Az új DAF CF Construction modellek már ránézésre is jobban különböznek a közúti változatoktól, mint korábban. Ugyanakkor funkcionalitásukat tekintve természetesen az építőipari alkalmazás követelményeihez igazodnak. Az egyedi hűtőrács alatti, terepes stílusú, három részből álló lökhárító erős acélból készül, a fényszórók burája jóformán törhetetlen a Lexan anyagnak köszönhetően, míg a hűtőt alulról három milliméter vastag acéllemez védi, amely egyben fellépőként is szolgál. Opcióként ködfényszóró és kanyarvilágítás rendelhető a magasra helyezett lökhárítóba, amely 25 fokos első terepszöget biztosít. Az egyenes első tengely alatt pedig 400 milliméter a szabad hasmagasság.

Így nézett ki korábban a tervezőasztalon


A CF a hollandok szerint kiválóan alkalmas fatörzsek, vagy betonpillérek szállítására. A modell 6×4-es, illetve 8×4-es hajtásképlettel rendelhető, utóbbival a CF megengedett össztömege a 44 tonnát is elérheti. A jármű hajtásáról 12,9 literes, 410-510 lóerős Paccar MX-13-as, valamint egy gyengébb, 10,8 literes, 290-440 lóerős Paccar MX-11-es gondoskodik. 

A DAF a kisebb teherbírású LF-modellhez pedig ugyancsak az Euro 6-os szabványt teljesítő, 6,7 literes, 220-230 lóerő teljesítményű erőforrást kínál. Jó hír, hogy az új motorok alkalmazásával legalább 3 százalékkal sikerült megvágni a modellek üzemanyag-felhasználását a korábbi típusokhoz képest. A járművek súlya 180 kilogrammal csökkent, melyet elsősorban a motor fogyókúrájával értek el.

A DAF a már sorozatgyártásban lévő XF nyergesvonatókkal kezdte a haszonjármű-kínálatának frissítését, melyet a holland gyártó az Euro 6-os kibocsátási normák teljesítése miatt hajtott végre. Az új demómodellek a nemzetinek számító narancssárga színű fényezést kapták.