Utánfutós autóbuszokkal debütálnak

Göppel go4city

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.13. 13.00

Bár a kotrijki autóbusz-kiállítás még messze van, a gyártók már hangolnak az októberi, belgiumi eseményre. Jól tükrözi mindezt, hogy a Göppel nemrég jelentette be, hogy itt mutatja be új fejlesztésű városi autóbuszcsaládját.

A go4city típuscsalád szóló és csuklós, valamint egy midiváltozatból áll. A teljes mértékben alacsonypadlós járművek ismertető jegye a szélvédő alá ragasztott hatalmas G-betű, mely a márkajelzést hivatott képviselni. A járműveket a gyártó szerint a “Made in Germany” szlogen alatt tágas utastérrel, gondosan megválasztott belső anyagokkal, valamint korszerű alkatrészekkel gyártották.

A 19 méteres, három ajtós változat összesen 161 személy szállítására alkalmas, melyből 65 ülőhely áll az utasok rendelkezésére. A 12 méter hosszú két ajtós verzió fejlesztése három éve kezdődött. A go4city 87 utast tud szállítani, melyből 37 ülőhelyet alakítottak ki az utastérben. A gyártó egy némileg rövidebb változatot is kínál 10,5 méteres változatban. A go4city T azonban nem midibusz, hanem egy utánfutó-kocsi, melyet szóló járművekre lehet csatlakoztatni. A megoldás nem új, hiszen a csuklós buszok megjelenése előtt is ezt technikát alkalmazták.


A Göppel  Bus elődjét 1923-ban alapította Markus Göpper Ausburgban. 2006-ban a Neoplan többségi tulajdont szerzett a vállalatban, mely ekkor már az MAN midibuszok és utánfutó-kocsik építésével foglalkozott. Ez év márciusában pedig egy orosz befektető vásárolta meg a céget. A Göppel tervei között szerepel a saját márkájú autóbuszok nagyobb európai térhódítása. A cég jelenleg évente 100 autóbuszt gyárt.

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.