Földönkívüli kamionok

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.08.15. 22.20

Kamionok, amik még mai is úgy tűnnek, mintha nem emberi kéz alkotta volna őket.

Luigi Colani, nevével ellentétben nem tartozik a spagettitekerők országához. Ő német – svájci anyától, lengyel apától – és tervező, mégpedig abból a fajtából aki valószínűleg színhúst és bödön zsírt eszik vacsorára, hogy nagyon érdekeseket álmodjon. Vagy egyszerűen valamilyen durva tudatmódsító szeren él.
Nem mai gyerek már, Berlinben született 1928-ban, tehát látott egy két érdekes dolgot, köztük fanatizmust, emberirtást, háborút. De a művész olyan fajta homoszapiensz, akit nem érdekel a világ, csak ugatja a Holdat. Ezért nem foglalkoztatta semmi más csak tanult, alkotott. Főleg szobrászattal és aerodinamikával foglalkozott.
Nem lehetett rossz, mert tárt karokkal várták a tengerentúlon, amihez bizony tehetség kell. Bizonyított is egy olyan Alfa Romeoval, ami 10 perc alatt futott a “zöld pokolban” 1957-ben. Többek között tervezett Forma-1-es autót, hiperalacsony fogyasztású CV2-es Citroënt, tehát életműve megérdemli a figyelmet.
Munkásságára jellemző az organikus, természetközeli forma. Ez tetten érhető az általa átépített Mercedes kamionokon is. Zseniális megoldást talált arra, hogyan lehet csökkenteni a légellenállást egy aerodinamikailag tökéletesített formával. Furcsa, de hiába látszik használhatatlannak, ez az ötlet igenis működik, már az 1980-as években 1200 mérföldet tettek meg vele. Azonban a forma általi többletköltségek és a sorozatgyártás nehézkessége miatt egyik gyártó sem volt vevő rá hosszútávon, pedig mennyire jó is lett volna. Árnyalatnyival érdekesebb lenne a világ, ha ilyeneket kellene előzgetni az autópályán.
Mintha csak valamilyen partra vetett mélytengeri lényeket látnánk. Van videó is…

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Látom ti is felfedeztétek a Colani kamionokat :)

    Sok érdekességet csinált még a mester amúgy. Franco Sbarro mellett az egyik kedvenc.

    Nem mondom hogy nekik kellene szériaautókat tervezni (bát Guiggaroéknak az is ment), de néha örök emlékű tanulmányokat alkottak

  • HakapesziM

    Hát én felmondanék a cégemnél, ha ilyen kocsit adnának alám. Hát mennyi hely van ebben a fülkében? Hová pakolok? Ma jöttem meg, hat hétig odavoltam. Egy ilyen förmedvényben hogyan lehetne hat hétig lakni.
    Ez tévút. Vissza kellene térni a csőrös vontatókhoz. Ehhez meg kellene emelni a megengedett szerelvény hosszúságot, az amerikai kamionokhoz hasonlóan, áramvonalas, nagy, tágas hálófülkés autókat engedélyezni.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Egészen az évtized végéig dolgozhatunk a sógoroknak

Új üzletet ütött nyélbe a győri Rába Zrt., mely egy bécsi gyár számára szállíthat hegesztett járműszerkezeteket.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.