A kamionos Európa-bajnokság soron következő állomásán, a csehországi Mostban már pénteken megrendezték a szabadedzéseket, ahol Kiss Norbert végig a második helyen versenyzett. Az Oxxo-csapat ennek hatására optimistán nézhetett a hétvégi futamok elé, azonban egy kellemetlen hiba miatt hamar elillant az istálló jó kedve. A szombati bemelegítés során kiderült, hogy Kiss Norbert kamionjának kormányzása nem működik megfelelően. Bár a szerelők kicserélték az MAN TGX szervópumpáját, mindez nem oldotta meg végleg a problémát. Emiatt Kiss Norbert nem tudott mérhető kört futni a tegnapi időmérőn.

A csapat úgy döntött kicserélik a kormánygépet, mely elsőre hatásos megoldásnak bizonyult, hiszen a magyar pilóta el tudott indulni az első futamon. A sofőr hamar utolérte a mezőnyt és a huszadik helyről egészen a kilencedik pozícióig verekedte fel magát. Az 1500 lóerős kamion kormányzása azonban nem javult meg, emiatt a második futam előtt újra szerelni kellett a teherautót. A karbantartás nem hozott érdemi sikert, mert Kiss Norbertnek végül fel kellett adnia a versenyt.
 

Major Benedek idén másodszor állhatott a dobogó legfelső fokára


A magyar csapat becsületét az ifjú pilóta mentette meg, aki az időmérőn eddigi legjobb helyezését érte el Csehországban. A szombati futamon pedig kemény küzdelemben hat másodperces előnnyel, első helyen ért célba. Major Benedek ezzel megszerezte második futamgyőzelmét a Kamion Európa-bajnokságon. A tizenhét éves kamionsofőr először egy hónappal ezelőtt, Oroszországban állhatott a dobogó legfelső fokára.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) égisze alatt futó Eb a kategória legmagasabban jegyzett sorozata, gyakorlatilag csak azért nem hívják világbajnokságnak, mert tengerentúli helyszín egyelőre nem szerepel a versenynaptárban.