Írországban készül a hollandok midibusza

VDL Citea MLA

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 10.00

Az új VDL midibusz az idei belgiumi autóbusz-kiállításon tartja premierjét. Az alacsony belépésű, városi kialakítású jármű legalább négyféle méretben lesz elérhető.

A VDL Bus&Coach augusztus végén jelentette be, hogy új modell debütál standján az októberi belgiumi buszexpón. Nem kellett sokáig várni a hírre, miszerint Kotrijkben egy midi is bemutatkozik. Az alacsony belépésű kisbusz a Citea-típuscsalád legfiatalabb tagja lesz, melyet kifejezetten a kis forgalmú városi viszonylatokra terveztek. A buszt 8,8-10,8 méteres változatokban kínálja majd a VDL az európai közlekedési vállalatok számára.

A Citea MLE (Midi Low Entry) az angliai Wrightbus autóbuszgyártóval közös vállalkozásban készül. A jármű külső megjelenése ebből kifolyólag köszönőviszonyban sincs a Citea városi típuscsalád többi tagjával, bár a jókora VDL-logó és a fekete alapra helyezett kis kerek fényszórók akár közös ismertetőjegyek is lehetnének. Ettől függetlenül az utastérben alkalmazott megoldások közelebb állhatnak a hollandok által gyártott modellekhez. A sorozatgyártás a tengerentúli cég észak-írországi üzemében történik majd. A két cég közötti partneri viszony évtizedes múltra tekint vissza, a Citea-család legkisebb tagjával ez a fajta együttműködés tovább mélyül.

A VDL Bus&Coach városi autóbuszcsalád háromtengelyes tagja

A Citea MLE négyféle méretben lesz rendelhető, azonban a belgiumi buszkiállításon csak az MLE-88 és az MLE-95 típusszámot viselő modellek mutatkoznak be. Őket az MLE-102, valamint az MLE-108 követi majd a sorban. A variánsok hosszúságát a típusszámokból lehet kikövetkeztetni, a hollandok ugyanis a modellek besorolásánál tizedesvessző nélküli számokat adták az MLE-mozaikszóhoz, így például az MLE-88 egyértelműen 8,8 méteres hosszúságot jelöli.

A fantáziarajz szerint a bemutatkozó modellek egy, legfeljebb kétajtósak lehetnek, a VDL ugyanakkor a megrendelő igénye szerint egy-,vagy kétszárnyú utasajtókkal szereli össze a midibuszokat. A Citea MLE típusokat már az új generációs, Cummins gyártmányú Euro 6-os erőforrásokkal szerelik össze. A 8,8 és a 9,5 méter hosszú változat 2014 első felétől lesz elérhető az európai piacon.

Forrás: VDL Bus&Coach


Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.