Hangtalanul suhannak a német csomagok

Iveco Daily Electric

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.15. 12.00

Elektromos áruszállítókat állít forgalomba a német csomagküldő szolgálat. Az alacsony járművek nem szennyezik a levegőt és nem is igazán zajosak.

Az Iveco szinte az összes lehetséges alternatív hajtással kínálja az áruszállítási feladatokra tervezett Daily kisteherautót. A típus rendkívüli népszerűségnek örvend a futár-, expressz- és csomagkiszállító feladatokat ellátó cégek körében, idehaza például a Magyar Posta is alkalmazza őket. A Deutshe Post DHL előtt nem ismeretlen a típus, ugyanis 2010-ben 10 darab elektromos Daily megvásárlásáról írtak alá megállapodást az Ivecóval a hannoveri IAA haszonjármű kiállításon.

Az Iveco ECODaily Electric kisteherautók a szimplakerekes, normál vezetőfülkével ellátott fülkés alvázra épülnek. A 3,5 tonnás járművet egy vízhűtéses, 109 lóerős motor hajtja, mely legalább 260 newtonméteres forgatónyomaték leadására képes. Az elektromos Daily-ben nincsen kuplung vagy sebességváltó, hanem az automata váltókhoz hasonlóan csak egy háromállású kapcsolót kell kezelni. A járművet pontosan úgy kell vezetni, mint egy automata sebességváltóval felszerelt hagyományos hajtású változatot. A sofőrnek ennek köszönhetően csak fék- és a gázpedállal, valamint az előre, hátra és üres fokozatokba kapcsoló előválasztó kart kell használnia.

A Daily Electric végsebességét 70 kilométer/órában szabályozták le, hatótávolsága pedig egy feltöltéssel akár a 100 kilométert is elérheti. Az akkumulátorok nátrium-nikkel-klorid technológia szerint készülnek és mindössze körülbelül 300 kilogrammal növelik a tömeget a hagyományos dízel hajtású Daily modellekhez képest. A járműveket éjszaka 380 Voltos ipari szabványnak megfelelő töltőre kapcsolják, melyhez az áramot a cég tájékoztatása szerint teljesen zöld módon állítanak elő. Az új a Daily-k az elektromos hajtásnak köszönhetően nem bocsátanak ki károsanyagot, valamint hangtalanul suhannak a német sztrádákon. 

A Detusche Post, Európa legnagyobb csomagküldő szolgálata 28 darabot rendelt az elektromos hajtású Daily-ből.

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.