.

Svédországból Németországba

Az áramszedős kamion tesztelését a Siemens két kilométer hosszú tesztpályáján hajtják végre. A teherautót a svédországi Södertälje-ban szerelték össze, de az áramszedő csak Németországban kerül a kamionra. A jármű a tesztet követően visszatér Svédországba, hogy a Scania Kutatási-Fejlesztési Központjában megkapja az elektromos hajtásláncot. Csak ezek után válhat teljessé az a rendszer, melynek működését a Siemens tesztpályáján fogják megvizsgálni és kiértékelni.

Az első tesztek célja, hogy megvizsgálják megfelelő-e az áramszedő és a felsővezeték közötti kapcsolódás. Ellentétben a trolibuszokkal, a tehergépkocsi mozgás közben is képes csatlakozni a felsővezetékhez. Az áramszedő hossza megegyezik a jármű szélességével, 2.6 méteres, így biztosítva a folyamatos kapcsolódást a vezetékhez, még kanyarban is. A rendszer tesztelése 2014 tavaszán kezdődik.

Zárt pályás szállítmányozás

A felsővezetékekkel rendelkező rendszerek leginkább a rendszeresen használt, fix utat követő szállítási útvonalak esetében használhatóak, mint például fémmegmunkáló üzemek és kikötők, vagy bányák és feldolgozó egységek között. A projekt részeként teljes egészében elektromosan működő útszakaszokat lehet létrehozni Svédországban. Az új technológia segítségével jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el, továbbá megnyílik az út a fosszilis-üzemanyagok használata nélküli közúti közlekedés felé.

Hibrid jövő?

A tesztelésre szánt kamion tulajdonképpen hibrid hajtású, hiszen a svédek egyik legújabb fejlesztésű belső égésű motorjával, valamint egy kisebb elektromos erőforrással látták el. Az áramszedő lehetővé teszi, hogy a felsővezetékkel ellátott szállítási útvonalakon a járművek kizárólag az elektromos energia felhasználásával közlekedjenek.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.