Földönkívüli kamionok

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.15. 22.20

Kamionok, amik még mai is úgy tűnnek, mintha nem emberi kéz alkotta volna őket.

Luigi Colani, nevével ellentétben nem tartozik a spagettitekerők országához. Ő német – svájci anyától, lengyel apától – és tervező, mégpedig abból a fajtából aki valószínűleg színhúst és bödön zsírt eszik vacsorára, hogy nagyon érdekeseket álmodjon. Vagy egyszerűen valamilyen durva tudatmódsító szeren él.
Nem mai gyerek már, Berlinben született 1928-ban, tehát látott egy két érdekes dolgot, köztük fanatizmust, emberirtást, háborút. De a művész olyan fajta homoszapiensz, akit nem érdekel a világ, csak ugatja a Holdat. Ezért nem foglalkoztatta semmi más csak tanult, alkotott. Főleg szobrászattal és aerodinamikával foglalkozott.
Nem lehetett rossz, mert tárt karokkal várták a tengerentúlon, amihez bizony tehetség kell. Bizonyított is egy olyan Alfa Romeoval, ami 10 perc alatt futott a “zöld pokolban” 1957-ben. Többek között tervezett Forma-1-es autót, hiperalacsony fogyasztású CV2-es Citroënt, tehát életműve megérdemli a figyelmet.
Munkásságára jellemző az organikus, természetközeli forma. Ez tetten érhető az általa átépített Mercedes kamionokon is. Zseniális megoldást talált arra, hogyan lehet csökkenteni a légellenállást egy aerodinamikailag tökéletesített formával. Furcsa, de hiába látszik használhatatlannak, ez az ötlet igenis működik, már az 1980-as években 1200 mérföldet tettek meg vele. Azonban a forma általi többletköltségek és a sorozatgyártás nehézkessége miatt egyik gyártó sem volt vevő rá hosszútávon, pedig mennyire jó is lett volna. Árnyalatnyival érdekesebb lenne a világ, ha ilyeneket kellene előzgetni az autópályán.
Mintha csak valamilyen partra vetett mélytengeri lényeket látnánk. Van videó is…

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Látom ti is felfedeztétek a Colani kamionokat :)

    Sok érdekességet csinált még a mester amúgy. Franco Sbarro mellett az egyik kedvenc.

    Nem mondom hogy nekik kellene szériaautókat tervezni (bát Guiggaroéknak az is ment), de néha örök emlékű tanulmányokat alkottak

  • HakapesziM

    Hát én felmondanék a cégemnél, ha ilyen kocsit adnának alám. Hát mennyi hely van ebben a fülkében? Hová pakolok? Ma jöttem meg, hat hétig odavoltam. Egy ilyen förmedvényben hogyan lehetne hat hétig lakni.
    Ez tévút. Vissza kellene térni a csőrös vontatókhoz. Ehhez meg kellene emelni a megengedett szerelvény hosszúságot, az amerikai kamionokhoz hasonlóan, áramvonalas, nagy, tágas hálófülkés autókat engedélyezni.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.