Önjáró minimál-busz, vagy mifene

Elektromos és autonóm

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.12. 15.00

Sem károsanyag-kibocsátása, sem sofőrje nincs az Induct Technology új rövid távú személyszállító megoldásának, a Naviának. Van benne fantázia.

Hogyan jutunk el a parkolóból a rendezvényre, a reptér épületéből a repülőgéphez, a nyaralóhely recepciójától a bungalóig? Hát golfkocsival, vagy kisbusszal, vagy valamely más motorizált szerkezettel, amely unalomig ingázik naphosszat két végállomása között. A gépek persze nem ismerik az unalom fogalmát – szemben a sofőrrel, aki vagy felmond, vagy bedilizik, de sokáig biztos nem lesz hajlandó erre az ide-oda lótifutásra. 

Ezt a motivációromboló, viszont nélkülözhetetlen feladatot hivatott emberi beavatkozás nélkül megoldani a Navia, a francia Induct Technology újdonsága.
A Navia jelen formájában úgy néz ki, mint egy nyitott oldalfalú, gumikerekekre szerelt lanovka-kabin: az utasok a falának támaszkodva, vagy rudakba kapaszkodva álldogálnak menet közben. 
Nagy dülöngélésre kanyarban sem kell számítani, mert a jármű legnagyobb sebessége mindössze 20 km/óra – viszont nem is megy messzire, így az időveszteség minimális, a hatásfok ellenben kiváló. 
A Naviát persze nem drótkötél vezeti, de majdnem: négy darab lézerradarral és sztereó kamerával pásztázza az utat, így tájékozódva az útvonalon, illetve elkerülve az akadályokat. A jármű minden pillanatban 180 méteres körben észleli környezetét, így pusztán érzékelési, vezérlési szempontból akár növelni is lehetne sebességét. 
Az önjáró Naviának érintőképernyős felületen adhatjuk meg a kívánt úticélt – ebből ugye egy konkrét bevetési helyszínen nem lehet olyan sok, ezért gyorsan és hatékonyan kezelhető és indítható a rendszer. 
Amikor az akkumulátorok lemerülőben vannak, a jármű önállóan visszatér bázisára, ahol szintén emberi beavatkozás nélkül, indukciós rendszeren keresztül feltölti őket, majd újra üzembe áll.
Egyelőre nem tudni, mikor kezdődhet meg a Navia sorozatgyártása, mint ahogy a költségek sem ismertek. A 2004-ben alapított fejlesztő cég ugyanakkor hosszú távon nagyobb léptékekben gondolkodik: szerintük elképzelésüknek akár a városi tömegközlekedésben is lehetne helye.
Az Induct Technology jelenleg világ körüli turnén demonstrálja a Navia képességeit; az alábbi felvétel a legutóbbi állomáson, a vadonatúj texasi Circuit of the Americas Forma-1-es versenypályán készült

Szerző:

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.