Csuklósokat vesz a Volánbusz a Rábától

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 12.00

Hivatalosan is aláírták a szerződést a Volvo-Rába autóbuszok szállításáról. A Volánbusznál jövőre állhatnak forgalomba az új járművek.

61 darab csuklós autóbusz szállítását kezdi meg jövő év tavaszán a Volánbusz számára a Rába a tegnap aláírt szerződés értelmében, mintegy 16 millió euró (4,8 milliárd forint) értékben. A győri cégnek az első autóbuszokra vonatkozó megrendelése a Volvóval történő együttműködés aláírása óta. A Rába mindamellett továbbra is éves szinten 200-300 autóbusz szállításával számol, ezért aktívan figyelik a piaci lehetőségeket és törekednek arra, hogy a megrendelői igényeket versenyképes megoldásokkal elégítsék ki. A Győrben készülő járművek egyelőre a Volvo 7900-as és 8900-as városi-elővárosi kivitelű modelljei lesznek.
    
A svéd Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding Nyrt. február 12-én kötött stratégiai buszpiaci együttműködési megállapodást. Az együttműködés megvalósítása jelentős stratégiai előnyöket hozhat mindkét vállalat, továbbá a hazai ipar számára is. A magyar vállalatnál új munkahelyek jöhetnek létre a hazai igényeknek is megfelelő termékek gyártásával. Az ellentételezés nyomán tovább bővülhet a Rába-csoport fő kompetenciakörének tekintett futómű-üzletág stratégiai lehetőségeinek köre.
A Rába illetékesei szerint a gyártás 2014 elejére tervezett beindítása várhatóan 300 új munkahelyet hoz létre, egyharmada a külső beszállítóknál keletkezik, másik harmada a Rába Jármű Kft.-nél, a fennmaradó rész pedig – a termelés felfutása után – a Rába-csoport más vállalatainál. A darabszámtól függően akár több milliárd forintra rúghat az az összeg, amit a Rába a buszgyártás beindítására fordít. A buszok a Rába több tízezer négyzetméteres győri csarnokában készülnek majd.

Bár az új autóbuszbeszerzéseknek csak örülni lehet idehaza, ettől függetlenül sajnos nem szabad megfeledkezni arról, hogy a Volvo-Rába együttműködés is hozzájárul a magyar buszgyártás lenullázásához. A buszbeszerzési moratórium az elmúlt három évben a csőd szélére sodorta a jelentősebb hazai gyártókat.

Az amerikai igényeknek megfelelő, de a magyar piacra kifejlesztett buszokat gyártó NABI idén jelentette be, hogy bezárja a kaposvári gyárat. A török, német és szerb piacon is jelenlévő debreceni központú MJT is a közel múltban hagyott fel végleg az autóbuszok gyártásával.A hazánkban közel ezer autóbusz értékesítő Kravtex pedig sikertelenül indult a külön engedéllyel meghirdetett tendereken. A sikertelen BKK közbeszerzési pályázattal bebizonyosodott,  hogy nem kell a mosonmagyaróvári cég Budapestre a kifejezetten a fővárosi igényeknek megfelelően kifejlesztett városi autóbuszcsaládja.

A Volvo-Rába együttműködés egyelőre a hazai beszállítók számára lehet ígéretes, a magyar gyártóknál felhalmozott szakmai tudás azonban veszni látszik. A Kravtex, az Ikarus és a NABI által a típusfejlesztésekre költött összegek ablakon kidobott pénzzé váltak. A győri és a svéd cég együttműködésében egyelőre nincs benne új, közösen kifejlesztett típusok gyártása, ezért az állami tulajdonú Rába tulajdonképpen összeszerelést fog végezni. Aki ezt a magyar buszipar feltámadásának nevezi, az valószínűleg nincsen tisztában a hazai autóbuszgyártók siralmas helyzetével.

Forrás: MTI

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.