Újraindul a londoni taxik gyártása

LTI FX4

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.15. 12.00

Kínaiak segítségével indul újra a londoni taxik gyártása. A legendásnak számító járművekből egyelőre az arabok vesznek több százat.

A kínai autógyártó konszern, a Geely szerdán bejelentette, hogy mintegy 11 millió fontért megvásárolta a London Taxi Company-t (LTI) és ünnepélyesen újraindította a brit főváros utcaképéhez tartozó típus gyártását. A TX4-esek összeszerelése hat hónappal ezelőtt állt le, köszönhetően annak, hogy az LTI a csőd szélére került. 
A típust formavilágát a korábban gyártott Austin FX4-es ihlette, azonban műszaki tartalmát tekintve jelentős eltérés van a két modell között. Egy dologban azonban biztosan megegyeznek, a szigorú angol szabályozás miatt ugyanis a járművek kardánalagútja nem lóghat az utastérbe, valamint fordulókörül nem lehet több mint 7,62 méter.

A londoni “black cab” nem elsősorban arról nevezetes, hogy mennyire kényelmes, még akkor sem, ha olyan jelképnek számít, mint New York-ban a sárga taxi. A fekete FX4-ek mellett természetesen másmilyen taxikat is igénybe lehet venni. Ezeket viszont előre kell telefonon leegyeztetni névvel és telefonszámmal. “A black cab-et” viszont bárhol, bármikor le lehet inteni – amennyiben nem foglalt – és már pöröghet is a számláló. Nem kényelmesebbek, mint a személyautók, csak tágasabbak, a sofőr pedig egy elkülönített kalitkában ül, így fizikailag védettebb.” – jegyezte meg Aranyi Diána, a brit fővárosban élő magyar az LTI-k kapcsán.

Olykor-olykor reklámokkal csúfítják el a londoni "black cab-eket"

A tervek szerint öt munkanapos gyártási rend szerint, naponta legalább 10 jármű gördül le a gyártósorról. A összeszerelés újraindításának köszönhetően 66 új munkahely jött létre LTC Coventry-i üzemében. A Geely ugyanakkor nemcsak az új járművek összeszerelését, hanem a korábban értékesített példányok szervizelését is végzi a jövőben. A meglévő üzem mellett, ahol többek között nemcsak fekete, hanem mangán-bronz fényezésű TX4-es modellek is készülnek, akár egy új üzemegység is épülhet Coventryben.

Nem mindenki ilyen bizakodó a kínai beruházó bejelentésével kapcsolatban. Egyes elemzők úgy vélik, hogy a Geely idővel Kínába viheti a gyártást, mivel ott lényegesebben olcsóbb lehet a járművek összeszerelése. Az LTI vezetői azonban nem félnek, szerintük a londoni taxi annyira angol, hogy nem készülhet máshol. 
Az LTI jelenleg egy izmos megrendelés teljesítésén dolgozik, ugyanis Szaud-Arábia és az Egyesült Arab Emírségek összesen kétezer taxit rendelt.  Összehasonlításképpen: az elmúlt hatvan évben összesen 130 ezer ilyen fekete LTI készült. Mi lesz az arab megrendelések leszállítása után? London polgármestere, Boris Johnson úgy nyilatkozott, hogy elképzelhetőnek tartja a jövőben a céggel való együttműködést. A 12 millió főt számláló metropolisz azonban olyan taxikat látna a jövőben szívesen, melyek rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátással rendelkeznek.
 

Kommentek

  • Guevara

    Gázosítani kellene őket, hely van úgyis a gáztartály(ok)nak. Ehhez persze kéne valami öblösebb Otto-motor (2l+) is, 4 hengerrel, csakhát az már európában nem nagyon van.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.