Emeletes Škodákat vesz Németország

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.12. 12.00

Hat emeletes ingavonatot vásárol a német vasúttársaság a Škodától. A csehek az üzletkötésnek köszönhetően 110 millió eurót, azaz közel 33 milliárd forintot vághatnak zsebre.

A lengyel Pesa után a cseh Skodától is vásárolt vonatokat a német állami vasúttársaság (Deutshe Bahn AG), amely a kelet-európai gyártók bevonásával kívánja élénkíteni a piaci versenyt. Tavaly a DB 1,2 milliárd euró értékű keretszerződést kötött a Pesa Bydgoszcz -al, mely több mint 400 motorvonatot szállíthat Németországba.

A német állami vasúttársaság eddig főleg a Bombardiertől és a Siemenstől vásárolt járműveket, azonban a cégeknek gyakran nehezére esett teljesíteni a szerződésben foglaltakat. A Siemensnek például már 2011-ben le kellett volna szállítania az Inter-City Express (ICE) vasúti szerelvények új generációját, de a megrendelést még mindig nem sikerült teljesíteni. “A Skoda Transportation számára a német megrendelés komoly referencia, amely megnyithatja az utat más nyugat-európai piacok felé is.” – jelentette ki Tomáš Krsek, a cég ügyvezető igazgatója.

Az öt emeletes kocsiból és a villamos mozdonyból álló ingavonatokat 2016 decemberétől a DB Regio üzemelteti a Nürnberg-Ingolstadt-München vonalon. A vonatok hajtásáról a vontató-tolató rendszerben működő, a közelmúltban a DB igényei alapján kifejlesztett Emil Zátopek mozdony gondoskodik, de a szerelvények egyik végén vezetőállást is kialakítanak. Az ingaszerelvények maximális sebessége 189 kilométer/óra lesz.
 


Az emeletes személykocsikból álló menetrend szerinti vonatok nyomásállóak lesznek annak érdekében, hogy kiegyenlítsék a nagy sebességű vonattalálkozásoknál az utastérben lévő nyomást. A térfigyelő rendszerrel felszerelt személykocsik korszerű dizájnt kapnak, mindamellett több babakocsi, illetve kerékpár tárolására alkalmas peront alakítanak ki a vagonok alsó szintjén. A vonatokon összesen 705 ülőhely lesz, az utasok kényelmét pedig légkondicionálóval, valamint vezeték nélküli internettel fokozzák. Az ülések mellett konnektorokat helyeznek el a laptopok és okostelefonok töltésére.

A Škoda Transportation elsősorban vonatokat és villamosokat gyártó cseh részvénytársaság, nem azonos a német Volkswagen konszernhez tartozó Škoda autógyártó vállalattal. A cégcsoport mintegy 25 ezer főt foglalkoztat, magyarországi érdekeltsége az elektronikai alkatrészek gyártásával foglalkozó Ganz-Škoda Electric Zrt.
 
Forrás: Škoda, MTI

Kommentek

  • csumi

    Sajnos csak gratulálni tudok a Cseh gyártóknak és a Német vevőknek.!! Szép darab és biztos komfortos is. :)
    Viszont akik ellopták és eladták a Magyar gyárat , / mert volt nekünk / azokat miért nem látni a csillagba ???? ,vagy a falhoz kísérve Román mintára.

  • 1000rörö

    Csumi. Csak azért, mert a magyar egy olyan mindenbe belenyugvó állatfaj akinek ha szétvágják a fejét baltával akkor is azt mondja hmmm lehetett volna rosszabb is. És igen valami hasonlót a magyar gyár is tudott volna produkálni ha nem is a német piacra hanem pl keletebre, de tény emelte volna az itthoni színvonalat.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.