Az űrverseny és a Volvo

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.23. 13.30

1965-öt a számítógép évének is nevezhetnénk. Ebben az évben mutatkozott be továbbá egy igen kedvelt Volvo teherautó.

1965-ben, az űrverseny időszakában az amerikai TIME magazin egy óriási számítógép képével a címlapján jelent meg, ezzel a főcímmel: “Valójában a számítógép az űr meghódításának meg nem énekelt hőse”. Emellett tekintélyes memóriája és remek számítási képességei révén a számítógép a társadalom egészét is megváltoztatta. Ugyancsak ebben az évben mutatták be a Volvo F86-os teherautót.

Az F86 nyerges valószínűleg a Volvo történelmének legkedveltebb teherautója volt. Annak ellenére, hogy erős hasonlóságot mutatott elődjével, az L4851-gyel, külseje alatt teljesen megújult. A legnyilvánvalóbb változások közé tartozott a teljesen új motor, valamint az új sebességváltó. Az új motor hengerméretei nem változtak, de immár nagy teljesítményű turbófeltöltést alkalmazott. Az R50 nyolcfokozatú, teljesen szinkronizált sebességváltó továbbá sokkal könnyebbé tette a járművezetők életét.

Az F86 számos alkotóeleme is továbbfejlődött, legfőképpen az új alváztartók, a felfüggesztés, a fékrendszerek, illetve a kormányzási rendszerek. A teherautó gyorsan végigsöpört az egész világon, és a Volvo első világszerte sikeres exporttermékévé vált. Az 1960-as évek közepén az F86-ot bemutatták Nagy-Britanniában, majd hamarosan megkezdődött az F86 skóciai gyártása.


Az F86 sokoldalú volt, és szinte bármilyen szállítási feladathoz hozzá lehetett igazítani, a városi áruterítéstől és a kommunális alkalmazásoktól az építkezési területeken végzett, illetve távolsági fuvarozásig (egy hordozható ágy szolgált arra, hogy az F86 nappali fülkéjét rendkívül hatékony “hálófülkévé” alakítsa). Ehhez a sokoldalúsághoz kiemelkedő megbízhatóság és szinte korlátlan élettartam társult: nem nagy csoda tehát, hogy az F86 még napjainkban is ilyen kedvelt teherautó.

Forrás: Volvo

Kommentek

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.