Kitolták a határidőt

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 18.30

Egy hónappal kitolta az NFM a gázbuszok beszerzését támogató pályázat határidejét.

Az eredeti határidőt egy hónappal meghosszabbítva, október 31-ig várja a pályázatokat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a gázbuszok beszerzésének támogatására. Az NFM azzal indokolta a döntést, hogy számos kérelem érkezett hozzájuk a határidő kitolására. A halasztás kezdeményezői a pályázat beadása előtt a kötelezően lefolytatandó, feltételes közbeszerzési eljárás időigényességére hivatkoztak. A minisztérium azonban legfeljebb október végéig adhat időt a pályázóknak a szükséges előkészületekhez.

Az NFM összesen 1,6 milliárd forint támogatást kínál a közlekedési társaságok számára új, sűrített földgáz hajtású autóbuszok beszerzéséhez. Az NFM azonban nem téríti meg teljes mértékben a CNG-vel hajtott autóbuszok árát, mivel az igényelhető összeg elsősorban a hagyományos és gázüzemű autóbuszok közötti árkülönbözetet fedezi. A vissza nem térítendő támogatás szóló járművenként legfeljebb 18 millió, csuklós autóbuszonként pedig legfeljebb 24 millió forint lehet. Összehasonlításképp: a földgázzal hajtott autóbuszok általában harmadával kerülnek többe egy dízelüzeműhöz képest. Így tehát egy 50 millió forintos szóló kivitelű busz esetében akár 76 millió is lehet a jármű vételára.

A támogatásnak köszönhetően eddig két vidéki közlekedési vállalat döntött kisebb-nagyobb flottányi gázbusz beszerzésére. A Tisza Volán júniusban jelentette be, hogy 10 darab elővárosi kialakítású járművel bővíti az alternatív üzemanyaggal hajtott autóbuszparkját, a Miskolci Közlekedési Vállalat pedig egy hónappal később írt ki tendert 75 darab CNG-üzemű szóló kivitelű autóbuszra. A tenderkiírás mindamellett 25 csuklós jármű opciós lehívási lehetőségét is tartalmazza.

A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter számításai szerint a támogatásnak köszönhetően összesen 100-150 darab alternatív üzemanyaggal hajtott autóbuszt vásárolhatnak idén a hazai közlekedési társaságok.


 

Kommentek

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.