A lettek összesen 104 millió eurót fizetnek a Škoda 27 Tr-es trolibuszokért, de a szerződés további, 38 darabos flotta kedvezményes áron történő megvásárlására biztosít lehetőséget. Az első járműveket a jövő év folyamán adják át a rigai közlekedési vállalatnak. A cseh gyártó sikerét a megfelelő finanszírozási háttér is elősegítette. Az SIA Rigas Satiksme ugyanis nyolc éves futamidejű hitelkerettel vásárolta meg a járműveket, melyhez a Česká spořitelna, valamint egy exportsegítő alap biztosította a forrást.

A csehek a tenderen a Trollino 18-ként is ismert csuklós autóbusszal indultak. A kasznit és a belső elrendezést a lengyel Solaris készíti, a hajtásláncot pedig a Škoda adja. 2005-ben a lettek 52 darab Solaris Trollino 18-at vásároltak, melyek egy részéhez még a Ganz biztosította a hajtásláncot. 2007 és 2009 között pedig 150 darab Skoda 24 Tr érkezett a lett fővárosba.

A korábban szállított Skoda 24 Tr szóló trolibuszok kasztniját még az Irisbus szállította, a mostani befutó a lengyel Solaris


A rigai közlekedési vállalat jelen pillanatban 19 trolibusz vonalat üzemeltet összesen 267 trolibusszal, melyen 45 millió ember utazik évente. Az első áramszedős járműveket 1955-ben helyezték forgalomba a lett fővárosban. Aki a baltikumi városba látogat a magyar hajtáslánccal szerelt trolik mellett közel ötven darab Ikarus E91-es midibusszal is találkozhat, melyeket az elmúlt évtizedben vásároltak.

A most vásárolt Škoda 27 Tr -es trolikban elektronikus utastájékoztató-rendszer, valamint légkondicionáló is lesz. A járművek érdekessége, hogy az elektromos hajtás mellett dízelmotorokkal is felszerelik őket annak érdekében, hogy olyan vonalakon is tudjanak közlekedni, ahol nincsen kiépítve a felső-vezetékes hálózat.

A Škoda az elmúlt hetekben három, összesen 176 millió értékű tendereken volt befutó. A plzeni székhelyű gyártó 50 új trolibuszt szállíthat 28 millió euró értékben Bulgáriába és 80 darab felsővezetékes járművet Pozsonyba. A harmadik pedig a rigai megrendelés, mely az egyik legnagyobb mennyiségről szóló megállapodás a vállalat modernkori történetében.