A csehek “királynője”, a Queen 69 becenévre keresztelt
Jamal Evo II-es típusú versenykamion Tátra alvázra készült. A T815-ast légrugós futóművekkel és valamint különleges lengéscsillapítókkal szerelték, melyet a csapat főnöke, Aleš Loprais saját műhelyében gyártott le. A motorháztető alatt pedig egy hathengeres, 12.8 literes, 920 lóerős motor található, mellyel a kamion akár 180 kilométeres végsebességre is képes. A 15 tonnás jármű főpróbája a Selyemút Rally volt, az igazi megmérettetés a jövő évi Dakar lesz, ahol biztosan a csapat tagja lesz majd Aleš Loprais, Serge Bruynkens és Radim Pustějovský.

A cseh férfi gárdájában akad még egy nőnemű példány. A Hercegnő II-esre keresztelt versenykamion egy 4×4 – es hajtásképletű Tátra 815. A teherautók kiszolgálásáról két 6×6 hajtásképletű Tátra 815-ös szervizkamionok gondoskodtak.

Csehország a fenti csapaton kívül még további két istállóval indult a nemzetközi versenyen. A Bonver Dakar Project istálló két különleges kialakítású, 4×4-es hajtásképletű Tátra 815-össel versenyzik. Az egyiket Artur Ardavichus, Adam Staněk és Alexey Nikizhev hajta, a másikat pedig egy cseh-lengyel vegyes trió, Robert Szustkowski és Jaroslaw Kazberuk, valamint Filip Škrobánek vezeti.  

A csehek új büszkesége, a Queen69 a Tátra T815-ös alvázra épült

A Selyemút Rally viszonylag fiatalnak számít a nemzetközi porondon, az első versenyt ugyanis 2008-ban rendezték meg. Idén július 6 – 13 között bonyolították le a futamot, melyen autós és kamionos egységek egyaránt rajthoz álltak. A ralin több mint négyezer kilométert mentek a versenyzők, akiknek az asztraháni célig sztyeppék és dűnék között kellett helytállniuk a kétezer évvel ezelőtti kereskedelmi karaván-útvonalon.

A Bonver Dakar Project is Tátra 815-ösökkel állt rajthoz

A tavalyi győztes teherautó kategóriában Ajrat Margyejev lett a Kamaz- Master csapattal, aki az idei Dakaron második helyezést ért el. Az első helyezést idén Dmitry Sotnikov szerezte meg, aki szintén ennek az istállónak a versenyzője. Tegnap célba ért még az egyetlen magyar kamionos egység is.  A Scaniával versenyző Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő alkotta trió az összetett 10. helyén zárt, ami a tavalyi és a tavalyelőtti 16. pozíció után a hármas legjobb eredménye a Selyemút-ralin.