Csuklósokat vesz a Volánbusz a Rábától

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 12.00

Hivatalosan is aláírták a szerződést a Volvo-Rába autóbuszok szállításáról. A Volánbusznál jövőre állhatnak forgalomba az új járművek.

61 darab csuklós autóbusz szállítását kezdi meg jövő év tavaszán a Volánbusz számára a Rába a tegnap aláírt szerződés értelmében, mintegy 16 millió euró (4,8 milliárd forint) értékben. A győri cégnek az első autóbuszokra vonatkozó megrendelése a Volvóval történő együttműködés aláírása óta. A Rába mindamellett továbbra is éves szinten 200-300 autóbusz szállításával számol, ezért aktívan figyelik a piaci lehetőségeket és törekednek arra, hogy a megrendelői igényeket versenyképes megoldásokkal elégítsék ki. A Győrben készülő járművek egyelőre a Volvo 7900-as és 8900-as városi-elővárosi kivitelű modelljei lesznek.
    
A svéd Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding Nyrt. február 12-én kötött stratégiai buszpiaci együttműködési megállapodást. Az együttműködés megvalósítása jelentős stratégiai előnyöket hozhat mindkét vállalat, továbbá a hazai ipar számára is. A magyar vállalatnál új munkahelyek jöhetnek létre a hazai igényeknek is megfelelő termékek gyártásával. Az ellentételezés nyomán tovább bővülhet a Rába-csoport fő kompetenciakörének tekintett futómű-üzletág stratégiai lehetőségeinek köre.
A Rába illetékesei szerint a gyártás 2014 elejére tervezett beindítása várhatóan 300 új munkahelyet hoz létre, egyharmada a külső beszállítóknál keletkezik, másik harmada a Rába Jármű Kft.-nél, a fennmaradó rész pedig – a termelés felfutása után – a Rába-csoport más vállalatainál. A darabszámtól függően akár több milliárd forintra rúghat az az összeg, amit a Rába a buszgyártás beindítására fordít. A buszok a Rába több tízezer négyzetméteres győri csarnokában készülnek majd.

Bár az új autóbuszbeszerzéseknek csak örülni lehet idehaza, ettől függetlenül sajnos nem szabad megfeledkezni arról, hogy a Volvo-Rába együttműködés is hozzájárul a magyar buszgyártás lenullázásához. A buszbeszerzési moratórium az elmúlt három évben a csőd szélére sodorta a jelentősebb hazai gyártókat.

Az amerikai igényeknek megfelelő, de a magyar piacra kifejlesztett buszokat gyártó NABI idén jelentette be, hogy bezárja a kaposvári gyárat. A török, német és szerb piacon is jelenlévő debreceni központú MJT is a közel múltban hagyott fel végleg az autóbuszok gyártásával.A hazánkban közel ezer autóbusz értékesítő Kravtex pedig sikertelenül indult a külön engedéllyel meghirdetett tendereken. A sikertelen BKK közbeszerzési pályázattal bebizonyosodott,  hogy nem kell a mosonmagyaróvári cég Budapestre a kifejezetten a fővárosi igényeknek megfelelően kifejlesztett városi autóbuszcsaládja.

A Volvo-Rába együttműködés egyelőre a hazai beszállítók számára lehet ígéretes, a magyar gyártóknál felhalmozott szakmai tudás azonban veszni látszik. A Kravtex, az Ikarus és a NABI által a típusfejlesztésekre költött összegek ablakon kidobott pénzzé váltak. A győri és a svéd cég együttműködésében egyelőre nincs benne új, közösen kifejlesztett típusok gyártása, ezért az állami tulajdonú Rába tulajdonképpen összeszerelést fog végezni. Aki ezt a magyar buszipar feltámadásának nevezi, az valószínűleg nincsen tisztában a hazai autóbuszgyártók siralmas helyzetével.

Forrás: MTI

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.