Bemutatkozott a kaposvári midibusz

Compacto

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 20.15

Elkészült a Kapos Járműgyártó és Javító Zrt. által kifejlesztett 30 személyes midibusz.

Tamás László, a Kapos Járműgyártó és Javító zrt. kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy az új kaposvári midibusz prototípusának elkészítése a tervezéstől a gyártásig mintegy 50 millió forintba került. A múlt év tavaszán megkezdett fejlesztéshez közel 20 millió forint uniós forrást nyertek el.
A midibuszt elsősorban utazási irodáknak, iskoláknak, sportegyesületeknek, önkormányzatoknak ajánlják, de tervezik, hogy a későbbiekben elővárosi kivitelt is gyártanak – mondta a kereskedelmi igazgató. Tájékoztatása szerint évente hozzávetőleg 10 midibusz gyártását tervezik – ezzel mintegy 20 dolgozónak adnának tartósan munkát. Míg a hasonló műszaki paraméterű és méretű járművek nagy részét 26-30 millió forint körüli áron kínálják a hazai piacon, a Compactót ennél kedvezőbb – felszereltségtől függően – 22-24 millió forint közötti áron értékesítenék.         
    
A járműgyártó cég jelenleg csaknem 70 dolgozót foglalkoztat, tavaly megközelítőleg 600 millió forint árbevételt ért el.  Gépjárművek javítása, karbantartása, felújítása, illetve alkatrészek forgalmazása mellett éveken át – legfeljebb 22 személy szállítására alkalmas – zárt furgonok átépítésével is foglalkoztak.
    
A kaposvári szakemberek a korábbi tapasztalatokat is hasznosítva készítették el a saját fejlesztésű midibusz prototípusát. A 8,3 méter hosszú autóbusz vázszerkezete egy 7,2 tonnás Iveco-alvázra épült, és 170 lóerős dízelmotor hajtja. A felépítmény üvegszálas burkolatát fehérre fényezték, belső tere és berendezése bordó és vajszínű.
MTI

Kommentek

  • szaboata

    Nagyon jó hír,remélem,hogy sikerül piacot találni,és eladni a buszokat,nem úgy mint a város másik végében lévő NABI gyár,amelyik inkább nem működik,mint igen.Magyar buszok helyett inkább használt,millió km-t futott buszokat nyugatról vesznek a nagyobb városok.Jellemző módon.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.