Tamás László, a Kapos Járműgyártó és Javító zrt. kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy az új kaposvári midibusz prototípusának elkészítése a tervezéstől a gyártásig mintegy 50 millió forintba került. A múlt év tavaszán megkezdett fejlesztéshez közel 20 millió forint uniós forrást nyertek el.
A midibuszt elsősorban utazási irodáknak, iskoláknak, sportegyesületeknek, önkormányzatoknak ajánlják, de tervezik, hogy a későbbiekben elővárosi kivitelt is gyártanak – mondta a kereskedelmi igazgató. Tájékoztatása szerint évente hozzávetőleg 10 midibusz gyártását tervezik – ezzel mintegy 20 dolgozónak adnának tartósan munkát. Míg a hasonló műszaki paraméterű és méretű járművek nagy részét 26-30 millió forint körüli áron kínálják a hazai piacon, a Compactót ennél kedvezőbb – felszereltségtől függően – 22-24 millió forint közötti áron értékesítenék.         
    
A járműgyártó cég jelenleg csaknem 70 dolgozót foglalkoztat, tavaly megközelítőleg 600 millió forint árbevételt ért el.  Gépjárművek javítása, karbantartása, felújítása, illetve alkatrészek forgalmazása mellett éveken át – legfeljebb 22 személy szállítására alkalmas – zárt furgonok átépítésével is foglalkoztak.
    
A kaposvári szakemberek a korábbi tapasztalatokat is hasznosítva készítették el a saját fejlesztésű midibusz prototípusát. A 8,3 méter hosszú autóbusz vázszerkezete egy 7,2 tonnás Iveco-alvázra épült, és 170 lóerős dízelmotor hajtja. A felépítmény üvegszálas burkolatát fehérre fényezték, belső tere és berendezése bordó és vajszínű.
MTI