Teli tank 600 forintból

Renault Maxity

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.26. 12.00

Forgalomba állt Franciaországban két új teljesen elektromos hajtású Renault Maxity. Az áruszállítókat egy Tolouse-i cég, a Rives-Dicostanzo vásárolta meg.

A szállítmányozással foglalkozó cég a francia gyártmányú, 4 és fél tonnás teherautókat elsősorban a városközpontot a külvárosi gyárakkal összekötő áruszállítási útvonalakon üzemelteti. A közel 200 teherautóval rendelkező cég a Maxity-k megvásárlása előtt több más null-emisszós járművet is kipróbált.

A járműveket hajtásáról 47 kilowatt teljesítményű aszinkron elektromotorok gondoskodnak, melyek segítségével a teherautók maximum 90 kilométer/órás végsebességre képesek. A gyártó tájékoztatása szerint a Maxicity-k motorja hasonló teljesítmény nyújt, mint más belső égésű erőforrások. Az áruszállítók energiaellátásról a lítiumion-inos akkumulátorok gondoskodnak, melyek feltöltése hét-nyolc órát vesz igénybe, azonban a művelet nem kerül többe a cégnek két eurónál (kb. 600 forint) naponta. Ennyiért kvázi tele a “tank”, teljes feltöltéssel pedig 100 kilométert képesek megtenni. Töltésüket pedig a műszak végén végzik, vagy akkor amikor már semmilyen feladat nem vár rájuk a nap folyamán.  

Az első Maxity 2011-ben jelent meg, mely azóta több mint 150 ezer kilométert tett meg. A Renault jelenleg is dolgozik azon, hogy kifejlessze a típus emelőkosaras, szemétszállító, valamint hűtőteres változatait.

Kommentek

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.