A német haszonjármű-gyártó két éve európai, tavaly pedig dél-afrikai túrára küldte kamionjait. Az MAN Consistently Efficient Tour lényege, hogy a helyi igényeknek megfelelően kialakított teherautót, illetve az azt kísérő kontrolljármű üzemanyag-felhasználását különböző körülmények között mérik, a kapott értékeket pedig összehasonlítják.

Az MAN az eseménnyel tulajdonképpen két legyet üt egy csapásra, ugyanis az adott országban csinál egy kis reklámot a típusnak, másfelől viszont felméri mit tud az előre kiválasztott modell a Föld különböző pontjain. A módszer a münchenieknél már kétszer is bevált, ezért idén harmadszorra is nekifutnak, ezúttal Oroszországban. A kamionok Szocsiból indulnak és összesen 10 ezer kilométert tesznek meg Jekatyerinburgon át Moszkváig.

A körút tizenegy várost érint, a Fekete-tenger és az Urál-hegység érintésével. Az érdeklődök nem az országút szélén, hanem előre meghatározott állomásokon tekinthetik meg az orosz piac igényei alapján fejlesztett, aerodinamikai kiegészítőkkel és TipMatic-váltóval gyártott MAN TGS WW-t.

A kontrolljárműnek ezúttal egy alapkivitelű TGS WWW nyergesvontatót választottak, mely lényegében megegyezik a tesztpéldánnyal. A teherautókat az MAN profi trénerei vezetik az út során, akik folyamatosan ellenőrzik az üzemanyag-fogyasztását, valamint a járművek károsanyag-kibocsátását. A 20 tonnás utánfutóval közlekedő szerelvények útjukat a moszkvai Comtrans haszongépjármű-kiállításon zárják. Az MAN várhatóan itt teszi majd közzé hivatalosan a remélhetőleg kozmetikázatlan fogyasztási adatokat.