Csökkent a Scania árbevétele

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.24. 12.00

Némileg csökkent a svéd gyártó árbevétele az év első felében, holott több haszonjárművet adtak el, mint tavaly. Az ok az erős svéd koronában, valamint az alacsonyabb árakban keresendő.

A Scania eredménye 2013 első félévében 3 971 millió svéd koronára csökkent. A tavalyi év hasonló időszakában ez 4 257 millió korona volt. A gyártó szerint az erősebb svéd korona, valamint az alacsonyabb teherautó árak negatív hatással voltak a bevételekre.

Európából ugyanakkor több megrendelés érkezett a Scaniához a második negyedév folyamán, amelynek hátterében a bizonytalan gazdasági körülmények ellenére is szükségessé vált járműcserék állnak. A növekedés másik hajtóereje a jövő év elején életbe lépő Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma volt. Az év első felében a Scania 37 980 darab járművet szállított le, míg tavaly, az év hasonló időszakában pedig összesen 32 032 darab autóbuszt és teherautót gyártott.  

A vállalat piaci részesedése Európában nőtt csakúgy, mint Latin-Amerikában köszönhetően a brazil és argentin megrendeléseknek. Az amerikai piacon pedig némileg több motort értékesített a svéd gyártó. További bevételre tett szert továbbá a Scania a szerviz-szolgáltatásokból, azonban az ebből származó növekedésre is kedvezőtlen hatást gyakorolt az erős svéd korona.

A buszok egy része Kuala Lumpurban áll majd forgalomba

 
360 darab városi busz Malajziának

A Scania 360 darab városi buszt legyártására kapott megrendelést a Prasarana Negara Berhad (Prasarana) nevű maláj állami vállalattól. A buszok Kuntan városában, illetve a fővárosban, Kuala Lumpurban fognak dolgozni. A K 250 -es típusú járműveket alacsony padlós alvázzal specifikálták és számos biztonsági funkcióval látták el, mint például feljutási lehetőség a mozgássérült utasok számára.

A kerekesszékeknek emelőrámpát szereltek fel minden járműre, valamint a busz belsejében két helyen alakítottak ki biztonsági övvel ellátott területet a székek biztonságos rögzítésére. A felépítmény alumíniumból készült, melynek köszönhetően a járművek hasznos élettartama nagyobb lehet a hagyományos gyártmányokénál. 

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.