Ma indul a fővárosi nagyberuházás

1-es villamos vonal felújítás

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.28. 12.00

Ma kezdődik a budapesti 1-es villamosvonal felújítása, emiatt jelentős forgalmi változásokra kell számítani.

Az eredetileg gyorsvillamosnak szánt vonalon ma gyakran csak 10-15 kilométer/órás sebességgel tudnak haladni a három kocsiból álló Tatra-szerelvények. A főváros egyik legnagyobb utasforgalmú viszonylatán közel 30 éve, 1984 óta nem volt jelentős felújítás. Az 1-es villamosvonal rekonstrukciója a 4-es metró után, a főváros második legnagyobb beruházásának számít.

Az 1-es és a 3-as villamosvonal felújítása összesen 41 milliárd forintba kerül, melynek 94 százalékát uniós forrásból biztosítják, a maradék 6 százalékot a kormány és a fővárosi önkormányzat közösen állja. A rekonstrukció első szakasza a Kerepesi útig tart, befejezésének határideje december 15. Első körben a a Lehel utcáig újulnak meg a vágányok, a felsővezetékek, valamint az áramellátási rendszerek és peronok.

A felújítás során a peronokra nagy utasváró pavilonokat építenek, a megállókat akadálymentesítik, a vágányok pedig egyes szakaszokon füvesítettek lesznek. A BKK a rekonstrukció részeként 37 darab CAF-villamost vásárol az 1-es és 3-as, valamit budai villamosvonalakra, azonban a Škoda megtámadta a fővárosi tendert, ezért csúszhat a járművek forgalomba állítása.

Az 1-es vonalon ehhez hasonló CAF villamosok közlekedhetek a jövőben

Az első szakasz felújítás alatt az 1-es villamosok csak a Közvágóhíd és a Lehel utca között közlekednek, a Bécsi útig pótlóbuszok szállítják az utasokat. A munkák ezt követően a Lehel utca és a Kerepesi út közötti szakaszon folytatódnak 2014 nyarán. A beruházás második részében az 1-es villamost átvezetik a Rákóczi-hídon is. A teljes vonal felújítása és Fehérvári útig való meghosszabbítása után a menetidő 48 perc lesz, míg most a Közvágóhídig 45 perc alatt lehet eljutni a Bécsi úttól. A rekonstrukció ideje alatt az Árpád híd és a Róbert Károly körút áteresztő képessége is jelentősen csökken majd.

Az Árpád hídon és a Róbert Károly körúton irányonként három helyett két forgalmi sávot lehet használni jövő tavaszig, a Lehel utcai és Váci úti csomópontban pedig több helyen nem lehet majd balra kanyarodni. A villamosokat az 1V és a 101V pótolja majd, előbbi a Bécsi út és a Lehel utca, utóbbi pedig a Bogdáni út és a Lehel utca között közlekedik.

A BKK úgy szervezte meg a pótlást, hogy nagyobb kapacitást biztosítsanak az utasok számára, mint a villamosok. Hét közben 36 darab, hétvégén pedig 14 csuklós buszt fognak közlekedtetni, melyekből az első szakasz felújítása alatt hét darab lesz alacsonypadlós.

Forrás: MTI,Vezess

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.