Ma indul a fővárosi nagyberuházás

1-es villamos vonal felújítás

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.28. 12.00

Ma kezdődik a budapesti 1-es villamosvonal felújítása, emiatt jelentős forgalmi változásokra kell számítani.

Az eredetileg gyorsvillamosnak szánt vonalon ma gyakran csak 10-15 kilométer/órás sebességgel tudnak haladni a három kocsiból álló Tatra-szerelvények. A főváros egyik legnagyobb utasforgalmú viszonylatán közel 30 éve, 1984 óta nem volt jelentős felújítás. Az 1-es villamosvonal rekonstrukciója a 4-es metró után, a főváros második legnagyobb beruházásának számít.

Az 1-es és a 3-as villamosvonal felújítása összesen 41 milliárd forintba kerül, melynek 94 százalékát uniós forrásból biztosítják, a maradék 6 százalékot a kormány és a fővárosi önkormányzat közösen állja. A rekonstrukció első szakasza a Kerepesi útig tart, befejezésének határideje december 15. Első körben a a Lehel utcáig újulnak meg a vágányok, a felsővezetékek, valamint az áramellátási rendszerek és peronok.

A felújítás során a peronokra nagy utasváró pavilonokat építenek, a megállókat akadálymentesítik, a vágányok pedig egyes szakaszokon füvesítettek lesznek. A BKK a rekonstrukció részeként 37 darab CAF-villamost vásárol az 1-es és 3-as, valamit budai villamosvonalakra, azonban a Škoda megtámadta a fővárosi tendert, ezért csúszhat a járművek forgalomba állítása.

Az 1-es vonalon ehhez hasonló CAF villamosok közlekedhetek a jövőben

Az első szakasz felújítás alatt az 1-es villamosok csak a Közvágóhíd és a Lehel utca között közlekednek, a Bécsi útig pótlóbuszok szállítják az utasokat. A munkák ezt követően a Lehel utca és a Kerepesi út közötti szakaszon folytatódnak 2014 nyarán. A beruházás második részében az 1-es villamost átvezetik a Rákóczi-hídon is. A teljes vonal felújítása és Fehérvári útig való meghosszabbítása után a menetidő 48 perc lesz, míg most a Közvágóhídig 45 perc alatt lehet eljutni a Bécsi úttól. A rekonstrukció ideje alatt az Árpád híd és a Róbert Károly körút áteresztő képessége is jelentősen csökken majd.

Az Árpád hídon és a Róbert Károly körúton irányonként három helyett két forgalmi sávot lehet használni jövő tavaszig, a Lehel utcai és Váci úti csomópontban pedig több helyen nem lehet majd balra kanyarodni. A villamosokat az 1V és a 101V pótolja majd, előbbi a Bécsi út és a Lehel utca, utóbbi pedig a Bogdáni út és a Lehel utca között közlekedik.

A BKK úgy szervezte meg a pótlást, hogy nagyobb kapacitást biztosítsanak az utasok számára, mint a villamosok. Hét közben 36 darab, hétvégén pedig 14 csuklós buszt fognak közlekedtetni, melyekből az első szakasz felújítása alatt hét darab lesz alacsonypadlós.

Forrás: MTI,Vezess

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.