Emeletes Škodákat vesz Németország

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.12. 12.00

Hat emeletes ingavonatot vásárol a német vasúttársaság a Škodától. A csehek az üzletkötésnek köszönhetően 110 millió eurót, azaz közel 33 milliárd forintot vághatnak zsebre.

A lengyel Pesa után a cseh Skodától is vásárolt vonatokat a német állami vasúttársaság (Deutshe Bahn AG), amely a kelet-európai gyártók bevonásával kívánja élénkíteni a piaci versenyt. Tavaly a DB 1,2 milliárd euró értékű keretszerződést kötött a Pesa Bydgoszcz -al, mely több mint 400 motorvonatot szállíthat Németországba.

A német állami vasúttársaság eddig főleg a Bombardiertől és a Siemenstől vásárolt járműveket, azonban a cégeknek gyakran nehezére esett teljesíteni a szerződésben foglaltakat. A Siemensnek például már 2011-ben le kellett volna szállítania az Inter-City Express (ICE) vasúti szerelvények új generációját, de a megrendelést még mindig nem sikerült teljesíteni. “A Skoda Transportation számára a német megrendelés komoly referencia, amely megnyithatja az utat más nyugat-európai piacok felé is.” – jelentette ki Tomáš Krsek, a cég ügyvezető igazgatója.

Az öt emeletes kocsiból és a villamos mozdonyból álló ingavonatokat 2016 decemberétől a DB Regio üzemelteti a Nürnberg-Ingolstadt-München vonalon. A vonatok hajtásáról a vontató-tolató rendszerben működő, a közelmúltban a DB igényei alapján kifejlesztett Emil Zátopek mozdony gondoskodik, de a szerelvények egyik végén vezetőállást is kialakítanak. Az ingaszerelvények maximális sebessége 189 kilométer/óra lesz.
 


Az emeletes személykocsikból álló menetrend szerinti vonatok nyomásállóak lesznek annak érdekében, hogy kiegyenlítsék a nagy sebességű vonattalálkozásoknál az utastérben lévő nyomást. A térfigyelő rendszerrel felszerelt személykocsik korszerű dizájnt kapnak, mindamellett több babakocsi, illetve kerékpár tárolására alkalmas peront alakítanak ki a vagonok alsó szintjén. A vonatokon összesen 705 ülőhely lesz, az utasok kényelmét pedig légkondicionálóval, valamint vezeték nélküli internettel fokozzák. Az ülések mellett konnektorokat helyeznek el a laptopok és okostelefonok töltésére.

A Škoda Transportation elsősorban vonatokat és villamosokat gyártó cseh részvénytársaság, nem azonos a német Volkswagen konszernhez tartozó Škoda autógyártó vállalattal. A cégcsoport mintegy 25 ezer főt foglalkoztat, magyarországi érdekeltsége az elektronikai alkatrészek gyártásával foglalkozó Ganz-Škoda Electric Zrt.
 
Forrás: Škoda, MTI

Kommentek

  • csumi

    Sajnos csak gratulálni tudok a Cseh gyártóknak és a Német vevőknek.!! Szép darab és biztos komfortos is. :)
    Viszont akik ellopták és eladták a Magyar gyárat , / mert volt nekünk / azokat miért nem látni a csillagba ???? ,vagy a falhoz kísérve Román mintára.

  • 1000rörö

    Csumi. Csak azért, mert a magyar egy olyan mindenbe belenyugvó állatfaj akinek ha szétvágják a fejét baltával akkor is azt mondja hmmm lehetett volna rosszabb is. És igen valami hasonlót a magyar gyár is tudott volna produkálni ha nem is a német piacra hanem pl keletebre, de tény emelte volna az itthoni színvonalat.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.