A VDL Bus&Coach augusztus végén jelentette be, hogy új modell debütál standján az októberi belgiumi buszexpón. Nem kellett sokáig várni a hírre, miszerint Kotrijkben egy midi is bemutatkozik. Az alacsony belépésű kisbusz a Citea-típuscsalád legfiatalabb tagja lesz, melyet kifejezetten a kis forgalmú városi viszonylatokra terveztek. A buszt 8,8-10,8 méteres változatokban kínálja majd a VDL az európai közlekedési vállalatok számára.

A Citea MLE (Midi Low Entry) az angliai Wrightbus autóbuszgyártóval közös vállalkozásban készül. A jármű külső megjelenése ebből kifolyólag köszönőviszonyban sincs a Citea városi típuscsalád többi tagjával, bár a jókora VDL-logó és a fekete alapra helyezett kis kerek fényszórók akár közös ismertetőjegyek is lehetnének. Ettől függetlenül az utastérben alkalmazott megoldások közelebb állhatnak a hollandok által gyártott modellekhez. A sorozatgyártás a tengerentúli cég észak-írországi üzemében történik majd. A két cég közötti partneri viszony évtizedes múltra tekint vissza, a Citea-család legkisebb tagjával ez a fajta együttműködés tovább mélyül.

A VDL Bus&Coach városi autóbuszcsalád háromtengelyes tagja

A Citea MLE négyféle méretben lesz rendelhető, azonban a belgiumi buszkiállításon csak az MLE-88 és az MLE-95 típusszámot viselő modellek mutatkoznak be. Őket az MLE-102, valamint az MLE-108 követi majd a sorban. A variánsok hosszúságát a típusszámokból lehet kikövetkeztetni, a hollandok ugyanis a modellek besorolásánál tizedesvessző nélküli számokat adták az MLE-mozaikszóhoz, így például az MLE-88 egyértelműen 8,8 méteres hosszúságot jelöli.

A fantáziarajz szerint a bemutatkozó modellek egy, legfeljebb kétajtósak lehetnek, a VDL ugyanakkor a megrendelő igénye szerint egy-,vagy kétszárnyú utasajtókkal szereli össze a midibuszokat. A Citea MLE típusokat már az új generációs, Cummins gyártmányú Euro 6-os erőforrásokkal szerelik össze. A 8,8 és a 9,5 méter hosszú változat 2014 első felétől lesz elérhető az európai piacon.

Forrás: VDL Bus&Coach