Elektromos midibuszt tesztel a BKV

Rampini Alé

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.02. 12.30

Péntektől egy héten át újabb elektromos kisbuszt tesztelhet a budapesti utazóközönség. Az olasz gyártmányú Rampini Alé a Budai Várban szálltja az utasokat.

A háromajtós midibusz meglehetősen szerény méretekkel rendelkezik, ugyanis 7,7 méter hosszú, 2,2 méter széles és 3 méter magas. Ennek ellenére elképzelhető, hogy a midibusz-tenderen éppen emiatt lesz befutó, hiszen a tömegközlekedés meglehetősen szűk utcákon bonyolódik nap mint nap a Budai Várban. A jármű utasterében 9 darab vékony szövetkárpittal ellátott, vandálbiztos műanyagülés található, mindamellett 33 állóhely áll rendelkezésre. A középső ajtónál elhelyezett rámpa pedig megkönnyíti a kerekesszékkel, vagy a babakocsival utazók le- és felszállását.

A Rampini Alét 150 kilowatt teljesítményű aszinkronos elektromos motor hajtja, melynek működéséhez a szükséges energiát a jármű 180 kilowattos lítium-ferrites akkumulátorban tárolja. A midibusz egy feltöltéssel 120-150 kilométer megtételére képes, mivel a töltéséhez szükséges infrastruktúra Budapesten egyelőre nincs kiépítve, ezért a Kelenföldi garázsban biztosítják majd a működéshez nélkülözhetetlen áramot. A végállomásokon használt gyorstöltővel akár 15 perc alatt is feltölthető lenne, buszgarázsban pedig két óra alatt lehet menetkész a midibusz. A jármű karosszériáját a Rampini, a hajtását pedig a Siemens gyártotta.

Az olasz gyártó járművei nem ismeretlenek a régióban, az Osztrák-Magyar Monarchia egykori fővárosa ugyanis júliusban 12 darab elektromos Rampinit helyezett forgalomba. A bécsi közlekedési vállalat, a Winer Linien midibuszai ugyanakkor kétszer annyiba kerültek, mint egy hasonló kialakítású dízel busz. A belvárosi vonalakon közlekedő buszok érdekessége, hogy az osztrákok kérésére külön áramszedővel rendelkeznek, ennek köszönhetően töltésük az eredetileg a villamosok számára kiépített felsővezetékből is megoldható. A null-emissziós járművek elterjedését elsősorban az akkumulátorok teljesítményének növelése, valamint a gyorstöltők széleskörű elterjedése segítheti elő.

A Rampini Alével a budapestiek a 16 és a 16A viszonylaton találkozhatnak szeptember 6-15. között. Nem ez az első alkalom, hogy a BKV elektromos kisbuszt tesztel, korábban ugyanis kínai, valamint cseh gyártmányú null-emisszós járgány rótta a köröket bizonyos ideig Budapesten. A Rampini tesztjével szinte egy időben, szeptember 3 -30. között a BKK környezetbarát hajtású, kínai BYD K9C típusú szóló buszt helyez forgalomba a 172E és a 240 viszonylaton.

Kommentek

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.