Vietnámban fejleszt a Siemens

Siemens-Vinamotor

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.19. 12.00

Siemens és a Vinamotor bemutatta az első, kombinált elektro-dízel meghajtású hibridbuszt. Ez az első ilyen jellegű projekt Vietnamban.

A járművet a Siemens által fejlesztett ELFA-hajtásrendszerrel gyártották. Különlegessége, hogy a dízelmotor a megszokottól eltérően nem a hátsó tengelyt hajtja meg, hanem a generátort, amely egy, vagy több hajtómotort táplál árammal. A buszok így 50 százalékkal kevesebb dízelt fogyasztanak, ennek köszönhetően kevesebb kipufogó gázt bocsátanak ki.
A tömegközlekedés Vietnam nagyvárosaiban az egyik legnagyobb probléma csakúgy, mint sok más ázsiai metropoliszban. A lakosság rohamosan nő, és a közlekedés gyakran egyetlen lehetséges formája az autóbusz. Ezek viszont nagymértékben szennyezik a levegőt, mindamellett üzemanyag-költségük is igen magas. Hosszabb távon tiszta elektromos meghajtás jelenthetné a megoldást, azonban a jelenlegi akkumulátortechnika még viszonylag drága. 
A közlekedési lámpáknál és a megállókban való sűrű megállások miatt a dízelelektromos kombinált hibridhajtások alkalmasak leginkább a városi felhasználásra. Az ELFA-rendszerben az elektromos motorok generátorként működnek, fékezéskor áramot táplálnak egy energiatárolóba. 
A busz ezt az energiát használva az útvonal egyes szakaszain tisztán villamos üzemben halad. Az energiatároló kapacitásának függvényében ezeknek a szakaszoknak a hossza néhány száz métertől akár több kilométerig terjedhet. A takarékos és emisszió-mentes közlekedés mellett a hajtás további előnye a csendesebb üzem, mert gyorsításkor elmarad a dízelmotor felpörgésének zaja.
ELFA-hajtású buszok néhány éve már a világ több városában, így Londonban, Münchenben és Nürnbergben is közlekedek. A Siemens 2012 óta működik együtt a Vinamotor buszgyártóval. Az első prototípus nemrégiben állt forgalomba, azonban a tesztüzem három hónapig tart.
Ennek során egy Siemens-szakértőkből álló nemzetközi csapat azzal foglalkozik, hogy a buszt a vietnami környezeti és üzemi körülményeknek megfelelően optimalizálja. A tesztidőszak lezárása után a Vinamotor megkezdi a hibridbusz sorozatgyártását.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.