Izmos fenegyerek

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.17. 12.00

Megérkezett az új Merci dömper. Az Actros SLT hajtásláncát tekintve igazi izmos fenegyerek, melynek nem árt a komolyabb igénybevétel.

A modell az Actros-típuscsalád tagja és hasonlóan az Acros nehézkategóriás járművekhez, ez a teherautó is elsősorban a bányaiparban, valamint az építőiparban vethető be, de erős motorjának köszönhetően speciális rakományokat szállító felépítmények vontatására is alkalmas. A német gyártó a dömperek jelöléséhez az SLT-típusjelzést használja.

Az új teherautó bemutatásával a gyártó tulajdonképpen befejezte Euro 6-os minősítésű motorokkal szerelt nehézkategóriás haszonjárműveinek frissítését. Az Actros SLT hétféle kerékképlettel, légrugós felfüggesztéssel és összkerékhajtással lesz rendelhető. A dömpert hathengeres, OM 473-as típusú erőforrásokkal gyártják, melyek közül a legerősebb motor 625 lőerős (460 kW). Az erőforrás tekintélyes, 3000 newtonméteres nyomaték leadására képes 1100-as fordulatszámon.

A gyártó a motorhoz PowerShift 3 sebességváltót kínál, mely különleges, úgynevezett “nehéz” kapcsolati fokozattal is használható, mindamellett összesen 16 sebesség választható. A 250 tonnás teherbírású teherautóban alapfelszereltségként turbóretarderrel szerelt kuplung is van, mely maximális terhelhetőséget biztosít elinduláskor és manőverezéskor, különösen nagy járműszerelvény-össztömeg és forgatónyomaték esetén. Ezen túlmenően egyidejűleg retarderként is működik és így gondoskodik a még nagyobb biztonságról.

Az építőiparban és bányaiparban dolgozó teherautók sofőrjei rengeteg időt töltenek a kormány mögött, emiatt a Mercedes a kabinok kialakításakor ügyelt arra, hogy azok lehetőleg alkalmasak legyenek arra, hogy hosszabb ideig tartó utakat is elviselhetőbbé tegyenek a járművezetők számára. Az Actros SLT légrugós felfüggesztésű, 2,3 méter, valamint 2,5 méter magas kabinokkal vásárolható meg.

Az új SLT típusú teherautók a franciaországi Molsheimben készülnek a wörth-i gyár szakembereinek felügyeletével. Az Euro 3-as és Euro 5-ös modellek gyártása nem áll le, ugyanis Európán kívüli piacokon folytatódik értékesítésük. A nehézkategóriás Arocs és Actros SLT forgalmazása ez év végén kezdődik Európában, az összkerékhajtású Arocs pedig jövő év áprilisától készül majd.

Kommentek

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.