Átadták az ezredik Euro 6-os Scaniát

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.04. 13.00

Egy logisztikai vállalat vehette át Németország ezredik Scania Euro 6-os járművét, egy R 440-es típust.

Az autóipari kereskedelmi vállalatok és lízingcégek számára Európa számos országában logisztikai szolgáltatásokat nyújtó JVG Autologistik júliusban helyezte forgalomba a jubileumi járművet. A Scania R 440-es, az Euro 6 károsanyag-kibocsátási normának megfelelő vontatót automatizált sebességváltóval (Scania Opticurise) valamint sebességtartó automatikával gyártották.

Az Opticurise a sima, biztonságos és kényelmes vezetés érdekében üres állásba kapcsol, amikor a sofőr kis sebességről fékez, például egy körforgalomban vagy közlekedési lámpa előtt. Ennek érdekében a rendszer előkészíti a megfelelő fokozatot és azonnal működésbe lép amikor lenyomja a fékpedált.

A német cég által vásárolt negyventonnás R 440-est kizárólag hosszú távú fuvarozásra tervezték. A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint ezek a teherautók maximum 24-26 tonna rakományt szállíthatnak, végsebességük pedig szállítmány nélkül nem lehet több 89 kilométer/óránál.

Az első Euro 6-os normáknak megfelelő motorokat 2011-ben mutatta be a Scania. Az Euro 6-os besorolású második generációs erőforrások 250 és 580 lóerő közötti teljesítményt nyújtanak. Az új szabványoknak megfelelő motorok károsanyag-kibocsátás alacsonyabb: a nitrogén-oxidok és szilárd részecskék mennyisége nagyjából 80%-kal csökkent az Euro 5-ös normához képest.

A Scania utókezelő rendszere néhány hónappal ezelőtt kapta meg a Professor Ferdinand Porsche Díjat a járművekhez kapcsolódó kiemelkedő kutatási és fejlesztési tevékenységéért.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.