Elektromos midibuszt tesztel a BKV

Rampini Alé

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.09.02. 12.30

Péntektől egy héten át újabb elektromos kisbuszt tesztelhet a budapesti utazóközönség. Az olasz gyártmányú Rampini Alé a Budai Várban szálltja az utasokat.

A háromajtós midibusz meglehetősen szerény méretekkel rendelkezik, ugyanis 7,7 méter hosszú, 2,2 méter széles és 3 méter magas. Ennek ellenére elképzelhető, hogy a midibusz-tenderen éppen emiatt lesz befutó, hiszen a tömegközlekedés meglehetősen szűk utcákon bonyolódik nap mint nap a Budai Várban. A jármű utasterében 9 darab vékony szövetkárpittal ellátott, vandálbiztos műanyagülés található, mindamellett 33 állóhely áll rendelkezésre. A középső ajtónál elhelyezett rámpa pedig megkönnyíti a kerekesszékkel, vagy a babakocsival utazók le- és felszállását.

A Rampini Alét 150 kilowatt teljesítményű aszinkronos elektromos motor hajtja, melynek működéséhez a szükséges energiát a jármű 180 kilowattos lítium-ferrites akkumulátorban tárolja. A midibusz egy feltöltéssel 120-150 kilométer megtételére képes, mivel a töltéséhez szükséges infrastruktúra Budapesten egyelőre nincs kiépítve, ezért a Kelenföldi garázsban biztosítják majd a működéshez nélkülözhetetlen áramot. A végállomásokon használt gyorstöltővel akár 15 perc alatt is feltölthető lenne, buszgarázsban pedig két óra alatt lehet menetkész a midibusz. A jármű karosszériáját a Rampini, a hajtását pedig a Siemens gyártotta.

Az olasz gyártó járművei nem ismeretlenek a régióban, az Osztrák-Magyar Monarchia egykori fővárosa ugyanis júliusban 12 darab elektromos Rampinit helyezett forgalomba. A bécsi közlekedési vállalat, a Winer Linien midibuszai ugyanakkor kétszer annyiba kerültek, mint egy hasonló kialakítású dízel busz. A belvárosi vonalakon közlekedő buszok érdekessége, hogy az osztrákok kérésére külön áramszedővel rendelkeznek, ennek köszönhetően töltésük az eredetileg a villamosok számára kiépített felsővezetékből is megoldható. A null-emissziós járművek elterjedését elsősorban az akkumulátorok teljesítményének növelése, valamint a gyorstöltők széleskörű elterjedése segítheti elő.

A Rampini Alével a budapestiek a 16 és a 16A viszonylaton találkozhatnak szeptember 6-15. között. Nem ez az első alkalom, hogy a BKV elektromos kisbuszt tesztel, korábban ugyanis kínai, valamint cseh gyártmányú null-emisszós járgány rótta a köröket bizonyos ideig Budapesten. A Rampini tesztjével szinte egy időben, szeptember 3 -30. között a BKK környezetbarát hajtású, kínai BYD K9C típusú szóló buszt helyez forgalomba a 172E és a 240 viszonylaton.

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.