Csőkapszulában utazunk a jövőben?

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.14. 12.00

A PayPal milliárdosa csőkapszulás utazást álmodott meg tervezőcsapatával. Az új közlekedési eszközzel fél óra alatt lehetne megtenni több száz kilométert.

A repülőgépes úthoz képest feleannyi idő, mindössze fél óra elég lenne a 644 kilométeres út Los Angeles és San Francisco között, ha valaha megépülne Elon Musk amerikai milliárdos terve, a csőkapszula. A Hyperloop elnevezésű, nagyvárosokat összekötő közlekedési rendszer hatalmas csöveken keresztül, légpárnákon lebegő kapszulákban utaztatná az embereket.

Az óránként 1220 kilométerrel, hozzávetőleg hangsebességgel száguldó kapszulák mágnesek és ventilátorok segítségével tennék meg az utat. A rendszer eléggé hasonlít a régi épületek csőpostájához, ahol a kapszulák papírt szállítottak egy pneumatikus csőrendszeren keresztül. A kapszulákban összese 28 ember utazhatna. A napenergiával működő rendszer gyorsabb, biztonságosabb, olcsóbb és hatékonyabb közlekedési eszköz lenne Los Angeles és San Francisco között, mint a fejlesztés alatt álló nagysebességű vasútvonal. Becslései alapján a menetjegy 20 dollárba (4500 forintba) kerülne.

   
“A két város közti autópálya útvonalán lenne célszerű megépíteni a kapszulák folyosójául szolgáló csövet, hogy az esetleges jogi vitákat minimalizálják. A csövet és az azt tartó oszlopokat földrengésbiztosra kellene tervezni.” – jelentette ki Musk. A kapszulák 30 másodpercenként indulnának és autókat is szállíthatnának. Az utasokat a kapszulán belüli kabinokba ültetnék, ahol a gravitációnál valamivel nagyobb erőhatással kellene számolniuk, amely inkább a repülős utazás élményéhez hasonlít.
   
A milliárdos azzal számol, hogy 1600 kilométeres távolságig lenne célszerű a csőkapszulás utazás, ennél nagyobb távolságon hatékonyabb a repülő. Ezen belül viszont nem, mivel sok idő menne el a fel- és a leszállással. A Hyperloop tervein a Tesla és a SpaceX tucatnyi mérnöke dolgozott. Musk azonban egyelőre nem tervezi a Hyperloop megépítését. A kapszula prototípusának mintegy négy évig tartó kivitelezésére azonban szívesen vállalkozna, csak nem azonnal, mivel űrutazási tervei most fontosabbak.

A milliárdosnak van miből ötletelnie: Musk társalapítóként jegyzi a PayPal online fizetési rendszert, a luxus elektromos hajtású autókat gyártó Tesla Motorst és a rakétaépítő SpaceX társaságot.

Forrás:
MTI

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.