Izmos fenegyerek

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.17. 12.00

Megérkezett az új Merci dömper. Az Actros SLT hajtásláncát tekintve igazi izmos fenegyerek, melynek nem árt a komolyabb igénybevétel.

A modell az Actros-típuscsalád tagja és hasonlóan az Acros nehézkategóriás járművekhez, ez a teherautó is elsősorban a bányaiparban, valamint az építőiparban vethető be, de erős motorjának köszönhetően speciális rakományokat szállító felépítmények vontatására is alkalmas. A német gyártó a dömperek jelöléséhez az SLT-típusjelzést használja.

Az új teherautó bemutatásával a gyártó tulajdonképpen befejezte Euro 6-os minősítésű motorokkal szerelt nehézkategóriás haszonjárműveinek frissítését. Az Actros SLT hétféle kerékképlettel, légrugós felfüggesztéssel és összkerékhajtással lesz rendelhető. A dömpert hathengeres, OM 473-as típusú erőforrásokkal gyártják, melyek közül a legerősebb motor 625 lőerős (460 kW). Az erőforrás tekintélyes, 3000 newtonméteres nyomaték leadására képes 1100-as fordulatszámon.

A gyártó a motorhoz PowerShift 3 sebességváltót kínál, mely különleges, úgynevezett “nehéz” kapcsolati fokozattal is használható, mindamellett összesen 16 sebesség választható. A 250 tonnás teherbírású teherautóban alapfelszereltségként turbóretarderrel szerelt kuplung is van, mely maximális terhelhetőséget biztosít elinduláskor és manőverezéskor, különösen nagy járműszerelvény-össztömeg és forgatónyomaték esetén. Ezen túlmenően egyidejűleg retarderként is működik és így gondoskodik a még nagyobb biztonságról.

Az építőiparban és bányaiparban dolgozó teherautók sofőrjei rengeteg időt töltenek a kormány mögött, emiatt a Mercedes a kabinok kialakításakor ügyelt arra, hogy azok lehetőleg alkalmasak legyenek arra, hogy hosszabb ideig tartó utakat is elviselhetőbbé tegyenek a járművezetők számára. Az Actros SLT légrugós felfüggesztésű, 2,3 méter, valamint 2,5 méter magas kabinokkal vásárolható meg.

Az új SLT típusú teherautók a franciaországi Molsheimben készülnek a wörth-i gyár szakembereinek felügyeletével. Az Euro 3-as és Euro 5-ös modellek gyártása nem áll le, ugyanis Európán kívüli piacokon folytatódik értékesítésük. A nehézkategóriás Arocs és Actros SLT forgalmazása ez év végén kezdődik Európában, az összkerékhajtású Arocs pedig jövő év áprilisától készül majd.

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.