Az első hét hónapban körülbelül ugyanannyi, 5,5 millió személyautóra érvényes e-matricát értékesítettek, mint egy évvel korábban. Azok a 3,5 tonnánál nehezebb, a D2, D3 és a D4 kategóriába tartozó tehergépjárművek vezetői, akik korábban e-matricát vásároltak, átváltottak az e-útdíj rendszerre. Az elektronikus útdíj júliusi bevezetése utáni egy hónapban 14 milliárd forint útdíjat fizettek be a fuvarosok, augusztus első két hetével kiegészítve a szaldó 18,8 milliárd forinton áll – írta a Napi Gazdaság.

A bevétel mintegy háromnegyede a viszonylati jegyekből származott, a fennmaradó részt a fedélzeti egységek segítségével fizették meg a fuvarozók.

Kibédi-Varga Lajos, az e-útdíj szakmai projektszóvivője szerint az eltelt két hétben tovább javult a fedélzeti egységgel fizetők aránya, ma már 40 ezer ilyen berendezést regisztrált az ÁAK, és több mint 90 ezer a regisztrált tehergépjárművek száma. A szóvivő szerint az ügyfélszolgálatra (e-mailben és telefonon) érkezett észrevételek és panaszok száma töredéke a rendszer indulásakor tapasztaltnak.

(Forrás: MTI)